Mondoni rijbroeken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Mondoni rijbroeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-04 21:02

Wat vinden jullie van de mondoni prairie en de mondoni sahara?
Van wat voor stof zijn deze broeken? Van die gladde stof netzoals de normale uitvoering van de euro-star broeken of zo als de mondoni africa?

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 21:03

sahara: net zulke stof als de mondoni afrika, gewoon katoen, niet van dat gladde spul.
heb er meerdere, vind het fijne broeken Lachen !

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-04 21:06

Geen leren zitvlak als ik de foto zo goed heb bekeken?

En de mondoni prairie?

Samantha_

Berichten: 10806
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 21:07

Ik heb 2 mondoni rijbroeken, en ik vind t super broeken!
De prijs is lager dan eurostar, maar ik vind ze net zo goed!
Welke ik precies heb weet ik niet, ik heb een geruite, en een bruine.
Ik wil er nog 1 met leren zitvlak. Schijnheilig

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 21:16

Ik heb ook de mondoni sahara. Ze zijn echt fijn. Ik heb er vorig jaar eentje besteld en toen de week erna nog eentje. Dat zegt genoeg lijkt me.

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-04 21:18

Niemand ervaring met de mondoni prairie?

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 21:25

Ik heb 4 Mondoni Sahara rijbroeken, die zitten mij het best. Ik heb een eh flinke taille (tja...leeftijd) en andere rijbroeken zitten om het middel vaak te strak en als je een maat groter neemt om de benen te wijd. Ik vind de katoenen stretch heerlijk zitten. De andere Mondoni's hebben een andere pasvorm en zitten mij niet lekker.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 21:27

Ik heb 2 mondoni's. Het type weet ik niet precies.
Ik vind het fijne broeken, fijne stof. Waar ik alleen minder blij mee ben is de slijtage. Ik heb nooit langer dan een jaar plezier van mijn broeken gehad. Maar misschien is dat de prijs die je betaald voor "goedkoop".

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-04 21:31

Dan ga ik dus maar voor de sahara.
Kheb zelf nu de Africa maar de pasvorm vind ik toch iets minder maar de leren zitvlak is wel erg fijn. En ik wil nu een goedkopere Knipoog

Truf

Berichten: 2223
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Wognum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 21:34

Ik heb 1 Mondoni Afrika. Erg lekkere broek, lekker stofje. Hij is lekker warm als het koud is en niet te warm in de zomer. Ik heb geen probleem met het slijten, maar dat komt omdat ik heel weinig rijd.
Het enige nadeel vind ik dat onderaan bij m'n enkels het te breed/wijd is.
Hiervoor had ik ook een Mondoni, maar geen idee watvoor. Daar ben ik uit gegroeid en loopt m'n zus al een tijdje in. Die houdt het ook prima uit.

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 21:35

Waardeloze dingen!
Ik heb een keer zo'n broek gehad. Na 2 maanden helemaal op en kapot bij de naden. Op zich zaten ze niet enorm verkeerd (behalve een irritante naad bij je knieen), maar ze gaan echt niet lang mee.
Als je een keer in de week een uurtje rijdt zijn het wel prima broeken denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 21:38

Ik heb de africa gehad.
Ik vond hem heerlijk zitten.
Maar ik vond dat hij snel vaal werd (had een blauwe) terwijl ik braaf met Dreft dark was Lachen
En ook pilde hij snel.

Maar aan de andere kant, voor die prijs kun je niet verwachten dat hij super lan goed blijft.

Ik heb ook verschillende eurostars Husar en die vind ik voor de prijs veel mooier blijven.

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 21:43

Nog even: katoen wordt op een gegeven moment wel valer. Ik was de broeken binnenstebuiten en natuurlijk met een bont wasmiddel. De donkere kleuren verbleken wat eerder maar ik heb een donkerblauwe die toch mooi blijft. Divoza heeft regelmatig aanbiedingen op de Mondoni's en dat scheelt ook vaak minstens 10 euro dus dan kun je wel wat meer broeken verslijten en afwisselen.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 23:06

Ik heb 4 mondoni's. Een sahara, een Tunis, een Afrika en die met de hóge band. Zijn allemaal van katoen, allemaal superfijne broeken, maar met een jaartje rijplezier ben ik er wel zo ongeveer doorheen jammer genoeg. De Tunis zit in één woord gewéldig, alleen de Afrika lijkt iets minder geschikt voor mijn 'model' (lang en dun). En ze worden idd vaal, maar das met alle katoen.

Heb ooit ook de állergoedkoopste gehad, van die ribbelstof, maar dat was me daar toch een flutding (okee, ik heb zowieso niet veel met die ribstofjes), vreselijk dun én onwijs glad, en die stof irriteerde onwijs, en was niet eens echt elastisch.

