Help! Wat moet ik doen??? Prodigy zomaar opgeven??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Help! Wat moet ik doen??? Prodigy zomaar opgeven??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-04 18:09

Ik weet niet of het hier hoort, maar ik zit met een probleem. Het is een lang verhaal, maar ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Ik rij nu dus zo'n anderhalf jaar Prodigy voor een goede vriendin van me. Eerst stond hij op de manege waar ik werk. In het begin had ik vrij veel moeite met het rijden op Prop, het is best een moeilijk paard (vind ik dan). Maar de laatste periode dat ie op de manege stond ging het echt steeds beter.
De eigenaresse van Prop is toen gewisseld van baan. Ze werkte eerst op de manege, maar werkt nu op een dressuur/pensionstal. Daar staat Prop nu dus ook sinds een paar maanden.
Zo heel vaak rij ik Prop niet meer, omdat de eigenaresse hem onder werktijd mag doen. Ik rij hem alleen als zij niet kan.
Zo'n twee weken heb ik hem ook gereden. De eigenaresse had de dag erna een springwedstrijd en dat ging niet zo heel goed. Paar balken. Toen ze weer terug op stal kwam vertelde ze dat tegen de staleigenaresse. En weet je, ik kreeg de schuld omdat de wedstrijd niet zo goed was gegaan! Ik zou hem de dag daarvoor niet voorwaarts hebben gereden en ze zei ook tegen Monique dat ie een uur lang naar de sterren heeft zitten kijken.
Monique heeft dat de dag erna meteen tegen mij verteld en zei dat ze het belachelijk vond van haar bazin. Ze zei dat het absoluut niet mijn schuld was en dat ik het me niet aan moet trekken.

Na dit te horen hebben gekregen voelde ik me echt klote. Ik weet zelf ook wel dat het die keer echt niet goed ging, maar dat ie niet voorwaarts en dergelijke was Verward

Ik ben best onzeker met rijden. Op die stal waar Prop nu staat, staan alleen maar paarden die bijna allemaal op z'n minst M lopen. En daar rij ik dan tussen... Gevolg, ze gaan op mij lopen letten hoe ik rij, wat ik doe, ho ik het doe, enzovoorts en ik word alsmaar meer onzeker.

Dit weekend heeft Monique een familieweekendje en ze had me gevraagd of ik prop wilde doen. Dus ik zei ja. Vanochtend had ik totaal geen zin. En niet om Prop, want dat is echt een schat, maar ik wilde niet naar die stal toe! Toch maar gegaan omdat ik het beloofd had en ik ben gaan rijden. Ik rij sowieso altijd met korte beugels en daar werd al door iedereen naar gekeken. Der zaten twee mensen in de kantine en die volgden me met alles wat ik deed. Stappen ging goed, maar in draf gooide die z'n kop omhoog. Niet veel mee te beginnen. Ik voelde de ogen in m'n rug prikken. Op een gegeven moment moest ik me inhouden om niet te gaan Verdrietig , ik had een brok in m'n keel.

Morgen zou ik hem eigenlijk weer doen. Ik zit erover na te denken om Monique op te bellen en dit alles aan haar uit te leggen en vragen of ze misschien iemand anders voor morgen kan regelen. Maar moet ik Prop dan zomaar opgeven? Laat ik me kennen? Moet ik gewoon doen alsof het me niks kan schelen? Ik voel me er echt klote door. Wat zouden jullie doen? Ik weet zeker dat ze als ze Monique spreken ze gaan doorposten hoe het is gegaan.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 18:27

probeer er boven te staan en ga gwoon rijden zoals je altijd doet!

wel even aan Monique uitleggen hoe het dit weekend ging en waarom je er steeds minder zin in hebt.

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-04 18:28

Maar het probleem is dat ik gewoon terug bij af ben. Het ging de laatste tijd zo goed. Maar als ik tussen al die dressuurruiters rij, voel ik me zooo onzeker!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 18:30

niet bij nadenken! dat heb ik ook op wedstrijd, ik moet dan tegen Bart bax enzo, voel me dan echt een beginner, maar niet bij nadenken en gewoon rijden, terwijl ik nu M2 rij en Z1 mag starten,. wat dus betekend dat ik best een M2 proef kan laten zien, maar toch, iedereen lijkt altijd beter in mijn ogen, vraag me af wat da wordt als ik dalijk in de Z ga starten, voel ik me al helemaal een kluns denk ik Knipoog

ga anders heel vroeg of juist heel laat daar heen, als er de minste mensen zijn, of onder etenstijd ofzo

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-04 18:39

Ja, maar ik moet een half uur fietsen, dus heel laat komen kan niet omdat ik voor het donker thuis moet zijn en ik moet 's ochtends werken.

