Waarom? Ik heb slapeloze nachten!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Waarom? Ik heb slapeloze nachten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-04 22:31

Mensen....je word er toch misselijk van als je naar sommige foto's hier op bokt kijk?? Van van 100 foto's die je ziet zijn er op hooguit 5 foto's paarden die de achterhand gebruiken. De helft word in de krul getrokken en....ik kan er echt niet meer van slapen?!

Hoe komt het dat mensen vergeten dat een paard 4 benen heeft? Ze huppelen alleen op de voorhand en worden met het hoofd in de krul getrokken en er worden te pas en te onpas hulpteugels gebruikt.

Ik was beniewd of ik de enige was die dit opviel en waarom mensen de achterhand er zo erg achteraan laten hobbelen?????

Ik wil hier niemand persoonlijk mee aanvallen hoor!!! Mensen die de schoen passen trekken hem aan, ik ga ook geen foto's plaatsen die ik hier heb gezien, dat is wel een beetje banketstaaf!


Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-04 22:39

Nee, maar je ziet er ook heel veel die al langer een paard hebben en helemaal trots zijn van kijk eens hoe super hij/zij loopt enzo en dan zakt ik toch wel zo ongeveer door de grond heen!!
Van een jong paard kan je het niet verwachten, het heeft tijd nodig om spieren ervoor te kweken. Maar ik neem aan dat een paard van 12 jr. Dat (naar verhalen) dressuurmatig word gereden inc. wedstrijden, toch wel een beetje de achterhand kan gebruiken, of denk ik heel erg fout?


Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-04 22:45

Tsjah....maar ik heb niets tegen manege's/ponyclubs enzo maar als ik hier in de buurt weleens een lesje ga kijken.......die kindere staan de halfe les stil om die pony naar beneden te trekken, eerder mogen ze niet gaan stappen!! Hoe bedoel je die naar benede getrokke koppies zijn belangrijker als een mooie dragende achterhand

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-04 17:43

Het enige waar ik nu mee aan het trainen ben is het rijden op de achterhand, het gaat steeds beter en de stukken worden steeds langer. Als je hier zelf mee bezig ben, valt het je pas op hoe weinig er op de achterhand lopen Knipoog Als je er zelf helemaal ziek van word, door alleen maar te trainen op die achtehand dan ga je naar elk paard kijken hoe hij loopt: voorhand op achterhand.
Ik denk niet dat het wat helpt door in elk topic te zetten waar een paard met 2 benen loopt dat ze meer op de achtehand moeten rijden, het word of genegeerd of ik krijg een pb terug van een boze persoon, daar heb ik ook niet echt behoefte aan!!

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-04 18:10

Citaat:
Daar vragen die mensen toch ook niet om of wel?? En als je zo'n expert bent, heb jou nog niet op de wereldkampioenschappen gezien dacht ik zo

Ik men alleen, en rij dus pas 2 jaar(mag pas als je 12 jr. bent). Rij sinds de zomer mijn karrepony's onder het zadel!!

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-04 18:39

Oscar:
Er is sinds 25 sept. niet meer met die pony gedressuurd (mennen)! Dat is de laatste wedstrijd en daarna is hij 3 maanden het weiland in gegaan. Het op de achterhand lopen heeft veel spierkracht nodig en die had hij toen nog niet en hij liep inderdaad op de voorhand. Ben nu met me andere pony sinds 2 weken serieus dressuur aan het rijden onder het zadel, 3x in de week de rest is mennen.
Niet iedereen heeft de amibitie en behoefte om hun paarden egt dressuurmatig te laten lopen + trainen. Maar ik heb het er vooral over mensen die zelf heel erg trots zijn over hun in elkaar getrokken paard, wat op de voorhand huppeld!
Lydiia:
Ja, rijden mag vanaf 2 jaar, alles mag op de weg mag je iedereen de leidsels geven, maar toen ik 8 jaar was dufden mijn ouders mijn echt niet de verantwoordlijkheid van een aanspanning te geven. Je hebt een hoop minder te vertellen als onder het zadel en er kan meer gebeuren. Dus rijd sinds mijn 12e jaar met de wagen en ben sinds die tijd pas gaan trainen op de dressuur + achterhand.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-04 22:09

Als je dat topic hebt gelezen weet je waarom ik met martingaal reed.
Die aanmerkingen op mijn schoenen weet ik nu ook wel, maar ga geen jodhurs aanschaffen voor die paar keer die ik rij. Ik rij 's zomers helemaal niet meer onder het zadel alleen maar mennen
Mensen willen commentaar op de foto's, dan mag ik er toch bijzetten dat ik geen werkende achterhand ziet?
Op die foto was ik aan het proberen om hem inderdaad te laten wijken voor mijn been, hij dacht een volte van 5 meter is wel groot genoeg, dus ik was hem naar buiten aan het sturen, wat al doodseng was aangezien daar een iemand stond!

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-04 22:16

Die pony prbeert onder zijn werk uit te komen, als je zo een dondersteen hebt krijg je dat er nooit meer uit! Hij is te snel afgeleid, hoewel hij met wedstrijen er altijd voor je is en nooit een stap in de verkeerde richting doet!! Maar thuis...


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Flowerhorse7, MiekeFS en 88 bezoekers