endurance

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

endurance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-01 21:03

wie rijd er hier endurance en wil me alles vertellen?? heeft de der ook een eigen website?? ik wil graag alles weten omdat ik in de toekomst ook endurance wil gaan starten. misschien leuk om erover te gaan mailen??

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 21:44

www.geocities.com/endurancenl/

Van de DER, via de site kan je een heel compleet infopakket (fl 15,=) aanvragen. Daar staat echt alles in!

Als de link niet werkt, ze staan op paarden.pagina.nl onder het kopje endurance!

Groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 21:45

Of direct onder www.der.nl zoeken.
Lijkt me helemaal geweldig, endurance rijden. Vooral het motto 'to finish is to win' spreekt me aan.
Jammer dat startgelden zo idioot hoog zijn....

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-01 21:47

ahhhhh ik heb hem al gevonden. ik heb alle info al gelezen en hoop dat mijn lichaam het toelaat dat ik ooit kan gaan starten. ik wil ook graag wat mensen leren kennen (liefst uit mijn omg) die ook endurance starten. kunnen we ervaring uitwisselen.

Miran

Berichten: 4453
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 21:48

Sonja, misschien eens leuk om samen te doen? Lijkt mij namelijk heel gaaf, voor een enkele keer. Ik lees al een poosje mee op een endurance mailinglist. Deze is te vinden op www.yahoogroups.com, dan zoeken op endurance. Er zijn trouwens meer leuke paardenlijsten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 21:53

Dick en ik hebben het er al vaker over gehad. In het Amsterdamse Bos komen we wel eens een vrouw tegen met een arabje die het ook doet, en het klinkt echt geweldig.
Maar wat ik zo idioot vind, zijn die startgelden die ze vragen. Ik vind 75.00 piek per paard toch echt achterlijk veel. Ik snap best dat ze ook de veeartsen voor de vetgates moeten betalen enzo, dus ik kan wel beredeneren waarom het zo hoog is, maar de andere kant van het verhaal is dat wij heel vaak in het weekeinde naar buiten gaan en urenlange ritten rijden. En dan ben ik dus alleen een slok diesel kwijt, en heb ik eigenlijk al weer anderhalve meier bespaard... Bovendien zijn de meeste enduranceritten niet aan onze kant van het land, dus heb ik bij wijze van spreken nog minder reistijd als ik 1 dag naar de Drunense Duinen op en neer ga met de paarden, dan dat ik ga starten....

Zullen we gaan trainen voor de laatste rit van het seizoen? Die wordt altijd op Katwijk gehouden, dus lekker dichtbij, en we kunnen er gaan trainen. Is wel een hele zware rit trouwens.

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-01 21:55

ik heb geen idee wat de startkosten zijn, ik weet wel dat dressuur ook niet goedkoop is. rijjasje hoedje startkosten startkaart... ik denk dat de kosten ze duur zijn omdat er ook veel mensen op de route moeten staan. bijv veeartsen.

Miran

Berichten: 4453
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 21:56

We gaan eerst maar eens kijken hoe het buiten rijden gaat Haha!

Dat Katwijk zwaar is heb ik inderdaad vaker gehoord, omdat je veel door het mulle zand moet. Schijnt wel een heel populaire rit te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 21:57

Dat buitenrijden komt wel goed; lekker naar het bos en het strand met dat dier!!!!
Misschien zijn er wel meer liefhebbers voor endurance bij ons op stal. Niels (die grote Fjord waar je laatst op gereden hebt) heeft al een paar keer lange afstandsritten van het stamboek gelopen.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 22:06

Hee leuk, dat klinkt als een hoop potentiƫle deelnemers aan de Holterbergrit in september! Daar zullen de ouders van Maarten erg blij mee zijn, die organiseren die rit al zo'n 15 jaar. Maarten en ik willen ook gaan trainen, Maarten met z'n gele tank en ik met het onvermoeibare scheurmonster van m'n zusje. De plannen zijn er, nu nog de tijd vinden... Er zijn er trouwens meer hier op Bokt die endurance rijden, Laui bijvoorbeeld en Mandy (NaVy!).

