E-rijbewijs

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

E-rijbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-04 16:32

Komende zomer wil ik mijn E-rijbewijs halen middels een snelcursus. Waarschijnlijk samen met een meisje uit mijn les.

Weet iemand een goedkope annex goede rijschool waar dit in één dag kan? Wat waren jullie ervaringen? (PS: Ik weet dat hier waarschijnlijk al tig topics over zijn, maar die zijn minder actueel).

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 16:37

Jazeker! Schuringa in Winschoten!

400 euro, inclusief 182 euro examengeld. Da's een dagcursus (7.30 - 15.00). En, prima instructeurs (droge humor).
Het is mij in elk geval uitstekend bevallen!

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 16:50

ik ga in mei beginnen ik doe geen snel curses maar gewoon een aantal uren in de week en dan een week niks (omdat mijn instructeur op vakantie is en dan afrijden ...
heb geen idee wat ik kwijt ben (of eigenlijk mijn ouders kwijt zijn..)
ik doe het bij dezelfde rijschool waar ik ook mijn B gehaald heb...

maar volgens mij kun je bij bijna elke rijschool wel zo`n dag curses doen ik zou gewoon even gaan informeren bij jou in de buurt want je kan wel in een andere provincie gaan rijden maar dan maak je het je zelf alleen maar moeilijker door situaties die je niet kent en een stad die je niet kent ...

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 16:52


796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 17:17

Ik zou niet zomaar 'koud' een dagcursus doen. Tenzij je al tijden veel rondrijd met een caravan is het vaak niet in 1 dag te leren. Wil je het snel halen dan zou ik een paar lessen nemen, thuis veel oefenen, en dan een dagcursus doen.

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-04 17:23

ArwenLune schreef:
Ik zou niet zomaar 'koud' een dagcursus doen. Tenzij je al tijden veel rondrijd met een caravan is het vaak niet in 1 dag te leren. Wil je het snel halen dan zou ik een paar lessen nemen, thuis veel oefenen, en dan een dagcursus doen.


Wat dacht je zelf? Haha!

Mijn vader zet heel vaak expres Herc in de kar, zodat ik wel goed MOET inparkeren (anders heb ik zo`n verkreukeld paard op m`n geweten).


Maar Winschoten is niet echt ver! Thanx!

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 18:24

Ik heb het bij rijschool Twins in Utrecht gedaan... 1-daagse opleiding van 9 tot 3 en dan examen. Ik had raymond als instructeur, hij was echt mega relax en kan het prima uitleggen hoe alles werkt, echt een aanarder
prijs was toen (paar maanden geleden) €376,- all incl. (echt goedkoop dus!!!)

Hier een link van een topic van mijn rijbewijs, daarin staat weer een link van de site van rijschool twins vernoemd... alvast succes Haha!
[VvdD] E achter B rijbewijs gehaald vandaag!!! Jippie!!!!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 18:33

Uums schreef:
Wat dacht je zelf? Haha!


Eh, wat bedoel je? Word ik bij het zien van je naam geacht te weten dat je wel vaker met de trailer rijd?
Da's gewoon m'n standaardadvies, het slagingspercentage van mensen die 'koud' een dagcursus ingaan is heel laag.

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 19:14

Helemaal met ArwenLune eens. De mensen die ik ken die een dagcursus hebben gedaan zijn ook gezakt. Zijn overigens geen klunzen en best handig met gewone aanhangers. Je moet ook mazzel hebben en vaak letten ze bij E toch ook op of je wel genoeg kijkt (net als bij je B examen). Zelf heb ik het via lessen gedaan en toen afgereden. Lijkt me trouwens dat je best gaar wordt van zo'n hele dag rijden en dan ook nog examen. Een paar lesjes van tevoren lijkt me ook een stuk prettiger in zo'n geval. Ik moest een jaar of 6/7 geleden leren rijden en afrijden met zo'n marktkraamwagen. Dat is wel lastig! Begrijp dat je tegenwoordig ook met tandemassers af kunt rijden. Dit is een stuk makkelijker, omdat bij zo'n schamelwagen de voorste wielen ook draaien. Dit is zo'n andere techniek met achteruitrijden en inparkeren dat je dan helemaal om moet scholen met een paardentrailer. Hier zou ik iiig opletten.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 19:16

Mijn vriendin heeft het in 3 middagen gedaan en is gezakt..... Jammergenoeg... ik mag het proberen in juni/juli! Is het normaal dat de wachttijden zo lang zijn?

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 20:48

Ja. Waarom neem je niet nu al een paar lessen? Kan je alvast wat oefenen. Ik vind het toch moeilijk genoeg om wat meer tijd voor te nemen. Ik heb zelf overigens helemaal losse lessen gedaan; heb RSI en kon niet zo lang achter elkaar in die zware pickup rijden.

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-04 23:15

Met 'wat dacht je zelf' bedoel ik eigenlijk wat er al staat... Iedereen die over enig inzicht beschikt weet zoiets toch? Knipoog Je advies was ongetwijfeld heel lief en goedbedoeld, maar eigenlijk was dit de vraag niet. Ik vroeg gewoon welke rijscholen goed en goedkoop dagcursussen verzorgen, namelijk.

Want itt de ervaring die ik heb met rijden met een tractor-plus-aanhanger en een auto-plus-aanhanger heb ik geen ervaring met het halen van een E-rijbewijs. Wel wat me te wachten staat uiteraard. Ik ga ervan uit dat wanneer je aan zo`n onderneming begint, je je uitvoerig over zaken laat informeren. Daarom vond ik het advies nogal overbodig. Het leek me niet nodig om bij de vraag 'Weet iemand een goede en voordelige rijschool?' te vermelden wat mijn rij-ervaringen, mijn lievelingsgerecht, mijn pincode en andere irrelevante achtergrondinformatie zijn, maar misschien was dat nodig. Bovendien: Ik ben nog nooit ergens voor gezakt, dus als dit de eerste keer wordt heb ik tenminste weer eens iets nieuws gedaan in mijn leven Haha! (NB: dit is bedoeld als grapje...)

Maar voor iedereen die nog twijfelt over het halen van z`n E en nog niet had afgewogen of hij al een beetje ruim in z`n ervaring zit, was het waarschijnlijk heel nuttig. Misschien leuk voor een ander topic? Lachen

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 08:23

Waarschijnlijk wel, maar wil hier toch even wat kwijt Haha! Je kansen liggen misschien lager bij zo'n dagcursus als je weinig tot geen ervaring hebt, maar het is wel zeker mogelijk dat je het alsnog in 1x haalt hoor. Tenminste, dat is dus mijn ervaring.

Handig is dan wel, om eerst een proefles te nemen om te kijken hoe je het er vanaf brengt.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 08:31

Ik heb het zelf bij Bosch & Veenstra in Hilversum gehaald. Ik heb zelf geen dagcursus gedaan, maar die bieden ze wel aan. Ik ben in 1x geslaagd. www.bosch-veenstra.nl

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-04 12:57

O, gaaf! Maar bij de meeste rijscholen zit er eerst toch wel een hypothetische toets bij het pakket, en als daaruit blijkt dat je zo`n beetje rigor mortis van de zenuwen of gewoon totaal onervaren achter het stuur zit, laten ze je er niet voor gaan in de meeste gevallen (in de andere gevallen heb je het als examinant zelf wel door hopelijk).

In ieder geval bedankt voor alle tips! Ik ga even met Sarina overleggen wat haar het geschiktst lijkt en dan horen jullie wel wat het geworden is!