Mondoni rijbroeken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ojasper
Berichten: 1211
Geregistreerd: 29-01-02

Mondoni rijbroeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-04 16:10

Wie heeft er ervaring met Mondoni rijbroeken (Divoza)?
Hoe is de pasvorm? Geschikt voor mensen met lange benen?

Zit er over te denken om een een te kopen want ze zijn in de aanbieding Vork

ankyfan
Berichten: 415
Geregistreerd: 21-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 16:15

ik heb ehm niet het lijkt mij een goede rijbroek en moet je ehm passen of jij die rijbroek ook aan kan;)

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 16:16

Ik heb er een aantal van. Vind ze wel goed, en de pasvorm is ook goed, maar verschilt van persoon tot persoon. Gewoon passen.
Ken wel een aantal mensen die er niet zo over te spreken zijn...

snepje1

Berichten: 444
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: Losser

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 16:25

Ik heb ook zo'n rijbroek. goede kwaliteit voor weinig geld.
Ik heb korte pootjes en hij zit bij mij eigenlijk heel goed, alleen het kunstlederenzitvlak is wat raar gevormd bij de knieen, het komt niet zover bij je knieen zeg maar. Maar je mag niet zeuren voor dat geld (vindt ik tenminste).
En ja ik denk dat je ze gewoon moet passen, niet goed dan kan je hem gewoon ruilen, toch?

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 16:27

Ik ben best lang en ik heb ze ook in diverse kleuren. Bevallen me prima zitten voor mij lekker. Rare is dat de donkerrode niet zo lekker zit en de donker grijze het lekkerst.

Zoals altijd is het een kwestie van proberen meningen verschillen gewoon.

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 16:33

Ze vallen iets langer dan de Eurostars, is mijn ervaring. De Africa met kunstleer vind ik heel erg prima.

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 16:40

zelf heb ik lange benen en mij stond hij niet.
ik had hem toen over de post besteld, maar hij paste niet, dus stuurde ik hem terug. maar dan moet je dus wel zelf de verzendkosten betalen, dus je kan het niet gratis terugsturen zoals bij de wehkamp enzo.
kwas iets van 10 euro kwijt zonder dat ik die broek kocht

taverno

Berichten: 4216
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 16:45

Mijn ervaring is dat ze wel lekker zitten maar bij intensief gebruik gaan ze wel snel kapot.

Ojasper
Berichten: 1211
Geregistreerd: 29-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-04 17:02

Oké dan ga ik toch even kijken, Heteren is valkbij Knipoog

Bedankt voor de reacties OK dan!

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 17:09

Ik heb ook een Mondoni rijbroek. Die heb ik al bijna 5 jaar en ziet er nog perfectos uit!

Diva

Berichten: 2613
Geregistreerd: 02-10-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 17:18

Uums schreef:
De Africa met kunstleer vind ik heel erg prima.


Deze heb ik ook, twee zelfs! Ik heb mn zus er ook een aanbevolen en die vind em ook fijn, zij heeft lange benen! Ik zou er zo weer een nemen!

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 17:23

ik heb 1 witte van divoza, ben er erg tevreden over, goede pasvorm en de stof blijft aardig goed vergeleken met de prijs. De naden laten bij mij alleen een beetje snel los, maar dat hoeft niet bij alle mondoni's zo te zijn.
Ik ga bij de opening van divoza ook zeker kijken of er nog een mondoni voor mij bij hangt!

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 17:44

verschild heel erg de meeste van mondoni zijn qua lengte goed maar slobberen om mijn benen. en de ene keer is de boven kant wat te strak en de andere keer weer te groot.ik heb een mondoni tunis en die zit super.

Esje75

Berichten: 302
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 18:23

ik heb ook 2 rijbroeken hiervan. Ik ben 1.84 en ze zijn dus echt te kort. Als je lange sokken erover doet is het geen probleem maar zo van de zomer...............
ik vind ook dat deze broeken snel te wijd worden en gaan afzakken!!

Pivanti

Berichten: 5107
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 21:04

Ik heb een mondoni africa, opzich een goede rijbroek vind ik, en fijne stof. Maar ik ben het met dikkie eens, dat ze snel wijd worden en ze dan afzakken. Als die net gewassen is zit ie goed, maar als ik 'm maar effe aan heb is die gelijk te groot Boos! Dat is wel jammer, je moet gewoon een maat kleiner bestellen Knipoog Zou ik volgende keer ook doen
Ik ben trouwens 1.68m en bij mij zit ie goed.

Ik zag vandaag dat ze nieuwe kleuren hebben bij divoza, abrikoos vind ik erg mooi, ik hoop dat ze die ook in mondoni africa krijgen *LOL*

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 21:08

ALs je lang bent zit een herenmaat waarschijnlijk beter.
Ik vind de stof van de broek heeeeeeeeeeeerlijk! Het is wel een dikke stof maar ik krijg er iig geen kriebels van zoals van heeeeeeeeeel veel andere broeken. hij zweet ook niet erg ondanks de dikte.

