wat vinden jullie van ANKY kleding?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

wat vinden jullie van ANKY kleding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 17:31

ik heb zelf nu een aantal dingetjes van ANKY gekocht en ik ben er zeer NU zeer over te spreken. Mijn eerste rijbroek was van slechte kwaliteit maar de 2de die ik heb gekregen is wel super!! heb nu ook een jas, sweater en ondertruitje en het is allemaal super lekker spulletje!! het is heerlijk warm en niet te heet.

ik wil graag jullie ervaringen.

groetjes [naam]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 17:33

Ik heb het geld er niet voor over. Over de kwaliteit kan ik niks zeggen, want ik heb het nog nooit gekocht en ga dat niet doen ook niet. Ik ga niet betalen voor een naam.....

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 18:10

Ik heb het zelf niet, maar ik heb een keertje in de winkel wat gepast en ik vond het heel erg zitten. Het is hele aparte stof die idd lekker warm zit (winterkleding dan). Ik vind de kleding er ook heel mooi uitzien, mooie kleuren enzo. Ik vind het wel vreselijk duur, daarom heb ik het niet gekocht.

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 18:26

ze heeft super mooie dingen in haar lijn... echt dat je denkt van JA, HEBBEN! HEBBEN! HEBBEN!
Maarja, ... beetje duur...
Daarom heb ik nog niks van haar lijn gekocht... MAAR als ik eens de jackpot win... Haha!

Nouvel

Berichten: 28562
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 18:34

Ik heb vandaag toevallig een ANKY-jasje gepast, maar daar waren zelfs bij de Large de mouwen veel te kort van voor mij...
Ik had ook een andere van Kentucky gepast en die pastte mij wel super, en die was nog in de uitverkoop ook! Dus toen was de keuze snel gemaakt Haha! .

Maar ik moet zeggen, ik vind 't allemaal echt prachtige kleding van ANKY, en ik sta er vaak bij te kwijlen Huilen , maar ik vind het gewoon te duur.

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 19:28

he hallo
ja het zijn inderdaad mooie spullen
maar wel erg duur, en je betaald gewoon voor de naam hoor
groetjes

Cowgirl

Berichten: 23740
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 20:48

ik vind het ook heel mooi, maar het is zo duur dat het gewoon zonde is om daar mee naar je paarden te gaan.
Je zal met je jas van 600,- maar achter een spijker blijven hangen,
of zoals bij mij achter de knop van je zadel.(heb ik dus eens gehad vette scheur in een jas!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 20:52

Onlangs heb ik een broek gepast, maar die zat voor geen meter. Niet gekocht dus. Bovendien wil ik eerst wel eens weten hoe het zit met de duurzaamheid van de Anky spullen voor ik het koop.

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 20:55

Ik vind de kleding van Anky over het algemeen heel mooi en een fijne stof. Alleen vind ik de prijs/kwaliteitsverhouding niet echt kloppen dus weiger ik ook maar iets te kopen (moeilijk soms) want ik ben het gewoon niet waard. Het ene moment zit ik netjes te hobbelen op mijn paard, het andere moment moet ik helpen bij een bevalling van een koe, het repareren van een hek of van het vangen van een stier. En daar gaat je kleding dus niet op vooruit.
Laatst bijgewerkt door Mirte op 28-12-01 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

ik vind het ook veel te duur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 21:03

ik peins er niet over om zo erg veel te gaan betalen voor een naam
dus voormij geen anky want als het kapot gaat Huilen
en ik vind het niks ik hou meer van mijn jodhupers of hoe je dat ook schrijft
ik haal ze uit schotland elke keer als we erheen gaa naar familie haal ik een paar dus
een fijne stof zit lekker en is slijtvast
en niet duur Knipoog

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 21:09

Het ziet er idd errug mooi uit, maar je betaalt je scheel. Gister nog naar een rijbroek van Anky gekéken en ik viel al bijna flauw. Fl.370,- , niet normaal meer toch? en het is allemaal van die hele zoete kleurtjes, wel mooi op zich, als je alleen maar op je paard hoeft te zitten, maar niet als je nog door de bagger moet en je paard je onderkwijlt en onderpoept.
Kortom, mooi als je er alleen maar mooi in hoeft te zijn, maar niet voor mij weggelegd.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 21:53

Mijn eerste ANKY rijbroek was na 8 maanden versleten. Toen heb ik contact opgenomen met de fabriek (koppige ik, want de ruitersportzaak zei: jammer maar helaas) en toen kreeg ik een brandnieuwe ANKY broek terug, van een nieuwere serie. De twee die ik nu heb zien er prima uit!

