agressief

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
carola1

Berichten: 1586
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 17:17

Dat heb ik ook wel eens gehad met een verzorgpaard van mij.
Je moet gewoon met een zweep de stal in gaan en echt slaan als ie iets doet.
Als het goed is hoef je het maar 1 keer te doen en dan denkt ie wel twee keer na voordat ie het weer wil doen.
succes


carola1

Berichten: 1586
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 22:15

ja,dat dacht ik ook in eerste instantie, tot ik in mijn hoofd gebeten werd Verdrietig

echt, meteen korte metten mee maken hoor, anders gat het echt fout straks.
De mijne dreigde ook alleeen maar, tot die ene dag.
succes

carola1

Berichten: 1586
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 10:31

gijsenkim schreef:
Gewoon negeren..... niks aan doen en zeker niet afstraffen (en natuurlijk niet met een zweep zn stal in!) Zorgen dat je makkelijk bij de voerbak kan, en niet zn stal inhoeft. Waarom wil je het er eigenlijk uithebben, Een paard mag best zn eten verdedigen, net zo goed als een hond dat mag...... laat m lekker met rust en kom terug als het eten op is.

Dus gewoon voeren en je er niks van aantrekken


ja, dat dacht ik ook, gewoon negeren, totdat hij in mijn hoofd beet.
Ik heb hemmeteen afgestraft (en flink ook) en de dag erna met een zweep de stal ingegaan voor het geval dat ie het weer zou doen.
Nou hij keek wel uit hoor. Hij schoot achterin zijn stal en kwam pas naar voren toen het eten in zijn bak lag.
Daarna bleef ie nog een paar dagen voorzichtig, maar het was wel in een keer afgelopen.
En hij heeft het dus ook nooit mer gedaan. Hij bleef wel zuur kijken, maar daar bleef het verder bij.

Ik weet niet of jij al wel eens een paard hebt gehad met zo'n probleem, maar als dat welzo is dan zou ik toch wel graag willen horen hoe jij het anders zou willen oplossen gijsenkim.

carola1

Berichten: 1586
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 10:46

niet als ie aan het eten is, maar als je hem gaat voeren. als je met het eten de stal in loopt.
En als je het eten van te voren in de bak legt bij zo'n paard, dan is de kans heel groot dat je geplet word na een paar dagen omdat ie weet dat er eten in zijn stal ligt


carola1

Berichten: 1586
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 10:49

dan ga je het probleem aleen maar uit de weg.
Daar heb je niks aan, je moet het oplossen.
Als jij gaat rijden en je weet dat ie iets niet wil, dan doe je het toch ook juist wel!

carola1

Berichten: 1586
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 11:31

ja, dat dacht ik ook toen.
Heb het indderdaad ook zo gedaan hoor, tot ie me echt beet en toen was het ook echt afgelopen.
Daarna bleef het alleen nog bij dreigen.
Als je maar goed op blijft letten. en als ie echt iets doet, meteen ingrijpen.
Zolang het bij dreigen blijft, gewoon een keer mopperen. Gaat ie echt iets doen, dan meteen korte metten mee maken.

carola1

Berichten: 1586
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 14:10

farichta schreef:
Ik vind het wel belangrijk dat ik gewoon de stal in kan komen, m'n paard aanraken en voor mijn part met mijn handen door het voer rommel. Stel je voor dat je ineens iets in die voerbak ziet liggen wat er niet thuishoort

Ook een hond hoort mij aan zijn voer te laten zitten en wel om dezelfde reden.

Ik ben de alpha, niet zij.

=^.,.^=


inderdaad, zo denk ik er dus ook over. JIj bent de baas, niet je paard.

Ennuh, Gijsenkim, als je iets op een andere manier oplost los je het toch ook op?????
Je gaat toch niet het probleem uit de weg?

carola1

Berichten: 1586
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 22:23

Oja,weet je wat er gebeurd als je bij zo'n paard eerst eten in zijn bak gooit en dan het beestje op stal zet????
Dan rent hij met of zonder jou (want jij hangt ergens tegen de stalmuur) de stal in om zo snel mogelijk zijn eten te verdedigen.
En het klopt, dat de stal zijn domein is, maar ik wens door geen enkel paard op geen enkele plek gebeten of geslagen te worden.
Dus ook niet in de stal.
Oja, Gijsenkim, voedernijd is wel degelijk afteleren, alleen het dreigen, daar zul je nooit helemaal vanaf komen.

carola1

Berichten: 1586
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 08:11

zo te horen hebben jullie nooit een paard gehad met echt voedernijd, anders hadden jullie niet zo gereageerd.
Maar iedereen mag zijn mening hebben natuurlijk.
Ik heb het zo opgelost en hij heeft het ook nooit meer gedaan.
Dus niemand hoeft mij te vertellen dat het zo niet kan.
En klopt, dat van de stal inrennen heeft te maken met opvoeding, maar als je bij een paard met voedernijd eten in de bak gooit voordat hij erin staat, dan vraag je om problemen.

carola1

Berichten: 1586
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 16:40

ik heb mij laten vertellen door de manege eigenaar dat die paarden zo (kunnen) doen omdat ze als veulen hebben moeten vechten voor hun eten.
En natuurlijk moesten ze het dan ook verdedigen.
Hij moet gewoon leren dat zijn eten niet meer wordt afgepakt en dat ik dat alleen maar kom geven aan hem.
Daarvoor hoeft hij dus niet te bijten!
En dus hoeft het inderdaad niks te maken te hebben met dominantie....

carola1

Berichten: 1586
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 23:19

Timilon zei: als jij zit te eten wil je toch ook niet gebeld worden?
Nog een keer, dit gaat niet over als hij zijn eten heeft, maar voordat het eten in zijn bak ligt.
Tijdens het eten was het beestje zelfs erg braaf.

Maar, oke, als jullie het niet met de zweep oplossen, hoe dachten jullie dit dan wel te doen?
en dan hoef ik niet te horen: "je moet het in goede banen leiden"of ""eerst een klontje geven (want dan worden ze nog happerig ook als je niet uitkijkt)" maar echte concrete daden.

carola1

Berichten: 1586
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 10:06

gijsenkim schreef:
Denk dat de ruimte daar een hoop mee te maken heeft............ op het land zie je het namelijk ook niet Haha! Haha!


helaas g&k. Ik heb later datzelfde paard op een wei gezet 24/7. En daar werd de voedernijd steeds erger. Hij heeft me zelfs op een gegeven moment getrap omdat ik hem bij het eten van mijn shet weg wou halen.
Nou, dat heeft ie geweten hoor Boos!
In de stal was hij beter te handelen dan op de wei.

carola1

Berichten: 1586
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 14:59

oo, dus jij laat je wel in je hoofd bijten dan?
nou, als mijn paard bijt, dan krijgt ie er echt van langs ja.
Ik heb net zoals jullie zeggen, het dreigen genegeerd, totdat ie beet.
Dus die oplossing is ook niet helemaal juist.
En ik ga echt niet meteen slaan hoor. maar wel als ik gebeten of geslagen wordt.
dit tollereer ik van geen enkel paard.

carola1

Berichten: 1586
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 16:34

hmmmm, vreemd.
ik heb de TS vanaf het begin al niet meer gehoord?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: mirriejj en 44 bezoekers