Toekomst paardensector (HBO)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
pacster

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 16:49

ik weet dat het heel moeilijk wordt.. maar ik ga toch een poging wagen.. ik ga volgend jaar twee jaar naar het groenhorst college in barneveld voor MBO paardenhouderij en daarna drie jaar naar leeuwarden voor HBO paardenhouderij..

als je een HBO opleiding hebt in de paardenhouderij krijg je heel veel management-training.. en dat kun je ook in andere bedrijfstakken gebruiken.. dus als je echt niets kunt vinden kun je altijd nog overstappen en je iets laten bijscholen..

euhm.. Scheve mond



pacster

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 16:54

maar het nivea in deurne zou erg gezakt zijn.. en barneveld is wel bekend om zijn opleidingen..

mijn instuctrice heeft aan haar intructrice gevraagd naar het nivau naar de western stageres die van deurne komen.. en dat is volgens haar niet veel soeps.. ze kunnen dan beter vijf jaar op een bedrijf werken en dan leren ze net zo veel zo niet meer dan op school.. maar dat is de western.. hoe de rest van die opleidingen zijn weet ik niet omdat ik daar niet naar geinformeerd heb..

euhm.. Scheve mond

pacster

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 16:59

in barneveld loop je elk jaar minstens vier maanden stage en krijg je twee keer in de week praktijk... omdat ik van de havo kom kan ik de opleiding in twee jaar doen.. en dan loop ik minstens een jaar stage.. dus leer je met praktijk evenveel als in deurne.. als je de goede stagebedrijven kiest..

maar nu weer ontopic..
Laatst bijgewerkt door pacster op 11-03-04 17:24, in het totaal 1 keer bewerkt

euhm.. Scheve mond

pacster

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 17:28

het lijkt mij dat de mensen die een opleiding in de paardenhouderij wel weten wat zo'n opleiding inhoudt.. het is niet dat ze een keer een paardje hebben geaaid en dat wel hun hele werkleven willen doen!!

de meesten rijden al flink wat jaren paard en weten ook hoe het er op een manege/handelsstal etc toegaat.. bij sommige opleidingen is het zelfs zo dat ze het met de open dagen en in folders benadrukken dat het niet makkelijk werk is.. maar zwaar, fysiek werk met weinig geld...

ik heb me nu aangemeld voor barneveld.. en daar vroegen ze zelfs om een aanbevelingsbrief van een paardenhouder waar je minstens vier weken hebt gewerkt.. om er zeker van te zijn dat de mensen wisten waar ze aan begonnen en het ook echt zeker wisten dat ze het wilden doen.. ik neem aan dat dit door meerdere opleidingen wordt gedaan...

euhm.. Scheve mond

pacster

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 10:52

Lydiia schreef:
En zelfs die mensen die jij noemt Pacster, haken vaak nog af na een (aantal) jaar, of besluiten na de opleiding dat ze een andere richting in willen slaan.
Heb er genoeg van meegemaakt.
Maar ik wens je het beste, hoop dat het wel iets voor jou is.

Ik ben nog wel benieuwd wat voor werk je na die opleiding hoop te vinden?


ik wil het western bedrijf overnemen dat bij ons achter de boerderij staat.. OK dan! *LOL*

euhm.. Scheve mond


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 132 bezoekers