Rijden in een bak van 12,5 mtr breed

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Liesje89

Berichten: 9925
Geregistreerd: 01-12-03

Rijden in een bak van 12,5 mtr breed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-04 17:56

Beste mede-bokkers Haha!

N.a.v het topic [JH] Ook ik ga verhuizen!
Open ik dit topic.
De achtertuin van ons toekomstig huis is 12,5 x 50 mtr.
Aangezien een bak wel handig is, willen we een bak laten aanleggen.
Denken (of liever weten) jullie dat er te rijden valt in een bak van 12,5 meter breed, en minimaal 30 meter lang??

Zelf denk ik dat het wel te doen is, ik ga 1x per week ergens anders lessen (weet nog niet waar) dus de bak is alleen om los te gooien en een beetje te oefenen.

Verder denk ik dat ik vaker naar het bos toe ga dan in de bak rijd, en dan is een kleine bak wel te doen.

Hier op stal waar ik nu sta rijd ik wel eens in de losgooibak, die is ook ong 12,5 meter breed, maar minder lang. Hier valt best in te rijden (qua breedte).

Als het echt niet gaat lukken qua grootte van de bak, kan ik waarschijnlijk wel bij iemand uit de "straat" rijden, al heb ik nog geen contacten gelegd.

Iemand tips/ervaringen?
Laatst bijgewerkt door Liesje89 op 22-03-04 18:18, in het totaal 2 keer bewerkt


Liesje89

Berichten: 9925
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-04 18:16

De bak waar we nu in rijden is 15 x 40 Tong uitsteken Scheelt dus 2,5 meter.
Ik rijd geen wedstrijden enzo, en mocht ik wedstrijden gaan rijden, dan word het endurance. Ik ga zondag nog een keer langs het huis en even toch nog naar de tuin kieke. Maar als je er in staat, lijkt het toch een stuk breder dan 12,5 en is het goed te doen om erin te rijden.
Laatst bijgewerkt door Liesje89 op 22-03-04 18:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Liesje89

Berichten: 9925
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-04 12:10

Willen jullie het asjeblief ONtopic houden?

De paarden staan nu op een pensionstal, maar het is de bedoeling om ze thuis te zetten, als we in drenthe wonen.

En die bak, die komt er zowiezo. Of er in te rijden valt is nog tot daar aan toe, maar die bak die komt er. Dan zullen jullie denken: waarom een bak en geen weiland? Het is daar verveende zandgrond. Een keer een flinke galop en het weiland is naar de (...)! Vandaar een bak. Een weitje word 1 grote modderpoel.

Er mag een slotje op dit topic, het heeft niet veel nut als we hier over de grootte van een stal gaan zitten l-ullen...

Deze snap ik niet:
een kleine bak is best te rijden vooral de hoeken maken je paard veel wendbaarder maar dan moet er wel een hele goede bodum inliggen voor endurance...

Als ik endurance zou gaan rijden met mijn pony, denk ik niet dat ik dat dan in de bak ga opbouwen, als ik het bos voor, achter en naast me heb....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Contemplate, DotBot, louise30 en 107 bezoekers