Zadel met diepe zit en gemiddelde kniewrong ?

Moderators: SayaJones, Apple, Neonlight, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Prince

Zadel met diepe zit en gemiddelde kniewrong ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-04 20:59

Ik ben op zoek naar een (dressuur)zadel met een diepe zachte zit en een gemiddelde kniewrong.

Ik heb vanochtend op een Ainsley Vanguard Popular gereden en ik vond het zadel een zeer plezierige zit hebben maar erg weinig kniewrong. Mijn vraag is dus of jullie misschien zadels weten (ainsley of andere) die net zo'n zit (diep en zacht) hebben maar iets meer kniewrong (gemiddeld dus).

Ook heb ik daarna op een KN symphonie gereden: een plezierige kniewrong maar een iets minder plezierige zit (wat hard en ik zat er echt op).

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-04 07:00

Op zich wil ik de ainsley wel dan alleen met wat meer kniesteun (ik heb namelijk in draf met lichtrijden anders zwabberbenen). De ainsley waar ik mee gereden heb was een ainsley vanguard popular dressuurzadel. Zijn er misschien nog andere ainsleys die wel die diepe zit maar iets meer kniesteun hebben ?
Of anders moet ik misschien de kniesteun wat laten aanpassen (zie reactie Ymke).

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-04 20:43

De Ainsley waar ik op gereden heb was 2 jaar oud, dus nog vrij nieuw. Hoe oud is jouw Ainsley zadel Runningkawa ?

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-04 19:18

Ik zit momenteel te overwegen om een Ainsley Ranger vzh zadel te kopen (tweedehands). Volgens de zadelwinkel waar ik contact mee heb gehad heeft deze dezelfde zit als de Vanguard maar andere zweetbladen (vzh dus) en dus ook meer kniesteun.

Iemand hier ervaring mee ?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie