wie heeft verstand van voeren???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Karin_B

Berichten: 440
Geregistreerd: 26-04-02
Woonplaats: mierlo

wie heeft verstand van voeren???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-04 14:02

Hoi,het volgende probleem,wij hebben een merrie van 4 gekocht,en die was heel erg braaf,maar sind ze bij ons op stal staat krijgt ze steeds meer energie.
Nu zegt diegene waar ik ze van heb gekocht dat we haar minder brok moeten geven,want een bloedrijk en jong paard heeft al energie genoeg vanhaarzelf.
Ze krijgt nu 3 kilo brok per dag,de vorige eigenaar zegt dat we haar maar een halve kilo per dag moeten geven,en wel veel hooi.
de manege waar we haar in pension stalling hebben staan zegt dat dat niks uitmaakt,maar wij zien haar echt veranderen,ook zou dat die bultjes op haar rug kunnen verklaren(teveel eiwit).
wie heeft nu gelijk????????
zullen we haar op die halve kilo per dag zetten en het nog een tijd proberen,
zie door de bomen het bos niet meer..
help karin. Verward

geniet van het leven,als is het maar even,maar voor alles blijf lachen en blij dan voel je je vrij.......


Karin_B

Berichten: 440
Geregistreerd: 26-04-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-04 14:11

dat vind ik ook,maar eerst was ze veel braver,en nu wordt ze wel iedere dag gereden,maar is volgens de vorige eigenaar teveel ,hij voerde haar maar een halve kilo,ze is ongeveer 1.61,
wat zou ze dan eigenlijk moeten hebben???

geniet van het leven,als is het maar even,maar voor alles blijf lachen en blij dan voel je je vrij.......

Karin_B

Berichten: 440
Geregistreerd: 26-04-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-04 14:21

was niet verdoofd!,heb er een zeer goede dierenarts laten keuren,ze is in de omgang nog wel heel braaf,maar onrustiger,als je de box opendoet wil ze er meteen uit,kortom ik denk dat ze barst van de enrgie....
ik mag haar inruilen,heb haar ook te koop staan,maar wil het mischien toch nog proberen door minder te voeren,dat zie je wel pas over een paar weken resultaat.
het is wel moeilijk allemaal,ze is zo mooi.

geniet van het leven,als is het maar even,maar voor alles blijf lachen en blij dan voel je je vrij.......

Karin_B

Berichten: 440
Geregistreerd: 26-04-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-04 15:08

ze komt inderdaad van een handelsstal af,en mijn dochter en ik hebben haar vantevoren gereden,de afspraak is gemaakt dat ik haar eventueel in kan ruilen.
het volgende programma volgen we
maandag,mijn instucteur rijd haar ongeveer een half uur intensief.
dinsdag rustdag
woensdag onze dochter heeft half uur priveles
donderdag onze instructeur rijd haar half uur
vrijdag ik rijd met haar sávonds in de les mee (geen galop)
zaterdag mijn dochter rijd half uur priveles
zondag ik rijd met haar of longeer haar.

verder komt ze iedere dag op wei,of in de buitenbak.

ik durf met haar niet meer te galopperen,omdat ik er al 2 keer ben afgekukelt,ze begint te bokken,en komt dan achter en voor omhoog,bij mijn instructeur vertoont ze dit gedrag minder,maar die heeft mischien een betere zit als ik,bij mijn dochter ging de galop eigenlijk wel redelijk goed,maar inde lessen kan ze haar niet houden,want dan is ze wat frisser,en daar heb ik weer geen probleem mee.
het punt is dat we haar natuurlijk pas sinds 28 januari hebben,en dat cheyenne natuurlijk ook nog moet wennen.....
ze is echt heel lief in de omgang etc ze kan zeer mooi lopen,ze is ook erg apart,maar omdat wij mischien toch nog te onervaren zijn begin ik te twijfelen,wil het nu toch nog even wat langer proberen,en haar gewoon op marltplaats laten staan,want ze was eerst met het rijden toch iets braver.
moeilijk.....

geniet van het leven,als is het maar even,maar voor alles blijf lachen en blij dan voel je je vrij.......