Maar iedereen rijd op z'n minst M daar en ik rij niet eens wedstrijden. Als mensen niet op m letten zoals vroeger op de manege dan loopt ie wel lekker nagevelijk, maar als al die mensen op me letten, dan lijkt wel alsof alles me tegen gaat zitten. Kop in de lucht, niet voorwaarts, door m'n binnenbeen vallen, niet aan willen galopperen...

roylinde
Berichten: 3144
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Haulerwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 18:42

idd, je niet laten kisten hoor!
rijd gewoon zo als je vind dat het goed gaat, en zeg gewoon tegen die gene dat je er zo overdenkt!

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-04 18:44

Maar het gaat niet goed, dat is dus juist het probleem! Iedereen volgt me

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 18:46

probeer vooral rustig te blijven als je aan het rijden bent.
niet denken van ohjee zn hoofd houdt ie veel te hoog, dan ga je juist te veel geforceerd rijden, met als gevolg dat hdet nog veel slechter gaat

gewoon lekker gaan rijden, denk aan het voorwaartse en ht ontspannen zijn, goed aan je been, dat hoofd komt dan vanzelf wel meer naar beneden, van achteren naar voren rijden, als je dat doet, doe je goed je best en mag de rest denken wat ze willen, je probeert het dan iig op de goede manier!

en ook die M ruiters zijn ooit zo begonnen hoor, geloof mij maar!

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 18:47

Moeilijk hoor. Vervelend als je zulk publiek hebt.

Probeer je er voor af te sluiten. Gewoon lekker rijden zoals je normaal gesproken zou doen. Voor je gevoel gaat het totaal niet als er mensen staan te kijken. Probeer niet op die mensen te letten. Fijn rondsturen, praten met je paard Lachen. De eigenaresse heeft voldoende vertrouwen in je om jouw haar paard te laten doen, je gaat dus gerust wel goed met hem om Lachen.

Dat die mensen allemaal minstens M hebben gereden is hun probleem en niet het jouwe Knipoog. Ik ken mensen die Z rijden en die ik niet op mn paard wil hebben, ik ken mensen die -B rijden en die er van mij zo op mogen. Dat 'M' is ook alleen maar een lettertje.

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 19:24

He joh wat vervelend dat de lol er zo voor je afraakt... Scheve mond

Probeer niet te veel in te vullen wat andere mensen van je denken,
want als je onzeker bent zul je altijd op een negatieve manier invullen, waardoor je nog onzekerder wordt... Misschien hadden die ruiters in de kantine wel een druk gesprek over jou manier van rijden, maar misschien hadden ze het ook wel over de aanbieding in de supermarkt en keken ze toevallig jouw kant op...

Ik zou het hier in ieder geval met de eigenaar over hebben; dat je je best doet, Prodigy een superpaardje vindt, maar dat t niet altijd even goed gaat met rijden. En dat die M ruiters je wat onzeker maken (en je bang bent dat zij vreemde berichten van hen over je zal horen).
Nou is dit best een hele taak om te gaan doen, maar het zal je zeker opluchten! Gooi het onderwerp gewoon op tafel!

Ik zou me niet zonder slag of stoot gewonnen geven! Als je nu eens in de stal bent en je ziet iemand die naar je heeft staan kijken, waarom zou je dan niet vertellen dat je Prod voor iemand rijdt en dat t nog niet zo goed gaat en of diegene tips voor je heeft? M ruiters kunnen natuurlijk ook heel vriendelijke mensen zijn Knipoog En als je er één vertelt hoe de vork ik de steel zit, zijn er vanzelf meer die het te weten komen!

Succes ermee!!

capopjekop

Berichten: 30653
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 19:49

ik zou het wel uitleggen aan de eigenares. maar zeker nog niet opgeven. probeer je niks van die mensen aan te trekken, en bedenk dat zij ook nog steeds leren en laag zijn begonnen.
ikzelf voelde me ook onzeker tegenover sommige bij de pc. een half jaar later reed ik er een aantal uit met de cluibwedstrijden.
probeer je dus te concentreren op jezelf en schijt te hebben aan die andere mensen.
succes

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-04 20:00

De eigenaresse heeft inderdaad wel vertrouwen in me. Ze gaat elke donderdagavond altijd naar Bunschoten om daar te springen, omdat er daar de ruimte voor is. Laatst was ik een keer mee en ik mocht rijden. Monique heeft me geholpen en het ging super! Ben inderdaad gewoon lekker gaan rijden.
En dat probeer ik op stal ook gewoon te doen. Ik mag ook met Prop gaan starten, en de reden daarvan is dat Monique vindt dat het de laatste tijd hartstikke goed ging. Maar dat verpest ik nu alleen maar...

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 20:13

Gewoon blijven rijden maar er wel met de eigenaresse over praten.
Misschien dat als je gewoon lekker gaat rijden en meer op je paardje let dan op de mensen dat het dan beter gaat.
Of misschien kun je de mensen er mee confronteren en vragen of ze je misschien tips willen geven zodat het wel beter gaat?
In elk geval succes!
Laatst bijgewerkt door cracker op 28-02-04 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 20:14

reden te meer om met haar te gaan praten! waarschijnlijk reageert hij op jou nervositeit! als jij weer wat lekkerder in je velletje zit, gaat het vast weer beter!!

