Hysterisch met uitdoen van bit.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Anoniem

Hysterisch met uitdoen van bit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 13:21

Ik heb dus een probleempje. Mijn nieuwe paard is lastig met het indoen van het bit, maar dat komt denk ik door zijn verleden (ook schuw op de neus) Scheve mond . Dit vind ik niet echt een probleem, want met veel geduld doet hij dat wel beter, maar met uitdoen is hij ontzettend bang om zijn mond open te doen om het bit eruit te laten (hij schuimt er verder wel op en tanden zijn in orde). Hij trekt dus keihard zijn kop omhoog en zo blijft het achter zijn voortanden haken en deinst hij ointzettend bang achterui en het duurt echt even voor hij het uit durft te laten gaan. Naar benden lijmen met een snoepie lukt dus niet want dat lust ie allemaal niet zo erg Verward (alleen uit zijn voeremmer) (zo heb ik het mijn toenmalige pony afgeleerd).
Ik heb opzich zoiets van ik doe hem in de stal uit, maar hij wordt ontzettend bang ervan dus wie weet hoe je dit op akn lossen (met gerustellen en boven zijn hoofd aaien en drukken werkt niet (hij is trouwens ook niet kopschuw, want gewoon aaien enzo is allemaal geen probleem)


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 13:26

smurf schreef:
zo eentje heb ik er ook een keer gehad, ik gespte het hoofdstel uit elkaar zodat je dat met beleid kan afpakken en dan spuugt ie het bit vanzelf uit.

Hoe oud is ie ook alweer? Morrie heeft erg veel geprotesteerd tegen in- en uitdoen van het bit toen hij aan het wisselen was en toen zijn hengstentanden doorkwamen!


Hij is net 5 geworden, maar heb naar zn tanden laten kijken en werd niks gevonden, maar ook omdat ze dan meestal ook lastig zijn op het bit met werken en dat is dus totaal niet zo (superlekker schuimen, kauwen enz.)
Ik heb er trouwens zo'n happy mouith bit in, misschine een idee om een dunner trensje met latex te omwinden zodat het zachter is tegen zijn tanden??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 13:58

Maar dat trensje (vandaar al dat ik het zei) is mooi dun, dus als je er niet te veel omheengooit zou het niet op veel dikker uitkomen dan dat bit dat ik nu heb en hij kan zijn mond er prima mee dicht doen en heb met veel noeite gevoeld en zijn tong heeft ook gewoon ruimte. Tis erg lastig hoor, maar ja, we zullen zien of het met de tijd en vetrouwen over gaat.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Flowerhorse7, MiekeFS en 88 bezoekers