Paardencrematorium

Moderators: C_arola, SayaJones, Apple, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

gyzmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 09:22

Het zal idd wel een duur geintje worden.
Ik heb ook gelezen dat men een crematorium voor huisdieren uit wil breiden ook voor paarden, maar dat er idd mensen in de buurt protesteren wegens oa. stankoverlast...

Maar ik heb wel meerdere dingen overwogen bv. ook transport naar Engeland, maar dat zou erg duur worden allemaal. Ik zie het wel als het zover is, ik weet iig welke mogelijkheden er zijn.

The more you know, the more you become aware of how much you DON'T know

Ik heb mijn profiel ingevuld!! Foto's volgen nog.

gyzmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 09:52

In Engeland zit wel een crematorium en daar krijg je wat as van je paard in een mooi kistje mee terug. Maar daarvoor moet je paard op de boot. Als je je paard op de boot wilt zetten mag hij geen gebroken poot hebben, geen besmettelijke of anderzeids ernstige ziekte hebben en verder in goede gezondheid om de reis te overleven... Dus oftewel, dan zou je een bijna goed paard af moeten laten maken daar, want als je bv. je erg zieke paard wil laten inslapen mag hij niet de boot op...
Die optie heb ik maar laten varen Haha!

gyzmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 10:01

De slager of in laten slapen en ophalen door Rendak.
Het ligt er bij mij vooral aan waarom ik hem moet laten gaan denk ik. Als hij bv. een gebroken been heeft maar verder nog fris in de kop denk ik wel dat ik hem naar de slager breng...
Het punt is dat Jumbo van mijn gewoon een verschrikkelijke vechter is. Als de tandarts moet komen moet hij al 3 spuiten krijgen en dan nog loopt hij te vechten uit angst terwijl hij amper op de poten kan blijven staan. Als hij zometeen erg ziek is en al weinig lust meer heeft durf ik hem wel in te laten slapen. Je hoort zo vaak verhalen dat paarden er tegen gaan vechten... Dat wil ik gewoon niet. Jum heeft zijn hele leven al moeten vechten en leven met angst.

gyzmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 10:42

Paardencrematoria's mochten vroeger idd niet, maar nu door een nieuwe wet mag het wel. Er zit er nog geneen omdat het vaak crematoria het niet rendabel vinden het om te bouwen zodat ook paarden erin kunnen en de buurt vaak gaat protesteren (zoals nu het geval is dus)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie