Toch nog een opleiding doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Toch nog een opleiding doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-04 18:47

Ik heb er altijd spijt van gehad dat ik de opleiding dierenverzorging heb gekozen op het Cusius College in Alkmaar.
Ik wou eigelijk in de paarden maar omdat het bekend was/is dat je daar niet zo snel mee aan de bak komt zeiden me ouders en ikzelf ook dat het beter was om iets met dieren in het algemeen te doen.
Toen ik eenmaal klaar was met mijn opleiding wilde in niet verder studeren, maar gelijk aan het werk en toch met de paarden.
Dit lukte maar deels omdat de manege me niet op de loonlijst wou hebben ben ik nog voor de helft blijven werken in de kwekerij.

Toen ik bij de manege was uitgekeken en bij de kwekerij weg moest ben ik verder op zoek gegaan en werk dus nu op de paardenmelkerij (www.rigiranch.nl).
Maar nu zit ik daar ook niet lekker en wil toch graag verder op in de paarden.
Omdat ik nu zelf een paard heb en geen volledige BOL opleiding kan doen(vanwege het geld) zit ik eraan te denken om dan een BBL opleiding te gaan volgen in de paarden.
Ik ben nu 21 en wordt 22 in Augustus dus ik moet niet te lang wachten (vindt ik zelf).
En omdat ik veel slechte dingen heb gehoord over de Clusius wil ik het ook liever in Barneveld doen.
(sorry voor het lange verhaal)
Wat vinden jullie??

Nieuwschierig over wat ik heb beleeft in 2 jaar Australiƫ?
Bekijk m'n profiel!!
Of bezoek http://alice23.waarbenjij.nu


Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-04 08:22

Mikkie schreef:
Ik weet even niet wat bbl en bol betekend, maar waarom zou je geen opleiding meer volgen. Je bent nooit te oud om iets te leren. Ik heb hbo gedaan en was met mijn 22 (aan het einde van de opleiding) de jongste. Bij mij zaten mensen in de klas tot 27 jaar, dus............


BBL: Beroeps Begeleidende Leerweg; 1x in de week naar school en voor de rest werk je.
BOL: Beroeps Opleidende Leerweg; alle dagen naar school.

BOL kan ik niet doen omdat ik alleen op zaterdag natuurlijk niet genoeg verdien om mijn paard (en mezelf) te onderhouden.
Ik heb, als ik het natuurlijk haal, eind april mijn rijbewijs en ben nu al aan het sparen voor een autotje zodat ik het straks verderop kan zoeken.

Nieuwschierig over wat ik heb beleeft in 2 jaar Australiƫ?
Bekijk m'n profiel!!
Of bezoek http://alice23.waarbenjij.nu

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bielsje, ComscoreBot, GrapeshotBot, Mizsz_Kitty, NikkiB1991, Thami, Zippo_M en 29 bezoekers