wie heeft of zet zijn paard ook aan de knoflook?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

wie heeft of zet zijn paard ook aan de knoflook?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-04 09:34

mijn haf gaat voor het eerst ook aan de knof.
Mijn vorige merrie kreeg het ook altijd.
Lekker vond ze het en blijven de vliegen ook op een afstand
Maar wie heeft er ook ervaring mee?

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 09:41

alle paarden op onze pensionstal zijn 2 weken geleden ongeveer aan de knoflook gegaan,
wij geven de etherische olie ervan, waar 1 druppel dus gelijk staat aan 8 tenen knoflook, dit is vermengd in appelazijn wat dus ook weer reinigd.
de paarden vinden het allemaal heerlijk en ze houden de vliegen lekker op een afstand,
toch waren de vliegen vorig jaar heel agressief op de ogen dus hadden alle paarden vliegenmaskers op, ik denk dat dat dit jaar weer nodig is want ze begonnen gewoon te vreten aan de oogranden.

welke knoflook geef jij je paard eigenlijk? de poedervorm?

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 09:43

Ik geef het door zijn voer heen.
Bij hem helpt het ook tegen vliegen in de zomer.

Mrietjesueel
Berichten: 815
Geregistreerd: 19-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 10:20

Knilles krijgt de snippers. T poeder vind ik te prikkelend bij t voeren (gaat ie van kuchen en niesen) en de olie te link, ivm 70-jarige hulpje Knipoog

De snippers eet ie los uit de hand, hij vindt ze erg lekker, maar tegen de vliegen helpt t niet. Ik gebruik t meer voor zn luchtwegen.

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 10:21

Mijn paard krijgt het hele jaar dooro knoflooksnippers in zijn extra hapje na het rijden!
Groetjes Lundi

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 11:37

Wij hebben ze ook op stal, ik voer het zelf niet, maar wat de vliegen betreft zie ik niet zo heel veel verbetering. Ik heb er goede en slechte verhalen over gelezen, met de zoekfunctie kun je er veel over vinden. Lachen

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 11:44

Michaela krijgt bij mij knoflook, ze heeft van alles gehad...snippers, poeder en olie....zelf vind ze de poeder het lekkerst. Als deze pot op is, gaat ze over op appelazijn met knoflook (ik geef het nu dus apart), dat voert wat gemakkelijker! Ik hoop dat het de vliegen op afstand houd, want heb geen zin in ontstoken ogen dit jaar! Toch heb ik er niet zoveel vertrouwen in...als de vliegen willen komen ze toch wel! Ik moet nog steeds het goed passende vliegennetje vinden voor een trekpaard!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 11:57

Ik voer het ook graag, want het helpt ook tegen exceem e.d omdat ze minder vliegen aantrekken.

snowylover
Berichten: 1880
Geregistreerd: 29-06-03
Woonplaats: kerkenveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 11:58

Ik ga het dit jaar ook voor het eerst proberen bij mijn pony, aangezien zij zo veel last heeft van de vliegen.. Hoop toch dat het iets helpt aangezien ze er helemaal gek van word.

lonnie

Berichten: 7845
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Moergestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 12:18

ik voer t ook, maar dan in poedervorm. Eerst wilde rover zn voer niet meer eten maar nu vindt hij t wel lekker volgens mij. maar hoeveel schepjes (poeder) voeren jullie per dag? en geven jullie meer naarm,ate de zomer nadert?

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 12:23

Ik geef haar 1 schep en gaat nu de zomer komt omhoog naar twee

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 12:33

Ik voer het ook
Heb vorig jaar knoflookpoeder gevoerd maar ben dit jaar (vorige week) voor het eerst begonnen met knoflooksnippers. Dat wordt niet zo smerige bende in haar voerbak en ze eet het ook makkelijker.

Fantabulouss

Berichten: 3355
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 12:33

T stinkt wel errug..maar is wel errug goed voor ze ook Tong uitsteken

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 12:46

Ik voer poeder, eerst snippers maar volgens de vertegenwoordiger helpt poeder beter.
Meng het door het voer samen met lijnzaadollie zodat het dus niet stuift.

Verleden jaar heeft het bij mijn haffie goed geholpen,om de ogen smeerde ik nog wat anti vliegengel en ik was 1 van de weinige gelukkige wiens paard geen last had van de vliegen.