Paard schoppen/slaan, moet kunnen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Paard slaan/schoppen mag

Ja, mag zeker
91 (71%)
Nee
37 (28%)

Totaal aantal stemmen: 128



Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 18:38

nee ik ook niet, het ligt namelijk aan wat het paard doet... je kan namelijk ook slaan en schoppen onder 'dierenmishandeling' verstaan...

Voor de rest schop ik mijn pony nooit, echt gewoon nooit, want mijn pony begrijpt me, dus als ik mijn stem verhef doet hij het gelijk niet meer, ook al vind hij het nog zo leuk... ik stem niet want k vind het een beetje raar...

Mijn 2 maantjes, Moon & Luna (L)



Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 18:47

vast niet Knipoog maar ilkkah, mijn paard kan ook erg dozig zijn hoor, als ik zijn hoeven sta uit te krabben en ik sta op krijg ik een kopstoot, ook erg handig, hij heeft ook een paar keer al op mijn tenen gestaan. Maar ik bedoel maar juist; je moet je paard behandelen zoals je zelf behandeld wil worden...

Mijn 2 maantjes, Moon & Luna (L)


Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 18:57

soesie schreef:
Ik waarschuw twee keer, daarna krijgt ze een schop(je). Ze is er erg van onder de indruk. Maar het is echt een SCHOPJE. Ik vind het wat anders als mensen echt hun paard in de hoek trappen.


daar ga ik wel met je mee ja, maar meestal is een schopje niet nodig, stemverheffing enz is al goed, maar dreigen wat vinden jullie daar van?

Sommige paarden worden er kopschuw van....

Mijn 2 maantjes, Moon & Luna (L)


Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 13:13

ik ook ellende...

Verder denk ik dat iedereen een goeie band met zijn paard wil, en dat ook wel heeft, maar als je je pony nog niet zo lang heb, en hij kent jou niet helemaal, en jij hem ook niet. Dan zou ik het slaan achter de rug houden. Veel pony's die een tik krijgen omdat ze ook maar het kleinste ding doen, worden erg sluw, dominant en gaan bijten en aanvallen.

Nou zo pony wil denk ik niemand.
Je kan je paard wel straffen als hij je pijn doet, maar ga hem niet even veel pijn bezorgen, dat vind ik duidelijk kinderachtig gedrag.

ALs jij door rood rijd wil je ook eerst een waarschuwing en niet meteen een bekeuring, zo moet je het ook zien voor je paard.

Mijn 2 maantjes, Moon & Luna (L)


Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 15:46

Citaat:
en zeker geen tijden wachten.


daar heb je helemal gelijk in, als je langer wacht is een pard het alweer vergeten, paarden hebben hetzelfde geheugen als katten.

ontopic:
wees direct maar wel eerlijk en zorg dat je paard het begrijpt, zo niet; niet meer doen

Mijn 2 maantjes, Moon & Luna (L)



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Niwla en 84 bezoekers