Masseren voor het rijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Masseren voor het rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-04 15:33

Mijn paard is niet echt goed bespiert in zijn nek. Nu heb ik weleens gehoord dat het kan helpen om zijn nekspieren te masseren voor het rijden.
Hierdoor zouden de spieren gestimuleerd worden en dus langzaamaan sterker en dus dikker worden (vollere nek).

Wie heeft hier evaring mee? En werkt het?

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 16:05

Je kan spieren wel los masseren, maar echte training bereik je toch met rijden.
Kijk anders eens op www.massagehippique.nl

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 16:09

ben het met gyzmo eens .je kan de spieren los maken .maar spieren sterker maken doe je toch echt met rijden.
de spieren masseren maak je ze alleen losser mee .en ze worden er onspannen van.
verder heb ik er geen ervaring mee

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 16:11

Ook moet je oppassen als je voor het rijden de spieren losmasseert niet te veel gaat vragen met het rijden. Het is heel makkelijk overbelasten dan als een paard normaal een vaste nek heeft.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-04 17:11

Oke dus de spieren zullen er ook niet sterker en beter van worden?
Ik ben al bezig hem laag en diep maar toch actief te rijden, maar een massage vooraf voegt hier dus weinig nuttigs aan toe, jammer Haha!

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 17:14

Je kan de spieren wel losser maken.
Maar daarin bestaat dus wel het gevaar dat je niet gaat overvragen. Omdat het paard zich ook lekker los in zijn lijf voelt heb je kans dat hij bewegingen gaat maken of spieren gaat gebruiken die zo sterk eigenlijk nog niet zijn en daardoor meer kans op blessures.

Ik heb een cursus sportmassage voor paarden gedaan. Daar werd ook vermeld als je je paard hebt gemasseerd mag er die dag niet gereden of gelongeerd worden omdat de kans op overbelasting te groot is. Nu zal het met de nek en hals wel meevallen.

Je kan wel masseren, maar bouw je trianingsschema dan rustiger uit, niet meteen ver inbuigen ed. als je dat normaal ook niet doet omdat het nu misschien dan wat makkelijker gaat.
Ik ben verder wel absoluut PRO massage hoor! Alleen het is een toevoeging aan je training. Geen vervanging.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-04 17:37

Ik wilde het ook als toevoeging doen.. in de hoop het proces iets te versnellen zegmaar Haha!

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 15:39

Dan zou ik zeker zeggen: DOEN !! :-D