Podium LDM - ervaringen ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pmarena

Berichten: 48086
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Podium LDM - ervaringen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-04 23:13

Ik ben dik tevreden met mijn Barefootje , absoluut niet op zoek naar een ander zadel , maar ik vind die Podium LDM toch wel ZO aantrekkelijk ogen !!! OK dan!

Voor wat foto's en een testverslag ervan , zie http://www.trekkingsaddles-webshop.com/ ... aline.html

Als je dat toch ziet dan krijg ik echt zin om dat eens te proberen !

Ik ben zelf bang dat een Podium je best aardig hoog boven je paard plaatst....en dat ben ik natuurlijk door de Barefoot en Torsion niet meer gewend...dus denk niet dat ik het echt fijn kan vinden.

Maar toch...als je dat ziet.... Lovers

Heeft iemand hem toevallig , deze LDM Lachen

Ik hoop dat ik hem een keer met Rena uit kan testen via bovenstaande site , het oogt als een geweldig zadel !

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 23:17

Ik heb niet zo'n zadel. Maar wil je wel even mijn idee erover geven Clown
Vind het wat western achtig aandoen... Mijn ervaring -> dat moet wel lekker zitten Lachen Maar ik heb ook het idee dat je nu heel erg boven je paard zit. Misschien valt dat ook wel weer heel erg mee.... zou het gewoon een keer proberen.
Succes!
Prachtig zadel trouwens....

pmarena

Berichten: 48086
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-04 23:29

ik vindt hem helemaal super-comfortabel ogen...zit ook helemaal naar mijn zin in elkaar .... Lachen

Alleen vind ik het altijd zo opvallend hoog boven je paard idd , die Podiums...dus denk dat ik dat ook niet fijn ga vinden.... maar toch... mooi hoor Lachen

Ann

Berichten: 13244
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 23:31

Ik denk dat je er gewoon aan moet wennen om iets hoger op je paard te zitten, er zijn een aantal bokkers die op een Podium rijden Lachen

Podium zadels lijken mij ook wel wat!

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 23:34

Ik heb ook liever een dieper zit... Voel ik me iets zekerder Haha!

pmarena

Berichten: 48086
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-04 23:43

Ann schreef:
Ik denk dat je er gewoon aan moet wennen om iets hoger op je paard te zitten, er zijn een aantal bokkers die op een Podium rijden Lachen

Podium zadels lijken mij ook wel wat!


Ik weet wel een paar bokkers met Podium...maar geen 1 met deze en deze vind ik nu juist zo interessant

Ik denk niet dat ik WIL wennen aan hoog boven m'n paard zitten eigenlijk , dat stuurt onnatuurlijk en anders had ik wel een dromedaris gekocht Schijnheilig

Maar wellicht valt het wel mee met dat hoge , lijkt het alleen maar zo , en is het in echt net zo heerlijk als het eruit ziet..... zou ik wel het probleem hebben dat ik deze Podium voor erbij wil , ter afwisseling... dat is eigenlijk ook weer niet verstandig Bloos

Maar gewoon eens proberen dat zou ik erg graag willen

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 00:16

Ik ken 3 mensen met precies dit type zadel. Deze mensen waren alle 3 'gewone' zadels gewend.
Alle 3 vinden ze hem heerlijk rijden. De één rijdt er mee op een Franse Draver, de tweede op een KWPNer en nummer 3 rijdt ermee op een fjord.

Ik heb ook een Podium, maar dan de westernuitvoering. Rijdt heerlijk!
OK dan! De zit is hetzelfde, alleen heb ik westernfenders, een knop en is het model zadel wat rechthoekiger dan ovaal.
Ik rij er endurance, western en wat dressuur mee. Voor de dressuurlessen rij ik wel op mijn JCzadel hoor Knipoog

En dat hoog boven je paard zitten valt trouwens best mee...

pmarena

Berichten: 48086
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-04 00:59

De western-uitvoering trekt me ook heel erg idd Lachen

Maar deze toch nog meer , voorl als die onderkant idd zo mooi ademend is als verteld wordt... ik wil het zadel ook erg graag testen want wellicht valt dat hoge idd mee en ben je er na 2 ritjes wel aan gewend.

Vind ik het niks dan heb ik het iig geprobeerd en ben ik des te blijer met mijn Bare-vodje , ja toch ? Bloos

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 08:09

De uitvoering maakt niet uit de boom is nl dezelfde, ik heb een champion maar kan deze overtrek er zo bijkopen als ik zou willen, hihihi
Je zit idd voor je gevoel hoger boven je paard maar geeft je niet minder gevoel. Ook voor iemand die een gewoon zadel gewend is is het wennen hoor.
Dus ieder zadel is hetzelfde aleen weegt de een wat meer dan de ander door de hoes en zijn de zweetbladen soms wat anders, volgens mij is er verder weinig verschil. Dus als je de boom een keer wil proberen, feel free...

of kijk hier eens: http://www.sellepodium.com/menu_ing.htm