vliegendeken op de wei?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

vliegendeken op de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-04 19:08

Het liefst wil ik een vliegendeken opdoen bij mijn pony's op de wei. Bijvb een Bucas deken.
Heeft iemand er ervaring mee? Gaan ze die niet slopen met stoeien? Komen ze er snel mee in de knoop of blijven ze wel goed liggen?

Madelief28

Berichten: 4276
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 19:12

Ik hbe een Bucas vliegen deken...Mijn paard heeft nergens geen last en stoeit er met deken wel op los....heb er nooit geen problemen mee gehad...

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 19:24

claudia23 schreef:
Ik hbe een Bucas vliegen deken...Mijn paard heeft nergens geen last en stoeit er met deken wel op los....heb er nooit geen problemen mee gehad...


Zorro rolt ALTIJD een keer of 5 op de wei, kunnen die Bucas dekens daar tegen?? Ik zit er nl ook over te denken om Zorro een goede vliegendeken op te doen, die hij nu heeft lag na 1x rollen in 2 stukken Scheve mond

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 19:26

Laiser heeft al een paar jaar een bucasvliegendeken en zowel Laiser als ik zijn er alle twee zeer tevreden over *LOL*
Laiser staat er zodra de dazen komen er altijd mee in de wei.
Detail de grootste hobby van Laiser naast eten is rollen. Dus daar kunnen ze echt wel tegen Knipoog

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 19:30

Mickey schreef:
Detail de grootste hobby van Laiser naast eten is rollen. Dus daar kunnen ze echt wel tegen Knipoog


Zou familie van Zorro kunnen zijn Knipoog Nu nog hopen dat ze er in maatje 135 onderlengte zijn Haha!

Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-04 19:34

Oke...en ze komen dus niet in de knoop met de singels o.i.d? Hoe zit ie vast?

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 20:01

Ik heb vorig jaar mijn eerste Bucas vliegendeken gekocht, heb er voor dit jaar nog 2 bij gekocht.
Gaat echt super, ook in de wei!
De nieuwe versie (die moet je zeker hebben) heeft 3 klitteband sluitingen voor de nek, 1 op de borst met klittenband en een ijzer sluitin (hoe heet zoiets?)
de buikflap gaat met 2 klipjes dicht, die zit mooi strak om de buik.
En je hebt nog 2 bilkoorden die ook met klipjes dicht gaan.

Er zit nog een mooi bescherm stuk op de borst.

Duhelo

Berichten: 28538
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 20:03

kunnen ze daar niet mer iets iin blijven haken?
met de ijzers ofzo?

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 20:06

misschien kun je het eerst een dagje testen ofzo, dat je eerst gewoon blijft kijken de hele dag, bv de eerste 2 dagen(verstopt anders heeft hij door dat je op let) dan is het handig voor in het weekend... veder kun je op de gewone dagen gewoon eens per 2 uur ofzo Verward iemand laten kijken.... het gaat vast wel goed!

Sprite

Berichten: 608
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 20:19

mijn draakje gsus heeft al jaren een bucas op. hij had erg last van staart en manen exceem en na vele middeltjes die niet afdoende hielpen, staat hij nu van 'smorgens tot s'avonds (zijn stal is open en de vliegjes kunnen daar ook naar binnen) onder de bucas.
en hij heeft geen last meer van zijn exceem zolang ik die deken gebruik OK dan!

het is een heel bewegelijk paard... hij spring, bokt, trekt wilde sprintjes en ligt en rolt met de bucas aan.
ik hoef het ding zelden recht te trekken, helemaal scheef komt ie nooit te hangen.

let er even op dat de elastieken die rond de achterbenen lopen niet te los hangen zodat het paard er een voet tussen kan krijgen. ze moeten niet knellen, maar ook niet in te lage bogen hangen dus.

zelfs heb ik er ook nog een bucas vliegenkap voor op het hoofd bij... hij lijkt dan net een ridderpaard Haha!

als ik buiten ga rijden, haal ik het buikstuk en de elastieken achter eraf (kun je gewoon losclippen) en leg eerst mijn pad (ik rij western) en vervolgens de bucas over het paard. dan m'n zadel erover en gaan met die banaan Lachen
.... ik moet zeggen dat ik wel veel vreemde gezichten van voorbijgangers krijg dan, maar we rijden heerlijk vliegvrij Haha!

de bucas is best prijzig, maar ik ken iemand die een vergelijkbare deken van een goedkoper merk heeft gekocht en die zit echt een stuk slechter.

vanwege de uv werende laag die op de bucas zit heeft je paard het ook niet te warm in de felle zon... ik vind het dus een geweldig ding.... hahaha het lijkt wel of ik die dingen verkoop, maar dat is echt niet zo *LOL*
Laatst bijgewerkt door Sprite op 18-04-04 20:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Duhelo