LePopp

Berichten: 1111
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 23:15

De Sahara is een erg fijne rijbroek!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 09:41

Nu ik straks voor mijn bedrijf dagelijks verschillende paarden moet gaan rijden, ga ik niet meer voor de mondoni's. Ze zijn inderdaad goedkoop, maar als ik ieder halfjaar nieuwe broeken moet kopen, dan geef ik mijn geld liever in 1 keer uit aan goede spullen.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 11:24

carola schreef:
Als je een keer in de week een uurtje rijdt zijn het wel prima broeken denk ik.


Mwoah, ik rijd toch wel vaker dan een keer in de week een uurtje. En die van mij gaan al een tijdje mee.

Oké, ze worden vaal door het wassen en door het gebruik, maar dat gebeurt met donkere katoen vrij snel (ik heb altijd donkerblauwe). Maar kapot op de naden? Ik heb nergens last van.

Voor mensen bij wie functionaliteit boven uiterlijk gaat, zijn dit IMO ideale broeken. Bij mij blijven kleren toch nooit lang schoon of heel als ik bij de paarden ben. Dan sloop ik liever een goedkope rijbroek dan een dure. Haha!

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 11:28

bij mij was de mondini ook zo versleten. heb hem nog geen hlf jaar gehad. ik weet ook wel dat ik toen meer dan de gemiddelde ruiter reed (ongeveer 8 paarden, 6 dagen per week) maar toch...
vond het wel lekker zitten maar moet wel wat lager mee vind ik.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 13:16

Ik had een donkerblauwe africa en die bleef heel goed van kleur ik heb hem na 2 jaar pas weggegooit en niet omdat hij versleten was maar omdat er accuzuur overheen was gegaan Haha!

Daarna had ik een rookblauwe africa en die was duidelijk slechter van kwaliteit, een zitvlak vol pluisjes en erg vaal bovenop mijn benen.

Een donkergroene bandplooi heb ik ook nog, deze is ook als een gek verkleurd binnen een half jaar, en ik had steeds een wondje naast mijn navel van de knoop.

De africa vind ik wel lekker zitten, de bandplooi hoef ik niet meer

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 13:17

BTW ik heb ook de Afrika, vergeten te vermelden. Knipoog

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 13:20

Ik heb een zandkleurige Afrika, die vreselijk lubbert en een blauwe Afrika die van ellende uit elkaar valt.
Ik koop tegenwoordig het goedkoopste model van pikeur, die bevallen me super Haha!

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 13:42

Soxje schreef:
Ik heb 4 Mondoni Sahara rijbroeken, die zitten mij het best. Ik heb een eh flinke taille (tja...leeftijd) en andere rijbroeken zitten om het middel vaak te strak en als je een maat groter neemt om de benen te wijd. Ik vind de katoenen stretch heerlijk zitten. De andere Mondoni's hebben een andere pasvorm en zitten mij niet lekker.


Dat heb ik ook De ene krijg ik niet dicht, een maat groter en hij flappert zo'n beetje om je benen.... Hij zit verder wel lekker (ik geloof dat ik de senegal heb) en ik ben dol op het kunstleren zitvlak

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 13:54

Opsich vind ik het mooie en fijne broekn, maar de kwaliteit vind ik minder,na een half jaar zijn ze al kapot.....
Dat vond ik errug jammer,want ik heb er 2 gehad,een hele strakke en elastich(die was errug fijn)maar ging helaas kapot(scheurde..)en de ander was met steekzakken en ruitmotief,deze was ietsje anders,nog strakker en iets minder fijn...(en deze ging net zo kapot... )

Jammer is het wel ,maar mijn kentucky broek met leren kniestukken is voor mij nog de fijnste(maar daar ben ik ook errrug zuinig op Haha! )

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 14:04

Yorghos schreef:
Ik heb 2 mondoni's. Het type weet ik niet precies.
Ik vind het fijne broeken, fijne stof. Waar ik alleen minder blij mee ben is de slijtage. Ik heb nooit langer dan een jaar plezier van mijn broeken gehad. Maar misschien is dat de prijs die je betaald voor "goedkoop".


Ik heb er dus ook 2 gehad en allebei heb ik ze dus ook binnen een jaar weg kunnen gooien. Ik vind eht fijne broeken maar ze slijten mij veel te snel. Ik koop ze niet meer.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 14:14

Ik heb net 2 nieuwe horka's gekocht, ook katoen. Ik voelde het verschil meteen. In vergelijking met mijn nieuwe broeken zijn de Mondoni's ontzettend stug.
In prijs verschilt het niet zoveel. Ik heb €55 betaald voor een johpur broek met kunstlederen knievlakken en €65 voor een katoenen broek met kunstlederen zitvlak.
Over de duurzaamheid kan ik nu natuurlijk niets zeggen, maar de pasvorm is beter en het materiaal zit ook prettiger.