Karin_B

Berichten: 440
Geregistreerd: 26-04-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-04 21:14

bedankt allemaal voor de tips,aan het zadel ligt het niet,zadelmaker in het begin erbij gehad,en een kiefferdresuurzadel ligt ernu op,bij mijn dochter deed ze de galop wel goed,bij mij instucteur ook.
Hij zegt dat ze gewoon aan het uitproberen is.
mijn dochter heeft net priveles gehad,heb haar eerst gelongeerd,en het ging harstikke goed.
ook als ik met mijn vingers over haar rug ga zie ik geen gekke dingen.
Inderdaad hadden we beter een ouder paard kunnen kopen,maar ik haal de advertenties weg,we gaan het toch nog even proberen,en zodra ik denk dat het weer gaat,ga ik de galop toch weer doen,val ik eraf,pech gehad.

mischien als we toch even door die zure appel heen bijten het toch goed komt.
het vervelende is namelijk dat we er echt helemaal gek op zijn. Lovers
en chronos eerst was ze echt wat rustiger,en zodra het beter gaat,kan het voer ook weer geleidelijk aan omhoog.
het houd me dag en nacht bezig,
Verward
maar wil het toch nog een kans geven. Knipoog
we kunnen dit toch nog proberen,je weet maar nooit,later hebben we mischien spijt dat we er niet alles aan gedaan hebben.
groetjes karin

geniet van het leven,als is het maar even,maar voor alles blijf lachen en blij dan voel je je vrij.......

Karin_B

Berichten: 440
Geregistreerd: 26-04-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-04 21:33

ooh en crossmonster,ik ben bij de keuring geweest ,heb de dierenarts zelf uitgezocht,en ze is alleen klinisch gekeurd,omdat ik vind dat als er echt iets geks zou zijn er dat met klinisch ook wel uit zou komen,en omdat ik denk dat rontgoloisch er bijna altijd wel iets wordt gevonden,
en ik vind het voor dure sportpaarden prima ,maar niet voor ons.
klinisch was alles perfect,geen stap kreupel,kortom alles is goed.
en ik had die da van een kennis van mij,en die zei dat hij heel kieskeurig is.
en ik ga echt wel weer galopperen,maar nu nog even niet,lijkt mij ook niet goed als ze daar iedere keer met mij weer een slechte ervaring mee opdoet(ik ook).
mijn instructeur gallopeert wel,en ik doe het ook wel weer.
maar eerst weer lekker rijden,en als het moment zich voordoet dan probeer ik het weer,onder begleing gaat het hopelijk lukken.
en ik weet dat iedereen gelijk heeft dat we niet zo'n jong paard hadden moeten kopen.
karin

geniet van het leven,als is het maar even,maar voor alles blijf lachen en blij dan voel je je vrij.......

Karin_B

Berichten: 440
Geregistreerd: 26-04-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-04 21:36

XoNo schreef:
Maar wat voer je nu eigenlijk aan ruwvoer en krachtvoer, wat voor soort ruw en krachtvoer? Laten we daar eens mee beginnen.


sportbrokken,ik weet niet wat erin zit,maar ze krijgt s'morgens 1 1/2 en sávonds 1 1/2 en dan nog 3 keer hooi per dag,de hoeveelheid,volgens mij gooien ze maar wat erin,niet dat ze het afwegen of zo.
en natuurlijk krijgt ze van ons ieder dag een wortel,maar daar zit geen voedingswaarde in toch?

geniet van het leven,als is het maar even,maar voor alles blijf lachen en blij dan voel je je vrij.......

