*Dit is niet normaal, rijden op een minishet!!*

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IloveShets

Berichten: 3397
Geregistreerd: 05-09-03
Woonplaats: Nunspeet

*Dit is niet normaal, rijden op een minishet!!*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-04 12:43

Owke.. ik hoor net dat het verzorgbaasje van gerrit en olly op gerrit hebben gereden. Gerrit is een minishet. Degene die er op gereden heeft weegt 50 kg!!! Dit is toch niet normaal??????

Dit is gerrit..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wat vinden jullie hier van??

Eliana

Berichten: 5452
Geregistreerd: 14-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 12:46

Nou als het een minishet is vind ik het wel heel stom! hoe groot is gerrit?

Annemijn
Berichten: 789
Geregistreerd: 17-10-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 12:46

dat is inderdaad niet normaal maarja.........er zijn wel eens rare mensjuhss op deze wereld Knipoog

Samm

Berichten: 1562
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Twello

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 12:47

Ben het wel met je eens, schetlanders zijn dan wel sterk maar dit is inderdaad een beetje overdreven.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 12:47

Gaat ie niet dood van hoor.
je hebt rijden en rijden.Persoonlijk vind ik het geen gezicht grote mensen op een kleine pony en een paar uur in een zware bak lijkt me ook niet zo verstandig maar kleine stukjes buiten red ie met 50 kilo makkelijk

Liesje89

Berichten: 9925
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 12:48

Dat kan ie best houden, hoor.
Het ziet er dan wel niet uit, maar je vergist je erin hoe sterk die kleintjes wel niet zijn. 50KG is zoveel nog niet.
Laatst bijgewerkt door Liesje89 op 07-03-04 12:49, in het totaal 1 keer bewerkt

IloveShets

Berichten: 3397
Geregistreerd: 05-09-03
Woonplaats: Nunspeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-04 12:48

ik weet niet hoe groot die is.. maar ik vind het heel stom.. ze passen net op olly die ongeveer 89 cm is. En dan gerrit die schat ik zown 79 cm.
Hij is niet van mij.. maar ik GING wel eens mee met haar!

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 12:50

Hij ziet er niet uit of hij er zwaar onder lijdt
Beter een mini in conditie dan een vervette verveelde minishet

IloveShets

Berichten: 3397
Geregistreerd: 05-09-03
Woonplaats: Nunspeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-04 12:50

Nimber schreef:
Gaat ie niet dood van hoor.
je hebt rijden en rijden.Persoonlijk vind ik het geen gezicht grote mensen op een kleine pony en een paar uur in een zware bak lijkt me ook niet zo verstandig maar kleine stukjes buiten red ie met 50 kilo makkelijk


Nee oke.. maar ze rijden daar in de bak!! Maar dat meisje komt met de voeten op de grond denk ik want ze is zown 1.65 of z1.60 daar ergens.

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 12:51

Ik ga mee met Nimber. Je hebt rijden en rijden. Er heeft ook wel een aantal keer iemand van ong 80 kg op Dennis gezeten en een paar rondjes gestapt(zelfs een drafje uit zich zelf). Dennis vind het echt niet erg hoor. Ik heb zelf ook een shet van 83 cm ingereden(ik heb hem dus links, rechts, vooruit en remmen geleerd, meer niet).

IloveShets

Berichten: 3397
Geregistreerd: 05-09-03
Woonplaats: Nunspeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-04 12:52

Billy schreef:
Hij ziet er niet uit of hij er zwaar onder lijdt
Beter een mini in conditie dan een vervette verveelde minishet


Nou hij verveeld zich niet. Hij word gelongeerd, mee gewandeld enzovoort. Waarom blijven ze dat niet doen, en gaan ze nu in 1x rijden?

Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 12:52

Hij ziet er idd uit alsof hij het wel kan houden! Zoalng er geen uren achter elkaar op gereden wordt kan het in mijn ogen geen kwaad om er iemand van 50kg op te zetten.

IloveShets

Berichten: 3397
Geregistreerd: 05-09-03
Woonplaats: Nunspeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-04 12:53

Dennis schreef:
Ik ga mee met Nimber. Je hebt rijden en rijden. Er heeft ook wel een aantal keer iemand van ong 80 kg op Dennis gezeten en een paar rondjes gestapt(zelfs een drafje uit zich zelf). Dennis vind het echt niet erg hoor. Ik heb zelf ook een shet van 83 cm ingereden(ik heb hem dus links, rechts, vooruit en remmen geleerd, meer niet).


Ja oke.. maar ze zijn ook bezig met Olly en daar wouden ze serieus mee gaan rijden, springen enzovoort. En gerrit houd dat echt niet. Hij is net 3½ jaar en onwijs eigenwijs.. maar leeftijd heeft er niet zoveel mee te maken.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 12:54

Ik heb een shet gehad van een meter, daar kon ik met mijn 1.78 en 64 kg nog best een rondje op stappen buiten, dat vond ze helemaal geweldig.
Zag er niet uit, maar och...
Ze ging zelf draven met mij op haar rug, en een klein stukje galopperen kon ook wel. Shets zijn niet van suiker hoor

IloveShets

Berichten: 3397
Geregistreerd: 05-09-03
Woonplaats: Nunspeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-04 12:54

Wind schreef:
Hij ziet er idd uit alsof hij het wel kan houden! Zoalng er geen uren achter elkaar op gereden wordt kan het in mijn ogen geen kwaad om er iemand van 50kg op te zetten.


