altijd spierpijn

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tanec_meisje

Berichten: 1145
Geregistreerd: 27-02-04

altijd spierpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-04 23:30

Ik heb echt ALTIJD als ik gereden heb de dag daarna spierpijn... altijd!!
Is dit normaal? Meer mensen die hier last van hebben? ik vind het nogal vreemd hoor, ik rijd nu 8 jaar.. Dan is het toch niet logische om altijd weer spierpijn te hebben Verward

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 23:33

nee dat is het zeker niet nee. Misschien zit je te verkrampt op je paard? En volgens mij ben ik laatst ook een topic over dit ow tegen gekomen. Mssn kan je de zoekfunctie eens gebruiken?

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 23:33

Inderdaad best vreemd als je er elke dag last van heb...Het beste wat je kunt doen is naar de huisarts gaan en je een laten onderzoeken..Dit klinkt niet goed..
Waar ik eigenlijk aan dacht is dat je misschien (onbewust) heel erg gespannen zit, een verkeerde houding hebt,of dat je zadel je zit niet bevorderd...(op sommige zadels heb ik dat ook,krijg dan ontzettend last van mijn rug,gewoon omdat je eigenlijk in een 'foute'houding wordt gedwongen)
Succes ermee en ga echt even langs de huisarts!

mariska18
Berichten: 252
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: kudelstaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 23:33

ik ken wel meer mensen die daar last van hebben, of tenminste heel snel spierpijn. De een is er een stuk gevoeliger voor dan de ander.

tanec_meisje

Berichten: 1145
Geregistreerd: 27-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-04 23:37

Hm nouja mn moeder rijdt ook zij heeft er ook wel last van alleen niet zoo vaak... Ik voel in ieder geval altijd de binnenkant van mn bovenbenen, maar ik heb toch wel een ontspannen zit hoor (volgens mij :S) Ik weet het ook niet..

Stekeltje

Berichten: 310
Geregistreerd: 27-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 23:38

Als ik zelf rij heb ik er geen last van, maar als ik les heb gehad dan voel ik het altijd in mijn liezen Haha!

Ranja

Berichten: 3524
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 23:46

Ik had altijd spierpijn. Ik had alleen spierpijn in de tijd dat ik Ranja maar 2 keer in de week deed, en dus maar 2 keer in de week op hem zat. Sinds ik hem 7 dagen in de week doe (en dus veel meer rij), heb ik normaal gesproken geen spierpijn meer, tenzij ik een les gehad heb...

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 23:46

k heb dat nooit, al rijd ik 3 uur achter elkaar dan heb ik er nog geen last van. Misschien gebruik je de verkeerde spieren met rijden, of rijd je te zwaar voor jezelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 23:53

Toen ik nog op de manege reed eens per week had ik ook steenvast spierpijn. Iedere week gaf ik mezelf weer voorde volle 100%. Zo blijf je over je grenzen heen gaan en blijf je spierpijn houden.
Nu rij ik dagelijks maar nu verbruik ik vooral energie voor de concentratie. Vroeger leerde ik echt op kracht rijden [en dat is niet best]