Verrijdbare stalling... mag dat of niet?!?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SuckiYas
Berichten: 4
Geregistreerd: 30-01-04
Woonplaats: Wissenkerke

Verrijdbare stalling... mag dat of niet?!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-04 16:58

Hallo mede bokkers,

Kan iemand mij meer vertellen over de wetgeving rond het wel of niet mogen plaatsen van een verplaatsbare of verrijdbare stalling op eigen grond ?!?

Bouwvergunning kunnen we wel vergeten omdat het een "beschermde" dijk betreft, wat dat dan ook moge wezen. Huilen

Een zeecontainer zou een tijdelijke oplossing kunnen bieden maar vinden we zelf ook alles behalve mooi. En ook dat blijft maar tijdelijk...

Nu heb ik hier op Bokt wel eens iets gelezen over verrijdbare stalling. In hoeverre kan men daar wat tegen doen? Verward

Graag advies of informatie.

Alvast bedankt.

Ik denk overigens dat dit voor een hoop mensen een oplossing zou kunnen bieden.

Jeroen.

Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 18:45

Als ik jou was zou ik naar de gemeente gaan en informatie vragen.
Het is namelijk per gemeente verschillend. Lachen

Charaz

Berichten: 24292
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 18:47

T is alleen jammer dat de gemeente niet altijd alle mogelijkheden verteld, omdat ze het liever niet hebben.

SuckiYas
Berichten: 4
Geregistreerd: 30-01-04
Woonplaats: Wissenkerke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-04 19:42

Maar er zal toch wel een landelijke regelgeving of richtlijn zijn?
De gemeente zal inderdaad wel haar mond houden... dus waar zou ik zoiets uit kunnen zoeken?

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 19:49

Als het niet aard en nagelvast is zijn er vaak mogelijkheden. Soms wordt verlangd dat je het geheel wat kunt verplaatsen (telkens een stukje). Voordat je iets plaatst zou ik het er nog wel even over hebben in de trant van mededelen (dit mag volgens de wetgeving wel dus enz enz). Zou zonde zijn als ze achteraf heel moeilijk gaan doen en je al flinke schep geld uitgegeven hebt.

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 19:56

Bij ons in de gemeente mag het dus niet, er moet evengoed een bouwvergunning voor worden aangevraagd, ik heb er zelf ook een Knipoog
Overigens is er een uitspraak van de rechter, op te vragen bij de stallenman, uit mijn hoofd www.destallenman.nl of www.stallenman.nl
Misschien dat je daarmee de gemeente kunt overtuigen, anders zal je de procedure moeten volgen, dus bouwvergunning vragen, bezwaar aantekenen en eventueel in beroep gaan als bezwaarschrift wordt afgewezen.
Aangezien onze stallen nog niet op eigen grond staan, hebben we ervoor gekozen ze tijdelijk te verwijderen. Zodra de grond van onszelf is, en dat is aankomende zomer, gaan we de procedure wel starten.