Nou met olly en gerrit gaan ze eerst een half uur los gooien in de bak! Dan een uurtje longeren.. dan half uurtje rijden( toen met olly) en dan gaan ze buiten nog rijden en wandelen zown half uurtje.

IloveShets

Berichten: 3397
Geregistreerd: 05-09-03
Woonplaats: Nunspeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-04 12:56

Billy gerrit is in de 70 cm he..en van de eigenaar mag het ook niet!!

Hij had toen al gezegt er mag niet meer dan 40 kg op Olly maar ze reden er wel op.. en olly is groter als gerrit!

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 12:58

IloveShets"]
[quote="Dennis schreef:
Ik ga mee met Nimber. Je hebt rijden en rijden. Er heeft ook wel een aantal keer iemand van ong 80 kg op Dennis gezeten en een paar rondjes gestapt(zelfs een drafje uit zich zelf). Dennis vind het echt niet erg hoor. Ik heb zelf ook een shet van 83 cm ingereden(ik heb hem dus links, rechts, vooruit en remmen geleerd, meer niet).


Ja oke.. maar ze zijn ook bezig met Olly en daar wouden ze serieus mee gaan rijden, springen enzovoort. En gerrit houd dat echt niet. Hij is net 3½ jaar en onwijs eigenwijs.. maar leeftijd heeft er niet zoveel mee te maken.
[/quote]


Hmmm.. Ik vind het een beetje doorzichtig. Net zeg je dat ze (begrijp ik uit het verhaal) een keer op hem hebben gereden en nu willen ze serieus erop rijden. Maar ik ben het eigenlijk ook wel emt Nimber eens...
Kijk een mooi gezicht, nee, maar als de shet er lol in heeft?

IloveShets

Berichten: 3397
Geregistreerd: 05-09-03
Woonplaats: Nunspeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-04 13:00

Marieke_456"]
[quote="IloveShets"][quote="Dennis schreef:
Ik ga mee met Nimber. Je hebt rijden en rijden. Er heeft ook wel een aantal keer iemand van ong 80 kg op Dennis gezeten en een paar rondjes gestapt(zelfs een drafje uit zich zelf). Dennis vind het echt niet erg hoor. Ik heb zelf ook een shet van 83 cm ingereden(ik heb hem dus links, rechts, vooruit en remmen geleerd, meer niet).


Ja oke.. maar ze zijn ook bezig met Olly en daar wouden ze serieus mee gaan rijden, springen enzovoort. En gerrit houd dat echt niet. Hij is net 3½ jaar en onwijs eigenwijs.. maar leeftijd heeft er niet zoveel mee te maken.
[/quote]


Hmmm.. Ik vind het een beetje doorzichtig. Net zeg je dat ze (begrijp ik uit het verhaal) een keer op hem hebben gereden en nu willen ze serieus erop rijden. Maar ik ben het eigenlijk ook wel emt Nimber eens...
Kijk een mooi gezicht, nee, maar als de shet er lol in heeft?
[/quote]

Met olly.. de andere shet wouden ze serieus mee gaan rijden maar wat als ze dat dan ook met gerrit willen doen?? En de shet er lol in heeft?? Dat denk ik niet.. want hij vind borstelen, longeren, wandelen ook niks aan hij verzet zich overal tegen. Mja ik heb niks over die ponys te zeggen maar als die pony van mij was zou ik het zelf dus echt niet doen.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 13:01

Je verhaal verandert steeds Iloveshets, is niet echt geloofwaardig zo

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 13:03

Ik ben het met Billy eens..
Ik heb nooit van een pony gehoord die echt helemaal niks leuk vind!

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 13:09

Och, zo zielig vind ik het niet. Zoals Nimber (en billy) al zei, je hebt rijden en rijden. Een rondje stappen en draven kan geen kwaad. Kijk, als je echt dressuurmatig hard gaat trainen is het natuurlijk wat anders of hele stukken gaat galopperen.
En als de shet er plezier in heeft en lekker energiek zijn rondjes loopt, is het echt niet zielig

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 13:39

het valt wel mee hoor, shetten zijn sterk, en idd, wat verstaan hun onder rijden, er een stukje op hobbellen... ik heb wel eens vagere dingen mee gemaakt(zo ken ik iemand die op geiten rijd Scheve mond )

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 14:10

voor het beestje misschien alleen maar goed dat ie een beetje aan het werk gaat.. Ding is VEEEEEEEl te dik!

snepje1

Berichten: 444
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: Losser

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 14:49

Werken voor een paard is helemaal niet zo erg maar er moet natuurlijk gekeken worden naar de pony; vind hij het leuk en houdt hij het goed bij kwa conditie prima , maar ik denk persoonlijk dat er grenzen zijn bij shetlanders en zeker bij mini's, lekker hobbelen vindt ik geen probleem maar fanatiek rijden heb ik zo mijn twijfels over Scheve mond .
Ook heb ik er een probleem mee dat veel van die meisjes koste wat kost op zo'n pony moeten en niet naar het dier zelf kijken, doe je zo'n pony er niet meer plezier mee om hem voor een karretje te zetten of hem te longeren?

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 14:57

IloveShets"]
En dan gerrit die schat ik zown 79 cm.
[/quote]

[quote="IloveShets schreef:
Billy gerrit is in de 70 cm he..en van de eigenaar mag het ook niet!!


Hoe groot is ie nou werkelijk...

Rondje stappen kan hij echt wel hoor. Als de eigenaar het niet wil hebben, moet die er zelf maar wat van gaan zeggen of doen.