Wie helpt deze dressuurmuts met springen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Wie helpt deze dressuurmuts met springen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-04 01:26

Jaja, denk je alles gehad te hebben kom ik met het volgende (niet onoverkoombaar) probleem.. Ik moet leren springen..
Maar ik als diehard springmuts heb een oud VZH zadeltje liggen, waar ik ooit eens 3 balkjes mee gesprongen heb, maar nu moet ik voor het echte werk. Ik kan springen, heb ooit eens 80 cm gesprongen maar ik ben zo'n ontzettend bange poeperd. Nu komt er binnen nu en een maand m'n nieuwe paardje die een parcourtje kan springen, dus die heeft de eer om mij van m'n angst af te helpen. Nu zoek ik mensen die mij kunnen helpen (vanachter de PC of in het echt) om van m'n angst af te komen. Tips en hints zijn welkom en iedereen die het aandurft om deze eerste klas bangerd te helpen zijn welkom....

Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 02:00

Ik kan je alleen maar als tip geven: laag beginnen, desnoods balken en steeds een stapje hoger als je zover bent. Ik vind het zelf ook doodeng, door een val en het paard wat ik rij springt graag. Alleen gaat ze malloot hard op de hindernis af. Eerst flink vertrouwen kweken en dan langzaam aan beginnen.
Succes!!

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 02:42

Ken je de uitspraak: gooi je hart over de hindernis, dan volgt de rest vanzelf. Knipoog
Ik moet zeggen, het werkt wel Lachen

SuusJa

Berichten: 3042
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: Druten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 09:37

Jantien schreef:
Ken je de uitspraak: gooi je hart over de hindernis, dan volgt de rest vanzelf. Knipoog
Ik moet zeggen, het werkt wel Lachen


haha, mooie uitspraak Haha!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 09:51

Helemaal terug naar de basis: balkjes draven, klein hindernisje en dan steeds wat hoger. Maar doe vooral niets dat je (nog) niet durft. Luister goed naar jezelf.
En neem les van een ervaren instructeur die jou kan begeleiden.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-04 10:41

Dat les nemen is dus het probleem. Ik vind geen goede instruceur/intructrice...
Ik ga nu informeren bij de plaatselijke ponyclub, misschien dat die mij kunnen helpen..

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 10:56

Nou, ik kan er zo één opnoemen. Ze woont wel in Weert maar als jij haar reiskosten vergoed komt ze wel denk ik. Als je wilt vraag ik het haar wel.