Ze verkleuren wel na vaak wassen. Maar ze zitten echt zo lekker en zijn niet duur dat ik ze elke keer weer koop.

Het kunstleer pilt ook wel, maar ik stoor me naar niet aan (dat is die van de mondoni africa).

Pivanti

Berichten: 5107
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 21:44

Het is inderdaad hele fijne stof Lachen
Maar ze verkleuren inderdaad een beetje als je 'm vaak wast, ze worden wat valer. Maar bij mij pilt dat kunstleer nog niet echt hoor, dat vind ik wel meevallen

Samantha_

Berichten: 10807
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 11:31

Ik heb er 2, en ik vind ze allebei super zitten!
Wat ik wel jammer vindt, is dat ze snel vaal worden. Maar daar is de prijs ook naar.

Pivanti

Berichten: 5107
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 11:43

Ik kreeg vandaag de nieuwe catalogus van divoza binnen Lachen
Als je een mondoni africa koopt in augustus is die maar 50 euro ipv 70 euro *LOL*

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 11:46

Ik heb ook de Mondoni Afrika en ik ben er erg tevreden over. Mijn ervaring is wel dat donkere kleuren wat vaal worden (ik heb twee donkerblauwe), maar als het je om het praktisch nut gaat en niet om het mooie, dan hoeft dat geen probleem te zijn. En voor dat geld moet je ook geen absolute perfectie verwachten, vind ik.

De stof vind ik iig heerlijk, zowel in de zomer (niet te warm) als in de winter (niet te koud). Ik rijd er sinds kort ook mijn endurancewedstrijden in. Daarvoor heb ik eigenlijk een lycra broek met 'kussentjes', maar die Mondoni zit toch fijner, zeker bij een brandend zonnetje. Ik zit wel eens 4 tot 5 uur achter elkaar in het zadel en heb dan nergens last van, terwijl die lycra broek dan gaat 'branden'. Mondoni gaat bij mij niet lubberen, gaat wel iets ruimer zitten na 3 x dragen maar dan is-ie vaak toch alweer rijp voor de wasmachine. Haha!

Hij is trouwens niet alleen openingsaanbieding vanwege Divoza Heteren, maar in augustus van dit jaar is-ie ook maandaanbieding. Dus nog een mogelijkheid om 'm goedkoop aan te schaffen. Knipoog
Laatst bijgewerkt door Karin op 29-04-04 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt

BloemBloem

Berichten: 16583
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 11:47

Ik vind deze broeken het lekkerste zitten..........
Goede kwaliteit...prijs is gunstig...
Ik wil nu wel een keertje die andere Mondoni proberen
met hogere v-band en steekzakken! -- heeft iemand daar ervaring mee

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 11:48

Ik had een Mondoni Afrika en ben zeer ontevreden.
Het kunstlederen zitvlak gaat heel snel pillen, wordt erg snel dun en lubbert.

De stof zelf vind ik heerlijk, maar om nou met een broek te gaan rijden waarvan na een klein halfjaartje de zitvlak helemaal is doorgesleten...

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 11:51

Het is ook maar net hoe intensief je hem gebruikt. Ik heb er twee en ik wissel ze af, rijd verder zo'n 3x per week. Als je dag in dag uit met dezelfde rijdt, dan slijt-ie natuurlijk wel harder. Knipoog

Op het zitvlak van de oudste broek (die ik nu bijna twee jaar heb) komt nu een dun plekje te zitten. Maar helemaal doorslijten, daar heb ik persoonlijk geen last van bij die broeken.

boerinnetje

Berichten: 656
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: In de driehoek, Zwolle, Deventer, Apeldoorn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 11:57

Zelf heb ik er geen een, maar ik dacht vorig jaar Augustus een goedkope rijbroek te kopen ,maar nee hoor. Ze waren veel te lang. Balen dat ik van die korte beentjes heb.
Toen heb ik maar een Eurostar gekocht, want ik kon natuurlijk niet met lege handen naar huis. Haha!
Laatst bijgewerkt door boerinnetje op 29-04-04 11:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Scylla
Berichten: 1220
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Sliedrecht, t baggerdurp van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 11:57

Ik heb er inmiddels 5 van (2 zijn overigens eigenlijk wel afgeschreven) En ik vind ze echt super lekker zitten! Voor normaal heb ik de mondoni tunis (?) met bandplooi en steekzakken en voor wedstrijden heb ik de mondoni africa, zit echt lekker, en het leer pilt, bij mij dan, nog steeds niet. En ik kan wel zeggen dat hij ntensief wordt gebruikt. Ben zelf 1.75 en qua lengte gaat het ook prima!