Haflinger?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-01 15:11

Ja ik weet t , ik zocht een leuk rank sportpaardje. Maar nu weet ik een leuke 2,5 jarige haflingerhengst te koop... Scheve mond\
En twijfel of ik wel wat aan m zal hebben.
Ikzelf vind haflingers etc. niet echt geschikt voor de sport (dressuur) maar aangezien een vriendin van mij met haar haflinger ook fanatiek wedstrijden rijd...
Zij kocht m als lelijk verwaarloosd hafje die niets kon.
Nu is het echt een schitterend beest met ontzettende uitstraling.
Ze traint hem goed en hij is superslank. Echt een plaatje vind ik.
Op wedtrijden krijgt ze vaak complimenten, en zelfs kopers.
Hij kan goed lopen, en ze krijgt goed les.

Dus ik heb zoiets van, waarom zou ik dat niet proberen? Ik hou wel van lekker anders (vandaar die Shirehengst van mij).
Ik zoek een leuk jong paard die ik een beetje in de sport kan uitbrengen.

Ik wil dus heel graag weten wat jullie hiervan vinden.
Hij is 2,5 met papieren enz.
Hij schijnt erg braaf te zijn, dus blijft hij hengst.
Graag zoveel mogelijk meningen, ervaringen enz.

Alvast heel erg bedankt!
Haha!

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 15:15

ervaring heb ik niet, maar ik vind dat je het moet doen. Haflingers zijn leuke paardjes hoor en ze kunnen echt wel wat.
Je kunt het toch proberen? Stel dat je hem hebt ingereden, maar in de sport wil het niet zo lukken, dan heb je toch maar mooi een haflinger ingereden en het geprobeert en dan kan je hem weer verkopen en alsnog een sportpaard kopen.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-01 15:35

Ja dat is natuurlijk wel weer zo.
Ik kan hem altijd nog verkopen wanneer hij wat gelopen heeft in de sport, en alsnog een sportknolletje kopen.
Daar zit wat in... Party!!

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-01 17:51

Toch zou ik wel wat reacties/meningen/ervaringen willen horen, ben echt erg benieuwd.
Want ik kan m dan zelf inrijden, en er dus voor zorgen dat het niet zo'n dikke eigenwijse drammer wordt. *LOL*
Ik kan er toch een leuk sportpaardje van maken? Haha!

CC - LOVER

Berichten: 551
Geregistreerd: 07-10-01
Woonplaats: dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 17:54

kan wel ja, maar dat het zo goed gaat met jou vriendin wil echt nog niet zeggen dat jou haflinger ook een dressuur ster wordt hoor, ik ken genoeg leuke haflingers en goede ruiters die de punten gewoon niet halen ook al zijn ze wel goed
als je het echt graag wil moet je het natuurlijk doen, maar ik had het niet gedaan
jij wil graag een sportpaard, koop die dan (klinkt raar, maar ik hoop dat je me begrijpt)
je haffie weer verkopen als het toch niet zo'n dressuur prikker blijkt te zijn is heeeeeeeeeeeeel erg moeilijk, daar moet je wel om denken

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 17:57

Dat is nou het moeilijke van een paardje kopen. Je hebt bepaalde eisen maar dan word je op een totaal ander paardje verliefd.
Ik ben het met CC-lover eens. Je ging voor een sportpaard, KOOP er dan ook 1.
Ook dit is niet banketstaaflig o.i.d. bedoelt hoor. Alleen als tip.
Denk eraan, geen hand maar een land vol! Je vind nog wel een goed sportpaardje hoor. En dán ben je blij dat je die haflinger niet gekocht hebt!

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-01 19:10

Ja liefst wil ik ook een sportpaard.
Alleen heb ik niet zoveel te besteden...
Ik weet een supermooi zwart dressuurpaard van Burggraaf, maar die is F10.000.........
Als ik t geld had, stond hij nu al bij me op stal... Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 19:34

Hoi,
je kan eventueel best met een haffie gaan dressuur doen, en aangezien er bij de haffies 2 types zijn, licht en zwaar zou ik voor een lichte kiezen als je dressuur wilt gaan doen. Maar ik weet niet hoe dat beesie eruit ziet dus je moet zelf maar zien. Zoals jij reageert lijkt het me dat je niet zo heel veel geld te besteden hebt.

groetjes en veel succes maya

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 19:56

Ik kan je zeggen, ik heb zondag een pony gekocht om recreatief en dressuur te rijden, ik was op zoek naar een "sportpony" (tussen komma's omdat ik meer een pony zocht die al wat gelopen had, goede leerpony) heb verschillende pony's gezien, die goed liepen, maar geen fijn karacter...
haflingers hebben me altijd aangesproken omdat ze zo'n lief karacter (de meeste!) hebben en dat eigenwijze koppietje,...
zaterdag zag ik toscar, en meteen helemaal weg van, hij is niet lomp, kollosaal... hij is echt het nieuwere type. iedereen die hoort van: haflinger? je wil toch dressuren, en iedereen die hem ziet zegt: WOW! en mensen die ff zien hoe hij is (rustig, heel ontdeugend, heel erg nieuwsgierig, maar echt vriendelijk) vinden hem helemaal te gek!
Kijk naar het karacter en zijn bouw, en laat hem keuren, de dierenarts kan je denk ik ook wel wat advies geven over zijn manier van lopen...
veel succes met beslissen!
Haha!

