tips voor les aan 4 en 6 jarige kinderen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

tips voor les aan 4 en 6 jarige kinderen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-04 17:00

pff, mijn oppas adres heeft 2 meisjes van 4 en 6 jaar oud. Ze hebben een lieve pony (Dotje!! zo heet ze waaah lief!) en nu wil mams dat de kindertjes leren rijden. (kindertjes zelf ook)
Ik heb wel ervaring met bv 8 of 12 jarigen, maar wat moet je een 4 jarige leren? alles moet speelenderwijs,ze hebben weinig concentratie vermogen dus dat wordt leuk.

Ze hebben elk 30 minuutjes les, had zelf al gedacht aan tikkertje en een soort prinsessen verhaal om ze dingen te leren. Wat voor ideetjes hebben jullie om ze speelenderwijs dingen te leren? les is in een weiland met 1 pony, er is geen bak. Pony is wel 100% mak.

Ik vind het ook een beetje eng omdat ik er dus al opppas, en de moeder en vader hebben vroeger allebei ook iets van M gereden, dus ben doodsbang om iets fout te doen. (maar ga het toch proberen)
Iemand tips om de les leuk en leerzaam te maken?

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+



Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-04 23:24

Inderdaad, daar zat ik zelf ook aan te denken, gymnastiek. Longeerlessen lijkt mij niet zo veilig, omdat de pony nooit is ingereden (ahem..ik weet het) en het dus niet kent. Ik loop gewoon mee en ga dan met ze "aan het werk". Hihi, en deze kinderen zitten nog in hun prinsessen periode, want Emma draagt altijd kroontjes en prinsessen jurkjes (hihi) Heb trouwens geen idee wat de pony eigenlijk wel of niet kent, morgen doe ik wel even verslag:)

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 49 bezoekers