Dat je alleen betaalt voor de naam is niet waar. In de Anky broeken wordt gebruik gemaakt van zogenaamd cordura en degene die ik heb is van dryskin materiaal. Dat wil zeggen dat hij na een fikse regenbui snel weer kurkdroog is, als ik hem uit de wasmaschine haal (zonder droger) kan ik hem na een kwartiertje weer aan. Wat betreft de lichte kleurtjes: ik had een duivengrijs/blauwe, en daar zag je veeeeel minder vlekken op dan op mijn vorige grijsblauwe (zelfde tint) van een ander merk/materiaal. Zelfs mijn lichtgroene broek blijft behoorlijk lang vlekvrij, ookal ben ik er niet zo netjes op Lachen
Dat Cordura en Gore-tex enzo, die textielen, komen uit de bergbeklimsport. Ga maar eens een sportzaak in, de spullen die je daar van dezelfde merk stof vindt, zijn even duur.


Kijk, een tshirtje voor 200,- vind ik ook absurd, maar mijn rijbroeken zijn het geld dubbel en dwars waard! En zo'n service dat je een brandnieuwe broek krijgt door slijtage van je eigen broek(wat ze nog nooit zo erg gezien hadden; ik waste hem met verzachter want er stond niet in dat dat niet mocht, vandaar) is toch super!

Ik Lovers ANKY broeken!!

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 21:53

ik vind het vaak wel mooi, en heel makkelijk maar ik hoor steeds vaker dat de kwaliteit niet goed is! Jammer is dat! Maar ik ook hoor ook goeie reacties hoor! Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar het word me afgeraden, omdat je bij de rijbroeken al snel van die pluizebolletjes krijgt! Maar meer kan ik er niet over zeggen, sommige dingen vind ik wel overdreven hoor! Maar goed de kleding is wel mooi!

O, ja en ik vind het ontzettend duur!!! verschirkkelijk gewoon kan je beter een pikeur kopen of zo!!!

Bobo

Berichten: 1786
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 22:04

De hele klerenlijn van anky is gewoon Pling topkwaliteit Pling maar geef mij maar eurostar net zo goed en net zo lekker. Van mij hoeft al die dure dingen niet hoor, mijn rijbroeken zitten keilekker. Knipoog
Al zou ik een anky-rijbroek willen het kost een hoop geld helaas Huilen Huilen Verdrietig en dat geld kan ik beter maar ergens anders aan besteden....

-xxx-
Sanne

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 22:17

imker schreef:
. Gister nog naar een rijbroek van Anky gekéken en ik viel al bijna flauw. Fl.370,- , niet normaal meer toch?


Uhm, je betaald voor zoveel broeken deze prijs.

En verder heb ik er ook een broek van, en die zit super fijn, dus ik ben er wel over te spreken!!!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 22:33

als ik geld had......... kocht ik alleen maar anky zooi!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 22:43

Laura schreef:
Mijn eerste ANKY rijbroek was na 8 maanden versleten. Toen heb ik contact opgenomen met de fabriek (koppige ik, want de ruitersportzaak zei: jammer maar helaas) en toen kreeg ik een brandnieuwe ANKY broek terug, van een nieuwere serie. De twee die ik nu heb zien er prima uit!

En zo'n service dat je een brandnieuwe broek krijgt door slijtage van je eigen broek(wat ze nog nooit zo erg gezien hadden; ik waste hem met verzachter want er stond niet in dat dat niet mocht, vandaar) is toch super!

Ik Lovers ANKY broeken!!


