agressief

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
timilon
Berichten: 3594
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 16:31

carola1 schreef:
Dat heb ik ook wel eens gehad met een verzorgpaard van mij.
Je moet gewoon met een zweep de stal in gaan en echt slaan als ie iets doet.
Als het goed is hoef je het maar 1 keer te doen en dan denkt ie wel twee keer na voordat ie het weer wil doen.
succes


zou ik persoonlijk niet doen!
de stal is het paard zijn domein,en je kunt hem niet uitleggen dat je hem alleen maar goed wilt doen door hem te voeren.
ik vind het het makkelijkste om voer via een luik in zn voerbak te gooien.
heb je geen luik of iets dergelijks,dan zou ik je pony/paard eerst uit zn stal halen,op de poetsplaats zetten en dan het eten in zn bak doen.
wel streng zijn als hij,wanneer je hem terug zet,gelijk zn kop in zn voerbak stopt:een ruk aan het halster of desnoods een tik met het touw op zn neus.
doet ie dan braaf meewerken,eerst een klontje en dan zn halster af/touw losmaken.

R.I.P Pebbles Timilon Vollie Spotty speccie Z2+7
Zwart Kentaur Artemis dressuurzadel te koop, voor info pb!


timilon
Berichten: 3594
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 20:02

[quote="carola1"]Oja,weet je wat er gebeurd als je bij zo'n paard eerst eten in zijn bak gooit en dan het beestje op stal zet????
Dan rent hij met of zonder jou (want jij hangt ergens tegen de stalmuur) de stal in om zo snel mogelijk zijn eten te verdedigen.

niet als je hem hebt opgevoed...weet je dan niet dat paarden meestal uit angst bijten of slaan?dus als je in zn stal gaat slaan,zal hij zn voer met angst en dus met nijd gaan combineren...tenzij je je paard letterlijk gebroken hebt Verward

En het klopt, dat de stal zijn domein is, maar ik wens door geen enkel paard op geen enkele plek gebeten of geslagen te worden.

ik ook niet,maar als jij zit te eten wil je toch ook niet gebeld worden?
dan wordt je op een gegeven moment toch ook sjaggie?
ik kom alleen in tim zn stal om zn halster aan te doen,en verder doe ik alles buiten zn stal.
hij is hierdoor een stuk braver geworden,en heeft geleerd ook eens te moeten wachten op zn eten,daar is niets ergs aan,zolang hij maar zn beloning krijgt voor het wachten(zijn eten dus!)

R.I.P Pebbles Timilon Vollie Spotty speccie Z2+7
Zwart Kentaur Artemis dressuurzadel te koop, voor info pb!

timilon
Berichten: 3594
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 11:11

SAKKIA schreef:
Tja mijn pony heeft niet zozeer last van voernijd, maar als ze mij met eten langs ziet komen, valt ze wel direct op het eten aan. Ze heeft mij een keer per ongeluk in mijn hand gebeten daardoor. (ze is dus niet agressief maar begint direct met eten, terwijl ik het nog niet neerlegd heb). Tja daar kon ze niks aandoen, ik heb haar ook niet gestrafd, maar heb haar vanaf dat moment wel aangeleerd dat ze moet wachten met eten. Ook als ik al voer heb klaargelegd en haar dan op stal zet, moet ze wachten tot ik het halster afheb. Kost wat strijd in het begin, (tja haflinger he, het is nou eenmaal haar grootste hobby), maar ze luisterd nou wel, en ik moet zeggen dat ik er in het werk ook meer profijt van heb gehad.


voilĂ !dit bedoel ik dus,je kunt ze best wel opvoeden,het kost alleen wat itjd en moeite...leuk hor,dat jij dezelfde soort methode gebruikt als ik dat doe!

R.I.P Pebbles Timilon Vollie Spotty speccie Z2+7
Zwart Kentaur Artemis dressuurzadel te koop, voor info pb!


timilon
Berichten: 3594
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 12:35

ben ik het helemaal mee eens!

R.I.P Pebbles Timilon Vollie Spotty speccie Z2+7
Zwart Kentaur Artemis dressuurzadel te koop, voor info pb!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Niwla, SentiBot en 141 bezoekers