Paardencrematorium

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 09:13

Ja hoor er is er in ieder geval 1, jammer genoeg is de site niet beschikbaar.

http://home.hetnet.nl/~heros/

Ik geloof dat het rond de 1250 euro kost, maar ben daar niet zeker van..

Bijna klaar met mijn opleiding!!!


Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 11:59

marina"]
[quote="Robyn schreef:
Ja hoor er is er in ieder geval 1, jammer genoeg is de site niet beschikbaar.

http://home.hetnet.nl/~heros/

Ik geloof dat het rond de 1250 euro kost, maar ben daar niet zeker van..

Weet jij waar die geopend zal worden?
[/quote]

Nou ik heb wel eens op hun oude site rond gekeken, het klonk echt geweldig allemaal. Maar het is me allemaal niet meer zo bijgebleven. Als het goed is staat er ook een email adres op de site. Daar kun je info aanvragen.

Bijna klaar met mijn opleiding!!!


Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 15:52

Bij destructie worden ze niet meer verbrand maar onder zeer hoge druk en temperatuur verwerkt. De bruikbare stoffen worden in verf e.d. gestopt. Dit gebeurt ook met honden en katten die naar de destructie gaan.

Bijna klaar met mijn opleiding!!!

Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 09:06

ellenlouise"]
[quote="loulou"][quote="Robyn"]
Bij destructie worden ze niet meer verbrand maar onder zeer hoge druk en temperatuur verwerkt. De bruikbare stoffen worden in verf e.d. gestopt. Dit gebeurt ook met honden en katten die naar de destructie gaan.
[/quote]

nie zo'n leuke gedachte, maja m'n paard is dan toch al dood dus die merkt daar nix meer van.

onze hond hebben we om die reden trouwens begraven (in de wei van m'n tante)

maar ik heb er echt geen 1000 euro of meer voor over om m'n paard te laten cremeren
[/quote]



Dit is dus niet waar. Waarom denk je dat het destructie heet? Kijk maar op de site van www.rendac.nl. Op zich zou het me trouwens niet echt uitmaken als het kadaver wordt 'hergebruikt'.
[/quote]


[quote="Rendac schreef:
de verwerking plaats bij Rendac Son en Rendac Belgiƫ. Het materiaal wordt achtereenvolgens gebroken, gepasteuriseerd en gesteriliseerd. Daarna vindt het indampen, drogen en scheiden in meel en vetten plaats. De melen en vetten die ontstaan na verwerking, zijn veilige en bruikbare brandstoffen.


Hierboven staat precies beschreven wat ermee gebeurd. Ik werk zelf op de dierenambulance en moeten ook veel dieren ophalen voor afstand (destructie). Ik heb hier een hele instructie over gehad omdat we de mensen natuurlijk ook moet en informeren over crematie en destructie. Vroeger ging er ook een deel in diervoeders maar dat is geloof ik niet meer toegestaan i.v.m. MKZ e.d.

Bijna klaar met mijn opleiding!!!

Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 09:43

Bij huisdieren worden ze ook met meerdere in 1 oven gedaan. Er zitten alleen vakjes in. In elk vakje wordt een dier gelegd en verbrand. Dus het is dan wel individueel maar toch niet helemaal.

Bijna klaar met mijn opleiding!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cappi, Paardengek81, XXleonieXX en 134 bezoekers