p.s. zal eens snel wat foto's maken! *LOL*

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-01 01:03

Ik ben erg benieuwd naar de foto's van je haflinger, Ethelate! Party!!
Die haflingerhengst blijft maar in mn hoofd zitten... Verward

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 01:30

die zwarte burggraaf staat al een tijdje te koop als we het over dezelfde hebben,
hij staat in noordholland,
ik heb een paar foto's van hem gezien, mytens heeft ze ook gehad.
leuk paard alleen een beetje een vage verkoopreden, net alsof er een beetje om de hete brei heen gedraaid werd.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-01 15:15

Erg mooi paard vind ik het, zoiets zou ik graag in mn stalletje hebben staan.
Helaas heb ik t kapitaal niet nu... Frusty

Woestein

Berichten: 2844
Geregistreerd: 09-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 00:05

Als Hafgek zeg ik koop hem maar okee....
Als je alleen maar de dressuur sport in wil en gaan voor de prijzen en punten dan moet je hem niet kopen, maar wil je met een ras die niet "rijtypisch" is laten zien dat je ook met dat ras kan dressuren moet je het doen.
Voordeel is is dat je een Haf rustig een paar dagen "stil" kan laten staan en in het weekeinde toch nog een wedstrijd kan rijden (getuige de fokster van mijn Haf die nu de 2e in de Z1 dres., bij de paarden, met winstpunten heeft) en dat je gewoon zonder al te veel stress een buitenritje kan maken.
En zeg nou zelf ze zijn prachtig om te zien!!!

in iedergeval succes met degene die het wordt!!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 00:55

Wat ik dus niet begrijp is dat je die Amerikaanse Appaloosahengst waar je eerder voor ging op zijn bewegingen en zijn groenigheid afkraakt, en een week later met plannen om een groene Haflingerhengst te kopen rondloopt. Je ging voor een dressurpaard waar je de sport mee inkunt, en daar zijn er in Nederland genoeg van, ook in een prijscategorie die voor jouw haalbaar is. Het argument dat hij zo lief is (dat kan best) en daarom dus hengst blijft is ook niet echt overtuigend. Als de hormoontjes eenmaal gaan spelen kan het van de een op de andere dag een vreselijk moeilijk paard worden.

Of je moet inderdaad zeggen dat je de "serieuze sport"( sorry voor alle Haflingerliefhebbers, het zijn enige paarden, maar niet voor de dressurtop) aan de kant zet en doorgaat met deze haflinger, simpelweg omdat je er verliefd op bent geworden. En dan moet ik zeggen: petje af, omdat je kiest voor een paard waar je van houdt, en er desnoods de sport voor opzij wilt zetten. Want roem is vergankelijk, maar een goede vriend heb je voor het leven.

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 15:06

denk eerst even goed na zoals vele al zeggen ,gaat het je om de lol of wil je verder komen in de sport!
gaat het om de lol dan doen!!! maar denk ook even aan de combi he hafjes zijn niet al te groot en jij bent volgensmij1.72 ofzo,ik zelf ben 1.70 en heb een e pony dat vind ik een mooie combi.
maar hafjes zijn niet groter dan 1.45 zoiets.
het is een hengst nu nog lief maar kan altijd veranderen,he
veel suc6 met je keuze
groetjes diana

HCRanch

Berichten: 2553
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Burkesville, Kentucky USA

haflinger of niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 15:47

Hoi ik snap wel je vraag. Ik zocht een paard om fanatiek mee western te rijden, werd compleet verliefd op een bonte 1.5 jarige en heb die toen ook gekocht. Echter ze groeide uit tot een forse Tinker, heb een 1e premie met ster weten te behalen dus evengoed ben ik apetrots, maar het was niet de bedoeling. Ze is dus ook vrij lux en slank, maaaarr ik kan niet de dingen met haar doen die ik eigenlijk wilde (reining, dit is een andere discussie }> ) dus nu heb ik een Appaloosa erbij gekocht waar ik wel mee de sport in kan hoop ik. Mijn probleem is dat ik geen aftand van mijn 1e merrie kan doen. Ik heb zo'n band met haar opgebouwd ik wil haar niet kwijt. Nu heb ik dus 2 paarden en nog net zo weinig tijd en geld als met 1 paard probleem dus eigenlijk. Gelukkig is Appy nog een veulen maar straks heb ik toch een probleem.
Dus denk er goed over na als je diep in je hart weet dat dit niet de pony is die je zoekt ondanks de goeie papieren, prijs etc moet je het toch niet doen. ALs je erbij neerlegt van nou met deze pony maak ik wel degelijk kans het zal misschien iets moeilijker gaan en wat langzamer ook prima dan koop je hem. Hoop dat je er wat aan hebt succes
groetjes marion kokopelli en chomoc

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-01 19:08

Ehm Cassidy, kijk even naar de datum waarop ik dit topic gestart had.
Dit was nog vOOr dat ik die appaloosahengst gezien had hoor.
Dit topic is al van een tijdje geleden.
Ik ben van het haflingeridee afgestapt, en ga gewoon op zoek naar een leuk dressuurpaardje. Dus geen ander type ras.