Kocht jij je tinker in Someren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joets

Berichten: 1630
Geregistreerd: 08-05-03
Woonplaats: Horst

Kocht jij je tinker in Someren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-04 20:31

Hoi tinkerliefhebbers,
ik ben heel blij met mijn tinkertje Jindy en logeertinkerveulentje (Jada?? Offuhm toch wat anders Knipoog )
Zij komen allebei uit Someren, van familie kanters.
Nu ben ik benieuwd of iemand hier misschien nog meer zijn/haar tinker heeft gekocht en wat je van deze tinker mensen vind...
Stille hint, zoek het richting de verzorging van de paardenHet geval is namelijk zo, dat als ik het verschil zie van mijn paardje toen, en mn paardje nu. (een jaar later) Dat is zo gigantisch groot, mn beesie ziet er nu veel gezonder uit en het lijkt of ze alleen maar vooruit gaat. bovendien alle paardjes die ik daar zie staan (ga er nog wel eens heen) vind ik dat ze er slecht geborsteld uitzien, een tikkie te mager (niet veel hoor) en dat ze te weinig schuilruimte hebben! Nu is het wel zo dat hun ze uit de kudde kopen in Engeland, maar toch.. jullie mening graag Lachen Misschien vraag je je af waarom ik jindy er gekocht heb? Ten eerste omdat ik verliefd op haar werd Tong uitsteken en ten tweede omdat het wel aardige mensen zijn (hoewel ze je soms wel vanalles aan proberen te smeren Bloos Maar goed.. wat denk jij (als je je tinker dus in someren hebt gekocht bij kanters, of je er bent geweest...

DubbelFun

Berichten: 88672
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 21:03

Ik ken de mensen niet en zal me dus in tegenstelling tot wat jij doet geen mening vormen. Je komt nogal ongenuanceerd over en zet iemand in een kwaad daglicht die zich niet kan verdedigen.

Even een paar dingen rechtzetten:
-voor paarden die veel buiten staan is het niet goed dat ze er super geborsteld bijlopen, je verpest de natuurlijke vetlaag nl.
-ook kan ik me van een handelaar in buitenpaarden voorstellen dat hij geen tijd heeft om dagelijks alle paarden te borstelen.
-verder zien teveel mensen graag een paard te dik. Dit is vaak niet in het beste belang van het paard. Ribben mag je voelen (als je erop drukt), maar net niet zien. Daar is niets verkeerds aan.

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 21:22

Op de site zien de paarden er toch leuk uit.....vooral de grote kudde tinkers ziet er toppie uit.....
Volgens mij valt het wel mee hoor,tinkers zijn sobere paarden die aan een schuilstal genoeg hebben.
Dat een paard er beter uit gaat zien is vrij normaal....hij komt meer in zijn spieren te zitten en waarschijnlijk heb je een jonkie die nu lekker aan het uitgroeien is......

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 21:23

Ik ken de mensen zelf niet, ben er nog nooit geweest. Maar ik ken wel een paar paardjes die daar vandaan komen. Ik vind er niets mis mee.
Daarbij: Echte buitenpaarden zien er nou eenmaal niet uit om door een ringetje te halen. Zolang de paarden geregeld voer en water krijgen en door de hoefsmid worden bezocht, denk ik dat hier niets mis is.

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 21:45

als de tinkers inderdaad zo uit de kudde uit engeland komen en het vervoer hebben meegemaakt kunnen de tinkers er toch ''minder'' uitzien.
ik houdt het maar op winterhard.

Joets

Berichten: 1630
Geregistreerd: 08-05-03
Woonplaats: Horst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-04 22:45

Oké jullie hebben ook wel gelijk, dat zal ik niet zeggen
Maar met name de eerste keer dat ik er kwam schrok ik van wat ik zag, er stonden bv 3 paarden in een weitje van 15 bij 15 waar zowat geen gras in stond, en met het borstelen, er zaten gewoon echt klodders modder aan hun sokken en onder hun buik, over hun manen nog maar niet te spreken, dat was meer zand dan haar.
Maargoed, ik weet wel dat het geen dierenmishandelaars zijn, ze zorgen wel voor hun beesten, maar omdat ze er zoveel hebben niet meer dan nodig is. Ik wou daarom graag van mensen die ervaring hebben met deze familie, horen wat zij er nou van vonden zodat ik een beetje kon zien wat de rest dacht Lachen Wil niet zeggen dat ik mijn mening aan zal passen, in tegen deel.. ik blijf vinden dat ze misschien zouden moeten zorgen dat er 2 mensen waren die dagelijks de paardjes zouden verzorgen ofzo...
Maar oké, de enige reden voor dit topic was dus nieuwsgierigheid

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 22:54

Tuurlijk dat zou het beste zijn mensen die paardjes verzorgen..maar helaas kost dat geld! En tnker zijn sobere beestjes die hebben heus niet iedre dag en poetsbeurt nodig..

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 22:56

waar ik meer moeite mee heb is dat ze op MP eens een tinker te koop hadden staan die ze zelf op 2.5 jarige leeftijd al hadden ingereden. ik heb gemaild met wat vragen erover maar de vraag daarover werd overheen gepraat. dat zegt mij al genoeg. Lachen
dus check even goed de leeftijd van je tinker met het wisselen.

voor de rest zien ze er normaal uit, de meesten zijn mager als ze uit Engeland komen.