Paardencrematorium

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Paardencrematorium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-04 08:46

Ik had het er met Wim (man van de eigenaresse van smurf) over dat er een paardencrematorium zou bestaan in Nederland. Ingrid vond dit wel een goede optie voor smurf..
Bestaat ze in nederland? En wat kost zo'n geintje?
Wat zij de voor en nadelen ervan?


marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-04 08:52

Ingrid kennende speelt geld geen rol Knipoog
Dat optakelen vinden ze beide niet het einde, wordt dat bij een crematie anders gedaan, of niet?


marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-04 10:49

gyzmo schreef:
Het zal idd wel een duur geintje worden.
Ik heb ook gelezen dat men een crematorium voor huisdieren uit wil breiden ook voor paarden, maar dat er idd mensen in de buurt protesteren wegens oa. stankoverlast...

Maar ik heb wel meerdere dingen overwogen bv. ook transport naar Engeland, maar dat zou erg duur worden allemaal. Ik zie het wel als het zover is, ik weet iig welke mogelijkheden er zijn.

Wat is er in engeland dan? Ik heb wel gehoord dat er in belgie ook een crematorium is.

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-04 10:50

Robyn schreef:
Ja hoor er is er in ieder geval 1, jammer genoeg is de site niet beschikbaar.

http://home.hetnet.nl/~heros/

Ik geloof dat het rond de 1250 euro kost, maar ben daar niet zeker van..

Weet jij waar die geopend zal worden?

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-04 10:55

gyzmo schreef:
In Engeland zit wel een crematorium en daar krijg je wat as van je paard in een mooi kistje mee terug. Maar daarvoor moet je paard op de boot. Als je je paard op de boot wilt zetten mag hij geen gebroken poot hebben, geen besmettelijke of anderzeids ernstige ziekte hebben en verder in goede gezondheid om de reis te overleven... Dus oftewel, dan zou je een bijna goed paard af moeten laten maken daar, want als je bv. je erg zieke paard wil laten inslapen mag hij niet de boot op...
Die optie heb ik maar laten varen Haha!

Het zal dan ook wel een paar dagen duren voordat hij daadwerkelijk gecremeerd is denk ik. Is de ontbinding al in een verder stadium jak, nee is denk ik geen goede optie Knipoog
Welke opties heb jij nog meer?

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-04 14:42

Het probleem is dat paarden ook kunnen gaan vechten bij het slachthuis, omdat ze het ruiken.
Pff ik zou het echt niet weten wat ik zou doen, gelukkig hoef ik de keuze ook niet te maken! En ik hoop uiteraard dat hij nog wel 15 jaar meegaat

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-04 19:24

Fonnie schreef:
Pfff wat belachelijk duur. Lips are sealed En dan word ie ook nog eerst in stukken gezaagd? Lips are sealed Nee ik zou dat nooit doen.

Nee voor dat geld gaat hij heel

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-04 19:49

ellenlouise schreef:
Je paard gaat levend op de boot!! Er mogen geen kadavers met de boot mee. Maar ja, wie gaat zijn paard nou nog zo'n bootreis aandoen alleen omdat je een urn op de schoorsteen wilt??

Clown nou ja, op de schoorsteen........flinke schoorsteen moet je dan hebben!

Stond eral dat ze wel levend moesten Knipoog Het lijkt mij idd niet dat je dit een paard aandoet!

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-04 22:12

SANEX"]
[quote="gouda schreef:
is het waar dat je niet mee mag om te kijken in Belgie? Ken iemand die haar paard door de paardenambulance daar heen heeft laten brengen die mocht niet mee. ze kreeg later een soort certificaat waar het tijdstip van crematie opstond en een klein urntje terug.


En dan betalen voor een individuele crematie terwijl het beest waarschijnlijk 'op de grote hoop' in de fik is gegaan, het as in het urntje is dus waarschijnlijk ook van Hector van buurman Jansen, Minoes van Buurvrouw Bakker etc... Scheve mond
[/quote]
En waarop baseer je deze mening?

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-04 22:26

kattebeest schreef:
Ik ken een belgisch crematorium ( niet voor paarden) waar ELK DIER INDIVIDUEEL gecremeerd wordt.
en je mag erbij blijven als je wil. als je meer info wenst wil ik je die wel geven.

Vertel vertel *LOL*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Rainer en 64 bezoekers