agressief

Moderators: SayaJones, Apple, C_arola, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 10:44

Tja ik doe er eigenlijk ook nooiy zo veel aan, wij hebben ook zo'n paard opstal die doet het eigenlijk altijd als je er langs komt. Beetje eenoude chago merrie. Er is nog nooit wat gebeurd en als het toch bij dreigen blijft, wat maakt eht dan uit!! Ik sta mijn pony ook niet te vervelen als ze net eten heeft. Voordeel van mjin pony is gewoon dat zelfs als ze eten heeft, ze nog gek is op aandacht, dus een hap neemt en met haar hoofd over de boxdeur komt om aandacht.

Nee ik zou je paard lekker zo laten, mocht het uit de hand lopen kun j ealtijd nog iets anders proberen.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 09:08

Tja mijn pony heeft niet zozeer last van voernijd, maar als ze mij met eten langs ziet komen, valt ze wel direct op het eten aan. Ze heeft mij een keer per ongeluk in mijn hand gebeten daardoor. (ze is dus niet agressief maar begint direct met eten, terwijl ik het nog niet neerlegd heb). Tja daar kon ze niks aandoen, ik heb haar ook niet gestrafd, maar heb haar vanaf dat moment wel aangeleerd dat ze moet wachten met eten. Ook als ik al voer heb klaargelegd en haar dan op stal zet, moet ze wachten tot ik het halster afheb. Kost wat strijd in het begin, (tja haflinger he, het is nou eenmaal haar grootste hobby), maar ze luisterd nou wel, en ik moet zeggen dat ik er in het werk ook meer profijt van heb gehad.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 11:42

Ik haal mijn pony ook niet uit de stal als het staat te eten, ik wacht ook liever. Maar soms komt er even een situatie dat ze er wel even uit moet terwijl ze staat te eten, en aangezien die van mijn geen krachtvoer krijgt en alleen maar hooi/kuil kan het dan soms behoorlijk lang duren.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 14:06

Ja maar wat voor nut heeft het?? Als je weet dat ie het doet moet je hem gewoon met rust laten. Ik weet dat die van mij hte niet doet, dus mocht het nodig zijn haar ik haar er even bij weg. Bij mensen die wel een agresseif paard hebben moeten het paard dus mooi maar laten staan. Zijn huneur zal er zeker niet beter op worden als je hem er bij weg haalt.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie