wie wil z'n paard/pony een weekje "verhuren"?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Indiana79
Berichten: 937
Geregistreerd: 14-06-02

wie wil z'n paard/pony een weekje "verhuren"?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-04 13:49

Hoi,

Ik wil samen met een vriendin van mij een week langs de veluwetrail gaan rijden. Ik heb zelf een paard, mijn vriendin helaas niet. Ze heeft wel veel rij-ervaring. De vraag is dus of iemand zijn paard een weekje zou willen uitlenen, uiteraard tegen een vergoeding. Het zou voor de 2e week van juli zijn. Ik kan nog een hoop meer info. geven, maar ik wacht eerst even de reacties af. Alle ideeën zijn welkom. Heb je bijv. meerdere paarden en wil je zelf ook meegaan op een van je andere paarden, dan vinden we dat ook leuk.
Ik ben benieuwd wat voor reacties ik krijg.

Groetjes, Ragnhild

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 13:51

Kun je geen paarden huren bij een manege of zo? Ik denk dat er weinig mensen hun paard een week gaan "verhuren". In ieder geval heel veel succes met het vinden van een paard voor je vriendin.

Yellowfreaky

Berichten: 111
Geregistreerd: 27-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 13:51

Ik zou zelf mijn paard niet verhuren, maar misschien kun je wat meer vertellen over de rijervaring van je vriendin

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 13:51

hmm dat word lastig denk ik...
misschien kun je het beter in de vriendesector zoeken, want ik kan me niet voorstellen dat iemand aan een vreemde zo een week het paard mee geeft.. Heb je geen vriendin die je al kent die haar paard wil uitlelen?
Denk dat je bij "vreemde" erg weinig kans maakt..

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 13:52

Solide schreef:
Kun je geen paarden huren bij een manege of zo? Ik denk dat er weinig mensen hun paard een week gaan "verhuren". In ieder geval heel veel succes met het vinden van een paard voor je vriendin.


een manege ook niet.. ja onder begeleiding van iemand van die manege.. Het risico is voor een manege denk ik redelijk groot, dat ze het paard niet meer treug zien..

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 13:54

Dan zou je zo'n trektocht/ Veluwtrail moeten doen die via een manege loopt (idee "ponykamp") en dat jij dan ook meegaat. Maar dat gaat jouw dan dus ook geld kosten.

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 14:18

Ik heb alleen maar een shet hengst dus niets in de aanbieding.

Een paard aan een wildvreemde verhuren zou ik niet zomaar doen. Maar om met 2 paarden mee te gaan en dan 1 paard door een ander te laten rijden wel. Je bent er dan zelf bij. Als ik een geschikt paardje had had ik het zeker leuk gevonden.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 14:43

Bij een aantal manege rond de Veluwe trail kan je gewoon paarden huren, voor 1 dag maar ook voor een week.
Ik zou zeggen, bel gewoon eens wat rond.

Caira
Berichten: 26056
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 14:44

Nou ik zou het idd ook niet zomaar doen! Wij hebben hier op stal ook meiden gehad die zeiden dat ze konden rijden. Brrrrr wil niet zeggen dat jij ook zo bent, maar het risico alleen al!

Indiana79
Berichten: 937
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-04 15:18

Solide schreef:
Kun je geen paarden huren bij een manege of zo? Ik denk dat er weinig mensen hun paard een week gaan "verhuren". In ieder geval heel veel succes met het vinden van een paard voor je vriendin.


Ik had al wel gedacht dat ik van deze reacties zou krijgen. Ik begin het bokt type mensen al een beetje te kennen. Bloos! Ik kan waarschijnlijk ook wel een paard ergens huren, maar daar betaal je dan ook wel voor. En het kan nooit kwaad om eens te informeren hier, dit forum wordt veel gelezen, dus je weet nooit. En als er niemand is die hier interesse in heeft, dan is het gewoon pech, maar dan heb ik het in ieder geval geprobeerd.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 15:25

Ran schreef:
[Ik had al wel gedacht dat ik van deze reacties zou krijgen. Ik begin het bokt type mensen al een beetje te kennen. Bloos! Ik kan waarschijnlijk ook wel een paard ergens huren, maar daar
[/quote]



Beetje rare reactie, ik denk nl. niet dat het iets te maken heeft met het 'bokt-type'
Het lijkt me dat ieder weldenkend en verantwoordelijk mens zijn paard niet zo maar 1 week verhuurt aan iemand die hij niet eens kent.
Ik vind iig dat degene die het wel zou doen zeer onverantwoordelijk bezig is.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 15:32

Cinzano schreef:
Bij een aantal manege rond de Veluwe trail kan je gewoon paarden huren, voor 1 dag maar ook voor een week.
Ik zou zeggen, bel gewoon eens wat rond.


Echt waar? Waar dan? Ik ben de Trail rond gereden en ken geen enkele stal of manege die onbegeleid paarden meegeeft voor langer als een uurtje. Dat lijkt me ook best onverantwoordelijk vanuit bedrijfsoogpunt...

Je kan het denk ik nog het beste in je paardenbezittende vriendenkring zoeken. Een vreemde m'n paard een week meegeven... nou nee.

lindatje

Berichten: 5856
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 15:36

Ik las in je profiel dat jullie meerdere paarden hebben, kan ze niet op 1 van die paarden?

Caira
Berichten: 26056
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 15:39

Om nog maar niet te spreken als er wat gebeurt! Ik zou dat als huurder ook niet op mijn geweten willen hebben!

Indiana79
Berichten: 937
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-04 16:19

Dennis schreef:
Ik heb alleen maar een shet hengst dus niets in de aanbieding.

Een paard aan een wildvreemde verhuren zou ik niet zomaar doen. Maar om met 2 paarden mee te gaan en dan 1 paard door een ander te laten rijden wel. Je bent er dan zelf bij. Als ik een geschikt paardje had had ik het zeker leuk gevonden.


Nou, zo iets zou dus ook kunnen. En op zich snap ik ook wel dat iemand niet zomaar z'n paard wil meegeven. Mar goed, je weet het nooit.
ik zal i.i.g. bij wat maneges in de buurt daar wat gaan rondbellen. Alvast bedankt voor de reacties, en als iemand nog iets weet...

Artemiss
Berichten: 1093
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 16:46

lindatje schreef:
Ik las in je profiel dat jullie meerdere paarden hebben, kan ze niet op 1 van die paarden?


Ja, dacht ik ook al... Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 16:53

Ran schreef:
Ik had al wel gedacht dat ik van deze reacties zou krijgen. Ik begin het bokt type mensen al een beetje te kennen. Bloos!


Tja, wij zijn een beetje zuinig op onze lievelingsdieren..... Haha! Gek he! Tong uitsteken

Ik meld me niet aan als verhuurder van m'n meissie, maar wil even een oud idee van ons met je delen: toen Dick nog niet reed en wij toch op vakantie wilden en Mileen niet thuis wilden laten, werd het idee van een wandelvakantie met pakpaard geboren. Misschien ook nog een leuk idee voor jullie? Lekker wandelen, en je paard mee als gezelschaps- en lastdier?