hoe zet je een wei het beste af?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hubble
Berichten: 193
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: ossendrecht

hoe zet je een wei het beste af?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-04 16:59

Wie kan mij vertellen wat beter/veiliger is om een wei mee af te zetten. Schrikband of schriktouw of schrikdraad. Of is het beter de wei met planken af te zetten? Weten jullie dan ook nog goede adressen in NW Brabant waar dit alles te koop is?

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 17:11

het mooist voor het oog is natuurlijk hout, maar dan wel met schrikband ervoor! schrikdraad en lint ben ik geen fan van, heb hier hele lelijke wonden van gezien...
voor mij alleen nog maar minimaal 2cm breed.
je kunt 2cm en 4 cm schrikband kopen bij oa de welkoop of boerenbond

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 17:39

Het beste is natuurlijk om je hele wei af te zetten met hout (tegenwoordig kan je ook een soort kunststof gebruiken) Verder zou ik ook overal schriklint gebruiken.

Je kunt het ook bestellen (of zelf halen) bij http://www.agradi.nl

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 21:27

Toevallig weet ik welke paarden jij in die wei gaat zetten *LOL*

ik zou om de 3 meter een biels laten boren, dan 3 lagen schriklint met veel stroom..... kijk even goed naar de weitjes bij degene bij wie je de paarden gekocht hebt, zij zijn namelijk door schade en schande wijs geworden Haha! Schijnheilig Cool

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 21:52

De wei afzetten met 3 lagen schriklint (zelf heb ik bovenste 2 lagen 40mm en onderste 20mm). Goed veel stroom erop (hoogste lint tussen de 1.30m en 1.50m)
Zorg er wel voor als je schriklint gaat gebruiken dat er goede geleiders inzitten, dus laat je wel even informeren, dit wil nml nog wel is erg varieren per lintsoort!

De dunne schrikdraadjes zou ik de wei zeker niet mee afzetten, dit zien de paarden nauwelijks.
Dit schikdraad zou ook kunnen, hier heb ik zelf nog geen ervaringen mee, maar de dikke schrikdraden vind ik er altijd wel heel degelijk en goed zichtbaar uitzien!

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 21:55

je kunt de wei rustig op 1.30 afzetten, ik heb nog nooit een paard van het merk dat jij gaat aanschaffen meer dan 1.25 zien springen Schijnheilig

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 10:27

het ligt er inderdaad aan wat voor paarden je in de wei gaat zetten
ik zelf heb een paard en een shet die shet wil overal onder en tussen door
en het paard wil erover heen ja lastig afzetten dan Tong uitsteken

maar ik doe dus 3 lijnen met schrikdraad van 2cm dik
en de wei is helaas met prikkeldraad afgezet maar ik zet er paaltjes voor met stroom
zodat ze ook niet bij het prikkeldraad kunnen