Berichten: 28538
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 20:21

hoeveel kost zon deken?
in een paar winkels hier kun je een kopen van 15-20 euro (geen bucas)

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 20:22

Veerle heeft afgelopen zomer ook een vliegendeken opgehad, geen bucas, maar wel een vliegendeken dus, maar dat ging altijd goed. Hij bleeft altijd super netjes liggen. Het is een deken van S&K.
Ze rolde er mee, ze rende er mee, ze bokte er mee, hij verschoof geen mm!! Lachen

Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-04 21:43

dutske schreef:
hoeveel kost zon deken?
in een paar winkels hier kun je een kopen van 15-20 euro (geen bucas)


Bij de paardendrogist kost de bucas 149,50 euro dat is dus wel even iets duurder Schijnheilig
Oke...thanx voor de antwoorden Lachen

Sprite

Berichten: 608
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 21:44

okay.... schrik niet, maar de bucas buzz off kost 159,95 bij divoza.

dutske ik denk dat jij hier prijsjes noemt van gewone vliegendekens, dus met grof gaas en zonder hals. de bucas is van een heel fijn mazige, maar toch luchtige stof gemaakt. je hebt dergelijke dekens ook goedkoper hoor, van rond de 100 euro, en hoewel ze misschien iets minder goed zijn als de bucas kunnen ze best goed genoeg zijn Haha!
ze zijn er vooral ook om paarden die overgevoelig zijn voor insekten goed te kunnen beschermen. dus als een gewone (groffere) vliegendeken voldoende is om je paard weer happy te maken, waarom zou je dan zo'n dure bucas aanschaffen Knipoog

Sprite

Berichten: 608
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 21:47

Citaat:
Bij de paardendrogist kost de bucas 149,50 euro dat is dus wel even iets duurder

Citaat:
okay.... schrik niet, maar de bucas buzz off kost 159,95 bij divoza.


hahaha, door die post op het zelfde moment weten we meteen dat divoza dus duurder is als de paarden drogist.... foei divoza! Knipoog

Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-04 21:50

Let op, de Bacas deken is goedkoper bij de paardendrogist ( 149,50 ) tegen divoza ( 159,95 )
Máár het masker voor het om het hoofd (moet je apart kopen) is bij de paardendrogist ( 27,50 ) en bij divoza ( 21,96 )

boven de 50 euro betaal je overigens bij de paardendrogist geen verzendkosten, bij divoza nog steeds wel...

Duhelo

Berichten: 28538
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 22:03

160 euro! *slik*
het zijn inderdaad gewone vliegendekens, zonder hals
wat is het verschil tussen grofmazige en fijnmazige? (bahlve de grootte van de gaten natuurlijk)

Irene2

Berichten: 5235
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 22:10

jeetje, ik moet nog wel even sparen voor ik een vliegendeken tegen nescio's zomerexeem kan krijgen:(

Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-04 22:11

De fijnmazige houden ook de kleine vliegjes tegen, bovendien heeft Bucas ook een UV bescherming in de zon...

Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-04 22:12

Irene2 schreef:
jeetje, ik moet nog wel even sparen voor ik een vliegendeken tegen nescio's zomerexeem kan krijgen:(

Irene2 bij divoza is nu wel een deken tegenzomer exceem te koop voor 99,95 euro...iets goedkoper

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 23:10

Ik heb een vliegendeken voor Apollon, die zit voor vast met een sluiting en 2de sluiting eroverheen zodat hij zeker niet los gaat, een sluiting onder de staart die ik net niet te strak doe en ik heb d'r nog een elastische singen omzitten zodat het deken ook goed blijft zitten. Ze rolt er altijd mee maar hij blijft goed zitten.
ik heb wel eens gehad dat ie in 2 stukken in de wei lag of dat de mazen ineens stukken groter waren Lachen leuk zo'n sloopknol. Maar voor de rest ben ik er tevreden over.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48390
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 23:49

Ineke2 schreef:
Oke...en ze komen dus niet in de knoop met de singels o.i.d? Hoe zit ie vast?


Je kan de singels altijd nog vastmaken met manenelastiekjes... Lachen

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 00:01

Als er bij een deken UV-bescherming staat mag ik er dan ook vanuit gaan dat hij tegen zonnebrand werkt. Mijn paard is vorig jaar namelijk op haar rug verbrand. Ze is een appaloosa en het witte was opgezet en de zwarte vlekken bleven gewoon vlak.

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 08:44

Ik had vorig jaar voor Viking ook zo'n deken gekocht,hij heeft een nieuw wereldrecord gezet:in 2 uur tijd had hij hem helemaal gesloopt[waarschijnlijk had hij ook handlangers Cool ]

Het enige wat hij nog om had waren de singels Verdrietig

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 11:36

Ik heb de bucas ook gekocht en wacht op de dazen Cool
Maar de buikflap is net iets te strak zeg!! Daar moet ik nog ff iets op verzinnen....