voedingssupplementen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
toontje
Berichten: 94
Geregistreerd: 28-10-01

voedingssupplementen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-02 12:11

hallo allemaal, wie heeft er ervaring met maxh of andere voedingssupplementen? is het nou echt nodig op je paard supplementen te geven? wat geef je en waarom?

mijn paard is wat sloom en ik vroeg mij af of ze daar ook wat voor hebben?

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 12:40

misschien een vitaminestoot!!!? Helpt bij mijn paard ook!!!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 13:20

ik heb maxh gevoerd 4 potten lang (na 2 potten zou je pas wat merken)
toen na pot 3 nog niets te zien was dacht ik ach misschien duurd het wat langer..
Na pot 4 nog totaal geen verschil en dus ben ik gekapt te duur.
Omdat mijn paard erg sober gehouden wordt krijgt ie ongeveer eens in de maand een vitamine spuit van equivital

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 13:36

Als je een goede brok voert (sportbrok eventueel als je veel met je paard werkt, basisbrok als je er niet veel mee doet) en er voor zorgt dat hij goed en voldoende ruwvoer krijgt, heeft je paard geen supplementen nodig. Alles zit immers in het voer. Alles wat je meer wilt geven, is in principe overbodig.

Wat krijgt mijn paard nog extra: knoflooksnippers (wormverdrijvend, antibacterieel, slijmoplossend, goed voor de doorbloeding), lijnzaadolie (voor een mooie vacht) en equiflexion vloeibaar.

Wat voor voer en hoeveel voer krijgt jouw paard? Als hij sloom is kun je het met haver proberen, willen ze wel eens vlotter van worden.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 14:43

de mijne was ook erg sloom maar doet het goed op Maxh. Hij scheen vitamine A en D tekort te komen en daar ik bij een boer sta die ieder paard hetzelfde voert heb ik hem dit supplement gegeven. Na 3 weken zag ik al vooruitgang. Zal ook wel per paard verschillen maar bij de mijne werkt het super.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 17:32

ik voer ook supplementen: appelazijn, foeneknof, zeewier en lijnzaad. Het geeft me een goed gevoel en ik wil gewoon dat mn pony goed opgroeit en niets te kort krijgt

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 17:39

he hallo
die van mij krijgt supplementen :
vitamine van de dierenarts daar zit van alles in
msm
lijnzaadolie
en voor de rest krijgt ie goed voer (brok en hooi)
en als hapje mueslie en 2x in de week slobber en elke dag een schepje lucerne
oja en de wortels appels en dergelijke niet vergeten natuurlijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 18:09

naast 4 kilo sportbrok voer ik zelf nog 1 tot 1,5 kilo Pavo kruidenmelange. Daar zit ook van alles in als anijs. knoflook, foene griek en nog veel meer. Mijn paard vind het in ieder geval super lekker en er zit niet veel eiwit in dus het is een nuttig extraatje.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 20:41

Ik geef Flair geen supplementen ik vind het nergens voor nodig.

Flair heeft het altijd zonder gedaan, er zit ook genoeg in het voer dat ze krijgt

bix, kruidenmelange, wortels, brood, appels en een keer in de week wat zemelen erbij.