invlechten.....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

invlechten.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-04 13:19

hoi allemaal, mijn pony heeft best lange manen, op mijn profiel kan je wel zien hoelang.

Ik heb zondag wedstrijd, en daarna gaan zijn manen kort.
(ze moesten al kort maar als het verkeerd gaat is het iig na de wedstrijd.)

Met korte manen (rond de 12,5 tot 20 cm)hoe kan je met korte manen leuke vlechtjes maken?

ik vind knotjes erg mooi staan als ze tegen de hals gemaakt worden, en dat je dan aan de andere kant zo'n boogje ziet, ik kan het niet anders verwoorden maar hoe maak je dat precies?

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 13:23

Jeetje, zoiets kan ik over de computer echt niet uitleggen..Ik denk dat je het beste iemand van stal kunt vragen die het je kan leren..

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 13:30

Meestal krijg je die boogjes vanzelf als je de knotjes omvouwt, dat ligt er net aan hoe strak je de vlechtjes maakt. Als je begint vlecht je naar onder, dus tegen de hals aan, dat vlechtje vouw je (2x) dubbel . De laatste slag moet je omhoog duwen, zodat het vlechtje iets hoger komt te liggen, dan krijg je ook dat boogje. Nog mooier wordt het als je niet met elastiekjes vlecht maar met (pek-)draad.
op internet vond ik deze uitleg over hoe je dat het beste kan doen. Op deze manier heb ik het in het verleden ook gedaan.

Citaat:
De manen vlechten.
Verdeel de manen in gelijke staartjes in een oneven aantal. Vlecht in elk staartje een draad van ongeveer 30cm mee, tot eenderde van onderkant. Knip de draad af en laat 8 cm hangen. Haal de draad door een naald, wind hem om de vlecht heen en naai hem vast. Laat de draad loshangen. Doe dit met alle andere vlechtjes voordat je verder gaat met de volgende stap. Steek de naald door de bovenkant van het vlechtje naar beneden om het dubbel te vouwen, en doe dat nogmaals. Trek de draad strak, wind hem ron de vlecht en zet hem vast

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 13:32

ik zou het zowiezo zonde vinden als de manen er af gingen Bloos
tis wel een arabiertje waar dat eigenlijk welbijhoort.. vind ik Haha!
ik vind korte manen nooit zo mooi staan.. ookal zijn ze getrokken(geknipt staat alhelemaal voor geenmeter) is toch nie zomooi als dat ze zo natuurlijk groeien..

arabiertjes hebben over het algemeen toch niet veel manen? daarmee bedoel ik dat ze dik zijn..meestal is dat toch eenflasje? Haha!
als ze nl niet zo dik zijn kan je er wel makkelijk mee vlechten.

op mijn stal staan er een paar met lange manen(kwpner en een dravertje) maar die doen er gewoon knotjes is(manen zijn minstens 25 cm lang) en staat helemaal niet zo gek.

maar ik zou zo ook ffnie kunnen zeggen hoe je moet invlechten.
gebruik de zoekfunctie eens? kan me herinneren dat er ooit ook een topic over invlechten is geweest en dat iemand daarbij een link gaf voor een site waar het met fotos en tekst stond

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 13:51

vind langer haar ook mooi staan bij een arabiertje. Je kunt ook een hengstevlecht maken als de manen lang zijn.

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 13:54

nope gewoon een stuk van de manen af af je moet een keuze gaan maken...


Of thuis een mooi paard of op concour Haha!

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-04 14:02

tjah ik vind lange manen ook erg mooi, maar meer als de helft van zijn manen zijn dood.... hij heeft hele lange dooie punten... hij heeft idd niet zulke dikke manen, maar als we mooie lange manen willen zullen we ze wel goed laten groeien, dus dat kan alleen als de dooie punten eraf zijn.

Dan doen we ze meteen kort, dus zodat ze op gelijke lengte weer aangroeien, dan laten we ze heel lang groeien omdat we dat mooier vinden.... er zit dus anders neit veel op!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 14:08

daar heb je wel gelijk in en zo'n halve lengte (en dan recht) is ook niets nee dat staat heel duf.

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-04 14:11

jep Lachen dat wou mijn zus namelijk in eerste estansie, maar ik vond kort ook wel mooi, en als het dalijk weer warmer weer word enz zijn zijn manen toch al weer wat langer enz... dus tjah vond et wel goed ideetje Tong uitsteken