Hoeveel hiervoor betalen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 15:49

Omdat wij met Kerst op vakantie zijn moeten we onze 2 pony's ergens onder brengen en nu hebben we vandaag met een boer in de buurt gesproken die zelf ook 2 shetten heeft. Hij wil ze best voor 10 daagjes erbij in de wei zetten en indien nodig wat extra hooi geven. Ze staan dan in een afgepaald stukje land dat elke dag wat opgeschoven wordt om ze wat nieuw gras te geven.

Dat ze daar 10 dagen komen te staan is zeker, alleen hebben we nog geen prijs gesteld. De boer zelf maakte het niet zoveel uit en wij weten ook niet wat de kosten voor zoiets zijn. Mijn vraag is dus; wat betalen jullie voor je stal / wei en wat zou je voor zoiets geven?

_________________
Het 11e gebod:
Gij zult van uw paard een tijger maken

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: xyzutu2 op 2001-12-01 20:33 ]</font>

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 15:57

Denk dat je voor 50 gulden maximaal per paard al een heel eind komt. Ik betaal 100 gulden per maand per paard voor de weide...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 21:35

50 gulden lijkt mij op zich erg reeel maar ik wil in geen geval te weinig betalen (huh??? Haha! ) want als dit werkt en het bevalt alle partijen kunnen we er ook vaker terecht en dat zou voor ons een uitkomst zijn. Het ligt er denk ik ook wel een beetje aan waar je in het land zit. Ik dus in Noord Brabant.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 21:49

ik denk maximaal 50 gulden per paard maar als hij het niet uit maakt, maak er dan maar 30 van he Haha!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 00:00

'k Denk dat 50 gulden een beetje te weinig is.....
De boer heeft tenslotte ook nog wat extra werk, bijvoorbeeld de ponies de eerste dagen in de gaten houden omdat ze nu ineens met z'n viertjes zijn.
Inderdaad een goed idee om een beetje royaal te betalen, zodat je er een volgende keer weer terecht kunt.
Ook niet te overdreven natuurlijk, want dan kun je een evt. volgende keer niet meer terug.
Persoonlijk zou ik iets van 150 gulden (voor 2 ponies) doen !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 12:08

Ze staan gewoon aan huis, maar onze buren zijn op dat moment ook op vakantie en de mensen die anders onze pony's doen hebben net een kindje gekregen. Normaal zetten we dan een stukje van hun tuin af zodat de pony's daar een weekje kunnen grazen onder toezicht zonder dat er veel omkijken naar is.

Zelf hebben we niet genoeg gras meer om ze een week in de wei te zetten en bovendien heb je dan toch minder toezicht. Daarom zijn we op zoek gegaan naar een boer met land.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 12:50

Vergeet niet bij betaling ook een lekkere zelfgebakte cake ofzo te doen. Een persoonlijk tintje geven aan een dank, is VEEL meer waard dan wat voor geldbedrag.
Dus wel betalen, OOK iets attents.... De man heeft je immers toch bijzonder goed geholpen....