Karin_B

Berichten: 440
Geregistreerd: 26-04-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-04 10:12

hartstikke bedankt,en ja ze is ons aan het uitesten.
onze insrtucteur is z-niveau,volwassen heeft deurne edaan,en doet daar nu ook de springopleiding of zoiets,ik weet niet precies hoe oud hij is,maar hij heeft met zijn ex een eigen trainingsstal gehad.
hij is ook blij dat we het toch nog een tijd proberen,het komt volgens hem allemaal goed.
Ik wil het paard niet verpesten,maar hoop dat het met de begleiding van onze instucteur goed komt.
het kost wel allemaal meer dan dat we een ouder paard hadden gelocht,privelessen,instucteur die er 2 keer per week op rijd,maar dat hebben we er voor over.
zou het ook kunnen dat ze wat verveelender was omdat ze hengstig was???????
ben niet zo bekend met merrie gedrag,eerst hadden we een ruin.
En sofie,ik meen dat john zei sportbrok,maar zal het morgen eens aan hans vragen,wat er nu precies wordt gegeven.
dees wat denk jij over de galop?even laten voor wat het is?of toch weer proberen?
volgens onze instructeur heeft ze de balns nog niet zo in galop.
groetjes karin

geniet van het leven,als is het maar even,maar voor alles blijf lachen en blij dan voel je je vrij.......

Karin_B

Berichten: 440
Geregistreerd: 26-04-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-04 10:48

rosieposie en fasel bedankt voor jullie reactie.
We gaan het uitproberen,en morgen als de eigenaar van de manege terug is van vakantie,ga ik het over het voer hebben,wat voor voer het is en de hoeveelheid.
ik weet niet of iemand van jullie de foto's in mijn profiel heeft gezien van cheyenne?
maar ze vonden dat ze wel wat dikker mocht worden,maar de vorige eigenaar zegt vrouwke ze is niet het type fors gebouwd.
wat vinden jullie,is ze echt te mager?????

geniet van het leven,als is het maar even,maar voor alles blijf lachen en blij dan voel je je vrij.......

Karin_B

Berichten: 440
Geregistreerd: 26-04-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-04 11:38

Fasel schreef:
Oe, wat een prachtbeest.

Mwoah, klein beetje bij de lendenen misschien maar het is een gestroomlijnd diertje. Net als mijn Raak.

En als je echt voor dikker gaan wil dan kun je beter wat andere dingen proberen dan meteen bergen voer Haha!. Meer kuil kan dan ook helpen. Of maismeel, of pulp.


snap je nu dat we er helemaal verliefd op zijn? Lovers
die van jullie zijn anders ook prachtig hoor OK dan! ,arabieren vind ik geweldig mooi,wou er eerst ook een,maar omdat die meestal een kleine stokmaat hebben,en volgens onze instructeur niet zo goed kunnen springen niet gedaan.

geniet van het leven,als is het maar even,maar voor alles blijf lachen en blij dan voel je je vrij.......

Karin_B

Berichten: 440
Geregistreerd: 26-04-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-04 12:16

dat heb ik ook gezegd dat we het echt langer gaan uitproberen.
en het is echt niet zo dat ze de hele tijd super wild is hoor,maar als ik in een les rijd met andere paarden dan is ze meer opgewonden,maar zolang ik niet galopeer is er niet zoveel aan de hand hoor.
en onze dochter heeft er gisteren met de priveles ook prima opgereden.
het zal met ups en downs gaan,maar we willen echt doorzetten,want cheyenne is echt niet gemeen of zo,ze probeert denk ik alleen wat uit,
en met les en goede begleing komt het mischien wel goed OK dan!
we zijn er ook echt verliefd op Lovers
maar tegerleikerteid beseffen we ons dat het met een jong paard wat moeilijker zal gaan,en dat we veel geduld zullen moeten hebben.
Maar dat we dan mischien over een jaar of zo kunnen zeggen,wat goed dat we het langer hebben geprobeerd.
en er een geweldig paard aan hebben Lachen

geniet van het leven,als is het maar even,maar voor alles blijf lachen en blij dan voel je je vrij.......

Karin_B

Berichten: 440
Geregistreerd: 26-04-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-04 18:40

Fasel"]
[quote="Karin_B"][quote="Fasel schreef:
Oe, wat een prachtbeest.

Mwoah, klein beetje bij de lendenen misschien maar het is een gestroomlijnd diertje. Net als mijn Raak.

