een hengst tussen de merries???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

een hengst tussen de merries???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-02 21:47

Ik krijg binnenkort een nieuw paard en nu heb ik een Hengst op het oog... maar ik heb geen idee of dat uberhaupt goed kan gaan met 4 merries en een ruin die we al hebben. We hebben we de mogelijkheid om de wei in 2 stuken te verdelen maar 'ze' zeggen dat een hengstige?? hengst dwars door alles of over alles (het is een springtopper) heen gaat,
het is bovendien een goedgekeurde dekhengst, dus die zal ook wel weten hoe het allemaal werkt..... wat denken jullie doen of niet...
dus dan gewoon een goeie Merrie kopen... ?



Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-02 22:10

ja ik weet niet hoe dat bij hengsten heet, dus noem ik dat ook maar hengstig.... Haha! (schijnt wel een benaming voor te zijn...)

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-02 21:55

Ja, ik weet dat ze alles doen om bij de merries te kunnen komen als ze daar zin in hebben.
maar als ik alleen ruinen ofzo zou hebben zou ik zowieso een die hengst nemen, ik heb dr al op gereden enzo en het klikt echt heel goed tussen ons, het enige probleem zijn de merries... en ik denk niet dat ik m de hele zomer binnen wil houden alleen maar om de merries.. dat zou zonde zijn. en de hele tijd omruilen vind mijn vader zo'n werk, want dan moet je ook de stallen weer bij houden terwijl we ze anders de hele zomer bijna niet gebruiken met mooi weer!
Maar ik rijd veel liever hengsten, ik vind ze ook veel mooier trouwens, vooral die friese! maargoed dis een kwpn'er en ook super!
Misschien zou ik m bij anderen in t land kunnen zetten, maar ja waarom als je zelf wel hebt, dan kun je daar ook weer voor dokken en de paarden zijn ook zo al duur genoeg!
nou ja ik zie nog wel even of ik nog een oplossing kan vinden anders gaat ie aan mijn neus voorbij Huilen

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-02 09:47

Ik laat m idd niet ruinen, dat zou zonde zijn! Maar we hebben een tijdelijk oplossing gevonden,
Ik krijg m eerst 3 maanden op proef begin lente en dan maar kijken hoe het gaat.... Verward


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 bezoekers