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-04 20:43

Ja, als Monqiue me helpt gaat het wel goed en ik had op de manege ook nooit problemen! Maar de mensen die in de kantine zaten die ga ik er echt niet mee confronteren, want die zijn super arrogant en zeggen me ook niet gedag.

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-04 22:18

Poeh schrok me net rot. M'n telefoon ging en het was Monique! Ze belt me anders nooit, dus ik dacht er meteen aan dat die mensen het misschien meteen hadden doorgepost! Dat vroeg ik ook meteen, maar ze zei van niet. Heb het snel even uitgelegd hoe het vandaag is gegaan en ze begreep me gelukkig. Morgen belt ze me weer om te vragen hoe het is gegaan. Wat lucht dit op zeg. Ben blij dat er een goede vriendschap tussen mij en Monique zit en dat ik erover kan praten met haar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 22:29

Probeer zoals de meesten zeggen ontspannen te blijven,en laat ze maar kletsen, mijn oma zei altijd kind ze kunnen beter alles over je weten
zolang ze maar niet van je vreten,
commetaar krijg je toch is het niet in je gezicht dan wel achter je rug.
Maar het is wel jammer het verpest je plezier.Zolang z'n baasje in jou gelooft zou ik me het niet aantrekken.

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-04 22:31

Waarom is dat zo moeilijk, het je niet aantrekken?

Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 22:49

Kan me voorstellen dat je je bekeken voelt tijdens het rijden.
Probeer jezelf als je aan het rijden bent voor te stellen dat die mensen gewoon niets beters hebben om naar te kijken, en het helemaal niet over jou hebben.
Ze hebben het over het weer, over hun kids, over hun paard, over vanalles, maar ze hebben het niet over jou. En dit is waarschijnlijk ook zo!!!
Niet zo pessimistisch denken
Monique heeft vertrouwen in jou, dus je moet ook vertrouwen in jezelf hebben.
Gewoon lekker gaan rijden, denk alleen aan jezelf en aan je paard. Niet aan wat er in de kantine wordt gezegd.....
Geef het een kans, zou zonde zijn als deze mensen jouw plezier in Prodigy voorgoed zouden verpesten!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 23:14

Het is waar het je niet aantrekken is niet makkelijk,maar mischien toch iets gemakkelijker dan al die mensen om je heen te veranderen.En het is waar wat er gezegd word mischien hebben ze het niet over jou maar denk je dat omdat je je zo onzeker voelt.Maar wie zegt dat het leven simpel is? Knipoog Haha!

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 12:57

Phoe, dat heeft Hof ook altijd.... Als er mensen kijken wil het niet meer Verward Ik denk dat het dan ook door mij komt, het rijden wil niet als er iemand kijkt...

En goed dat je het tegen Monique hebt gezegd! En die mensen die M rijden, gewoon heel overdreven vriendelijk gaan begroeten enzo.... Tong uitsteken

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-04 15:21

Het geeft geen zin om ze te begroeten, want ze zeggen amper iets terug. Ik denk dat ik vandaag maar rond een uur of 5 ga, dan maar door het donker naar huis. Hopen dat er dan minder mensen zijn.

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 15:29

Bah, wat een akelige lui zeg. Jij weet zelf waarschijnlijk ook wel dat je gewoon maling aan dat soort figuren moet hebben maar ik herken het ook wel een beetje hoor! Probeer lekker gecontreerd met Prop bezig te zijn dan heb je geen tijd meer om op ze te letten.
En ga alsjeblieft je tijden niet aanpassen he? Gewoon lekker gaan wanneer het jòu uitkomt. Succes en laat je niet kisten hè!

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-04 15:52

M'n vader brengt me over een kwartiertje ongeveer, ga dus inderdaad niet m'n tijden aanpassen, al was ik dat eerlijk gezegd wel van plan. Ik heb me voorgenomen dat ik vandaag een halfuurtje ga rijden. ik wil geen gevecht met prop aangaan, dus ik ga gewoon een half uurtje met lange teugel rijden. Prop vind het heerlijk en hij werkt normaal altijd hard, dus hij verdient het ook.
Monique is al lang blij dat hij zijn stal uitkomt en dat hij beweging krijgt. Na een uur/anderhalf uur ben ik er weer vertrokken.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 15:58

Probeer het van je af te zetten, maar praat hier wel over met de eigenaresse. Zij moet er van op de hoogte zijn dat de mensen zo banketstaaf doen. Als je het echt niet meer trekt dan zou ik idd stoppen als ik jou was. Die stomme meiden kunnen je hele zin in paardrijden verknallen weet ik uit ervaring...