En als je echt voor dikker gaan wil dan kun je beter wat andere dingen proberen dan meteen bergen voer Haha!. Meer kuil kan dan ook helpen. Of maismeel, of pulp.


snap je nu dat we er helemaal verliefd op zijn? Lovers
die van jullie zijn anders ook prachtig hoor OK dan! ,arabieren vind ik geweldig mooi,wou er eerst ook een,maar omdat die meestal een kleine stokmaat hebben,en volgens onze instructeur niet zo goed kunnen springen niet gedaan.
[/quote]

Klein? 1.58 is de mijne. Niet springen? Kom maar een keer op Marekje zitten Lachen. Die springt als een debiel Haha!

Maar ik snap jullie verliefdheid helemaal. En laat je niet ontmoedigen. Je moet gewoon even leren om te gaan met haar en met haar behoeften en dergelijke. Niet meteen zorgen maken hoor.
[/quote]

dankje wel,net ging het ook weer goed,galop heeft mijn instructeur even gedaan,maar dan doet ze helemaal niks,mischien zitten wij nog te erg te butsen?
1.58 dat is niet klein nee,de meeste die ik te koop heb zien staan waren tussen 1.42 en 1.48 in.
zal ik eens tegen mijn instucteur zeggen dat er wel arabieren zijn die kunnen springen.
groetjes karin

geniet van het leven,als is het maar even,maar voor alles blijf lachen en blij dan voel je je vrij.......

Karin_B

Berichten: 440
Geregistreerd: 26-04-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-04 18:54

Chronos schreef:
Karin stel voor je zelf wel een limiet in. Ik wilde in mijn vorige bericht niet giga brut over komen maar ik herken er een hoop in. Kennissen van mij hadden nl ook een paardje gekocht en dat was wat aan de schrale kant en ondank energie arm voer ging het niet vandaar. Op een gegeven moment hebben ze ook een limiet gesteld en is het paard uit eindelijk verkocht en nu loopt het diertje super in de sport met een jongen die die merrie aan kan. En hun hebben nu een wat braver diertje. Ik hoop dat het allemaal goed komt. En overleg met je instructeur wat er nog meer aangedaan kan worden met een tijdslimiet. Heel veel succes ermee!


we gaan het nog twee maanden proberen,ze verdient natuurlijk wel een kans.
en het is echt niet zo dat het een heel onhandelbaar paard is,dan had ik haar al meteen verkocht,alleen de galop geeft bij mij en mijn dochter wat problemen.bij mijn instructeur niet.
en ja als ik in de les rijd is ze wat drukker,maar dat heb ik wel goed onder controle,maar mijn dochter is daar voor aan het werken,die gaat over een paar weken ook de les in,zodra ze wat meer vertrouwen in haarzelf heeft.
cheyenne moet natuurlijk nog wennen,en ook om met meerdere paarden in een bak te rijden.
groetjes karin

geniet van het leven,als is het maar even,maar voor alles blijf lachen en blij dan voel je je vrij.......

Karin_B

Berichten: 440
Geregistreerd: 26-04-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-04 19:32

dimmelim,wat ze eerst aan ruwvoer kreeg weet ik niet,maar 1/2 kilo brok per dag,en wat pulp,hooi en zegt de vorige eigenaar strooi eten ze ook.
zie eerde postings over wat ze nu krijgt.

dees ik zal het er met mijn instucteur eens over hebben,longeren met pesoa teugel.
bij mijn instucteur gaat de galop wel goed,mischien test ze ons uit,omdat wij er al zijn afgevallen en onze instucteur nog nooit???

geniet van het leven,als is het maar even,maar voor alles blijf lachen en blij dan voel je je vrij.......

Karin_B

Berichten: 440
Geregistreerd: 26-04-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-04 19:54

HEb bij F&A trouwens de afstamming gezien; het is ook bepaald geen makkelijk bloed waaraan jullie begonnen zijn....

vertel,daar was ik namelijk naar opzoek,wat voor karakters er in zitten..
en ik weet ook wel dat je geleik hebt,maar we kunnen op zijn minst het nog twee maanden proberen,en anders ruil ik haar in.

geniet van het leven,als is het maar even,maar voor alles blijf lachen en blij dan voel je je vrij.......


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: jazzejam en 92 bezoekers