keuring door zelfgekozen dierenarts?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
l_a_u_r_a

Berichten: 132
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Hengelo

keuring door zelfgekozen dierenarts?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-04 21:02

Ik heb een zeer dringende vraag, hier komt ie:
Ik ben opzoek naar een leuke fjord voor mijzelf, maar er is niet 1 bij mij in de buurt te koop. Degene die ik gezien heb via internet zijn allemaal al gauw 2 uur rijden bij mij vandaan. Op zich is dat niet zo erg, maar waar laat ik hem/haar dan keuren!?!!???!
Moet ik hem /haar eerst mee naar 'huis' nemen om hem/haar door een door mij gekozen dierenarts te laten keuren, of moet ik hem/haar bij de ''vorige eigenaar' laten keuren? Ik hoor van iedereen dat dat laatste niet zo verstandig is, hoe los ik dit op?

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132050
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 21:05

Ik zou er de voorkeur aan geven om een "neutrale" DA uit de buurt in te schakelen (dus niet de DA van de verkoper).
Zo houd je de kosten wat in de hand, want om je eigen DA over te laten vliegen, lijkt me een behoorlijk duur geintje.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 21:07

Ik zou hem iig bij de vorige eigenaar laten keuren. Stel dat er wat geconstateerd wordt, dan kunnen ze niet zeggen dat het ontstaan is in de tijd dat hij bij jou stond of tijdens het vervoer.

jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 21:13

Idd bij de vorige eigenaar laten keuren, maar er wel op letten dat de dierenarts die je erbij haalt niet ook toevallig voor de verkopende partij werkt!

Succes!

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 23:24

daar laten keuren,maar jij kiest de d.a uit,dus niet hun reguliere d.s!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 05:22

Ik heb het de afgelopen weken ook twee keer bij de hand gehad. Ik heb de verkopers gevraagd welke veearts zij normaal gesproken lieten komen en heb toen een andere opgebeld om te komen keuren.
Op het terrein van de koper dus. Ik ben wel zelf bij de keuringen aanwezig geweest.

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 12:46

Ik weet niet waar je er een wil kopen, maar misschien als je een naam noemt dan zijn er misschien mensen die ervaring hebben met die persoon en dus weten hoe en wat (niet slecht bedoeld voor die persoon hoor) maargoed...of er wonen misschien mensen in de buurt die een dierenarts weten, waarmee je contact op kunt nemen!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 13:35

Bella schreef:
Ik weet niet waar je er een wil kopen, maar misschien als je een naam noemt dan zijn er misschien mensen die ervaring hebben met die persoon en dus weten hoe en wat (niet slecht bedoeld voor die persoon hoor)


Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Als het over handelaren gaat dan zijn er vooral veel mensen die verhalen kennen van horen zeggen. Weinig mensen die daadwerkelijk ervaring hebben met die persoon.
Gewoon gaan kijken, je ogen goed open houden en iemand meenemen die er verstand van heeft lijkt me een beter idee!

Anita_D

Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Lopik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 14:51

Er staat in de Hoefslag van deze week een heel stuk over keuringen en dierenartsen, en de uiteindelijke conclusie is: het is het meest veilige om het paard te laten keuren door een dierenarts die zelfstandig door de verkoper is ingeschakeld!
Als de verkoper het paard zelf heeft laten keuren, is hij degene die voor het handelen van de door hem ingeschakelde dierenarts heeft in te staan.

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 16:11

Er zijn een aantal dierenartsklinieken die speciaal voor de verzekering keuren (ook alleen klinisch als je dat wilt). Je zou het bij een van die dierenartsen kunnen doen; is er wellicht wel een in de buurt. Zou er altijd wel voor zorgen dat je er zelf bij bent!

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 20:02

Yorghos"]
[quote="Bella schreef:
Ik weet niet waar je er een wil kopen, maar misschien als je een naam noemt dan zijn er misschien mensen die ervaring hebben met die persoon en dus weten hoe en wat (niet slecht bedoeld voor die persoon hoor)


Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Als het over handelaren gaat dan zijn er vooral veel mensen die verhalen kennen van horen zeggen. Weinig mensen die daadwerkelijk ervaring hebben met die persoon.
Gewoon gaan kijken, je ogen goed open houden en iemand meenemen die er verstand van heeft lijkt me een beter idee!
[/quote]
Ik weet dat dat gedaan wordt...en dat is ook erg jammer. Maar zat een beetje met het idee in mijn achterhoofd van: Hier in de buurt zit iemand die altijd fjorden verkoopt, en het ligt wel ca. 2 uur van Hengelo (njah als je goed doorrijd veel minder, maargoed)...dus op die manier, maar PB dr wel even....scheelt weer een gehele discussie over goede en verkeerde handelaren!