Ik begreep van een ruitersportwinkel die Anky kleding verkoopt dat je geen Anky spullen meer terug mag sturen....
Dit naar aanleiding van mijn Premiere broek die na 4 mnd aan gort is vanwege slijtage! Die ik dus zeker wel terug ga sturen.

Ik heb een ribcort truitje van Anky en zit heerlijk, maar je moet er super zuinig mee zijn anders gaat hij pillen/pluizen, die schijnt inmiddels al uit de lijn gehaald te zijn.

Verder vind ik het prachtig spul hoor, maar niet flatterend en voor die prijs ga ik niet riskeren dat ik het niet wil dragen.
Ik ben heel tevreden met mijn Pikeur spulletjes.
Laatst bijgewerkt door orri op 28-12-01 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Pegasus

Berichten: 1066
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 22:44

Ja, kan best wel goed spul zijn,
maar betaal je niet ook wat teveel voor het merk ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 22:47

mijn jas is ook echt super lekker warm!! normaal had ik het altijd koud maar nu is dat verleden tijd!!

mijn trui en shirt zijn ook heerlijk warm. over de kwaliteit kan ik nog niet zoveel zeggen. groetjes [naam]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 22:59

Ik zou graag zo'n warm vestje van Anky willen hebben. Of een fijne trui, iets wat warm is in ieder geval. Dat lijkt me echt heerlijk spul en het ziet er nog leuk uit ook.
Maar voor de rijbroeken blijf ik bij Eurostar omdat die pasvorm mij echt op het lijf is geschreven.

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 23:47

Ik vind die nieuwe kleuren niet zo geweldig,. dat babyblauw met oranje.....neuh. Verder is het gewoon héél duur, ik heb het geld er niet voor over (maar zit nu wel hier achter de compu met m'n Kyra.K trui van 200 piekies..... - alles is relatief).
Ik heb wel twee shirtjes van ANKY (cadeau gekregen), is echt superspul, dat wel.
Qua broeken koop ik meestal gewoon de Mondoni's van Divoza, voldoen prima, en in de opruiming elke jaar Eurostar, dat zit gewoon geweldig dus waarom veranderen?

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 00:04

Ik vind het erg mooi spul, maar inderdaad erg duur, vooral die shirtjes. Een broek van 370 gulden is niet zo bijzonder meer: neem een willekeurige Pikeur of Kentucky en je betaalt hetzelfde. Ook Eurostar heeft broeken in die prijsklasse!

Wat wel apart is aan het Anky spul is dat de maten heel raar vallen. De broeken vallen over het algemeen vrij groot, terwijl een aantal jassen echt HEEL klein uitvallen. Niet echt concequent dus.

En toen de nieuwe collectie binnenkwam moest ik ook ff slikken... DIE KLEUREN (gifgroen, babyblauw met oranje Misselijk )! Maar er zat wel een HELE gave jas tussen ( gewoon zwart Lachen )

Ook nog een klein puntje: ze veranderen de collectie erg vaak, veel kleding is eenmalig en is dan ook niet meer te krijgen.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 00:09

Ik heb een paar maanden geleden 30 broeken gepast bij de ruitersportzaak omdat mijn eerste ANKY dus zo versleten was. Ik BALEN als een stekker, want het rechte ANKY model zit mij echt als gegoten. Maar nu heb ik dus de nieuwste broek en die zit ook weer super. Er zijn vast ook mensen die die pasvorm juist weer totaal niet zit.... maar mij wel! Heerlijke broeken!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-01 00:23

Ik zweer bij pagoni Haha!

Anky is leuk en het is allemaal wel mooi en goed en blablabla, maar ik vind de prijzen een beetje overtrokken. Zodra ik het gevoel heb dat je op een bepaalde manier genaaid wordt en dus ene anky zich onnodig erg wil verrijken over mijn rug, dan doe ik het niet. Er zijn vergelijkbare merken die ietsjes goedkoper zijn, maar wel minstens zo goed en zo niet beter.

Vonneke: ik denk dat je dat ook wel zal bedenken, als je eenmaal moet werken voor je geld en ziet hoe hard het gaat met je eerste salaris. (naast je huur/hypo en alle andere rekeningen) . Dan verleg je je prioriteit wel denk ik