hoe sokken verzorgen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

hoe sokken verzorgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-04 12:27

hoi,
hoe verzorgen jullie de sokken van bijv. tinkers? met welke borstel? knippen jullie ze bij? tot waar?

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 12:37

Ik doe erg weinig met de sokken van mijn Tinker. Af en toe afspuiten met water, als het weiland erg nat en modderig is insmeren met baby-olie en verder eigenlijk niks. Ik zit er zo min mogelijk aan want Fayette is al niet zo rijkelijk bedeeld met sokken dus wat ze heeft daar ben ik zuinig op Haha!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 12:43

Ik doe helemaal niets aan de sokken. Hooguit dat ik ze af en toe een keer uitkam met een harde borstel. Verder laat ik ze puur natuur. Geen geknip in ieder geval. Als ze te lang worden, dan slijten ze vanzelf weer af.
Wassen doe ik weleens met groene zeep.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 12:50

Ik kam ze af en toe uit met een metalen kam. Af en toe kun je lezen als 'zelden'. Knippen doe ik niet, alleen heb ik link-achter nu wel een stuk gekortwiekt, want meneer heeft mok en is met zo'n sok moeilijk te behandelen.

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 12:56

Niets eigelijk .. af en toe uitwassen en borstelen .. maar verder gewoon afblijven Haha!

emilie

Berichten: 509
Geregistreerd: 27-11-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 13:00

De sokken van de friesjes smeer ik in met babayolie, ideaal tegen vuil en vocht! Helpt ook tegen mok!

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 14:13

Ik kam ze wel vrij vaak uit. Jordy's sokken bestaan niet uit van die vrij stugge haren, zoals ik vaak zie, maar zijn heel zijdeachtig. Kam ik ze niet regelmatig dan komen er echt knopen in, van die hele vervilte stukken op de huid en dat gaat irriteren.
Ik was ze ook regelmatig, als er veel modder inzit kan ik ze namelijk moelijk kammen. Maar meestal spoel ik ze schoon met water.
Bijknippen doe ik ook, vooral aan de achterkant van zijn voorbenen willen ze nog wel eens erg lang worden, waardoor hij erop kan gaan staan.

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 15:39

ik knip het haar onder de sok van mijn Fries weg, zodat de kootholte schoon is(de sokken moeten er wel weer mooi overheen vallen, zodat je niet ziet dat het haar eronder weg is), af en toe wassen met betadine (alleen als het echt nodig is) , babyolie erop tegen mok en af en toe 'even luchten' dmv vlechtjes in zijn sokken niet te veel aan borstelen