Als je een flinke buitenrit aan kunt, dan kun je een klasse I-rit ook aan. Startgelden zijn idd vrij hoog, maar als je elke week dressuur- of springwedstrijden zou rijden, dan ben je dat geld ook zo kwijt. En denk eens aan je outfit? Voor een endurancerit heb je lang niet zulke dure spullen nodig als voor andere wedstrijden, en je kunt ze nog vaker gebruiken ook. Er is ook niet elke week een rit, dus je kunt het spreiden. Voor jullie wel jammer dat de meeste ritten wat verder weg zijn. Austerlitz (bij Utrecht) moet voor jou nog wel te doen zijn, Sonja. Een erg mooi parcours ook, prachtige bossen daar bij Maarn! Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 22:10

Ga door Karin, ik ben bijna 'om'. Is nu nog maar weinig voor nodig, want ik wil het best graag eens proberen.....

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 22:20

Ik ben volgend jaar ook van de partij! Nog ff sparen voor de inschrijfgelden.... En dan kan ik!
Ik denk er al jaren over, maar nooit een geschikt paard of geen MKZ of wat dan ook. Nu heb ik een arabje gekocht, en ik ga dus eindelijk beginnen!

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-01 22:21

je mag in klasse 1 drie ritten meerijden voor je je officieel inschrijft bij de der. ik ga t ook zeker wel proberen als nina beter is. lijkt me leuk als ik dan ook wat bokkers ontmoet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 22:22

OK Lon, ik ga met je mee! Miran ook? Moeten we wel vervoer regelen voor Sheryl, want ik weet zeker dat Dick ook mee wil met Leonardo!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 22:24

Sonja: ik vraag Maarten wel of hij nog een wervingspraatje wil houden. Lachen

Janna heeft trouwens ook endurance gereden (zie je, ik wist dat ik iemand vergeten was!). Al met al is dat toch al een hand vol Bokkers. Als ik ooit weer een eigen paardje aanschaf, dan moet dat er eentje zijn die geschikt is voor endurance. Want als er een tak van sport is waar ik ooit nog wel verder in zou willen komen, dan is het wel endurance!

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 22:31

Ik ben volgend jaar ook van de partij! Lijkt me supergezellig als er meer bokkers komen!

Miran

Berichten: 4453
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 22:38

He Sonja, het is nog niet zeker dat ze komt he Haha!

Als ik een paardje heb (zal wel hoor) wil ik zeker mee! Vervoer zien we dan wel, misschien is er nog wel iemand die mee wil (en een trailer heeft of kan lenen ofzo)

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 23:08

Ow... nou zet ik zomaar 2 x een berichtje neer... BlonT he? Nou goed, de boodschap is in ieder geval overgekomen.
En ik heb nog een plekje vrij in de trailer voor iemand uit m'n buurt...

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 01:22

ik ga ook volgend jaar weer endurance rijden denk, vanwege mkz en te weinig tijd gehad hebben om te oefenen, hebben we er dit jaar geen gereden, maar in 2000 was ik 3e in bavel klasse I. Ik weet niet of we klasse I of II gaan rijden, maar ik denk eerst maar weer ff I, om er weer in te komen!! Haha!
misschien zien we elkaar wel *LOL* *LOL*

gr linda Lachen

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 01:38

z
Laatst bijgewerkt door janna op 22-04-22 06:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Lunatic

Berichten: 737
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 13:05

He, dat is ook toevallig! Wennie en ik zijn ook van plan om endurance te rijden binnenkort. Zijn ook op zoek naar een goed zadel etc. Heb inderdaad dat info pakket gekregen van de DER.

Zijn er geen bokkers bij ons in de buurt die samen buiten willen rijden??
Wij rijden elke week buiten en hebben ponies met een veel te goede conditie }> , daar worden wij gewoon moe van Knipoog .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 13:24

He, waar blijft dat wervingspraatje van Maarten nou?????

Enne Miran, niet zeuren hoor; 't is een keileuke merrie, en ze wordt gewoon goedgekeurd, deal? *LOL*

Miran

Berichten: 4453
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 13:30

Ok Sonja, deal (Sorry voor de oneliner)