Waarde KN en Passier GG, hoeveel???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
clau

Berichten: 864
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Aan de belse grens

Waarde KN en Passier GG, hoeveel???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-04 09:37

Ik heb dus een KN, werkelijk in nieuwstaat, maar ik rijd er niet fijn op, nu mag ik een Passier GG proberen, en als dat bevalt houd ik die..

Wat is zo een KN waard???
En een Passier GG???

Zadels zijn allebei in nieuwstaat..

Ik weet natuurlijk al wel wat die Passier moet kosten maar ik ben benieuwd of dat veel of weinig is...

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 17:55

Passier GG met diepe zit, kost volgens mij rond de 1800. Maar meestal kan je nog wel wat afdingen. Jammer dat je KN niet bevalt, hoop dat je er nog een redelijke prijs voor terug krijgt (nieuwstaat is helaas niet nieuw -das jammer).

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132051
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 18:06

Hoe oud zijn de zadels ?
De staat van de zadels is natuurlijk erg belangrijk, maar ook de leeftijd speelt mee (oa. als het om garantie ed. gaat).

clau

Berichten: 864
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Aan de belse grens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-04 18:30

De zdaels zijn allebei een paar jaar oud, maar allebei weinig gebruikt, de KN heb ik oevrgenomen van iemand die haar paard kwijt as en zelf ernstig ziek was en het hele paardegebeuren vaarwel zei..De passier kan ik kopen van een vriend die er zijn winstpunt mee gereden heeft in de dressuur om te mogen springen..Hij heeft het nieuw gekocht..
Ik ben niet bang dat ik met die KN blijf zitten, maar ik wil toch wel een beetje een richtprijs..Ik dacht zelf aan zo een 950 euro, hij is echt in nieuwstaat..

Gr. Claudia

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 18:30


Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132051
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 18:33

Ik denk dat als je zo'n 30 tot 35% onder de nieuwprijs gaat zitten, dat je dan een goede kans maakt om de zadels te verkopen.

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 17:01

Ik heb zelf een half jaar geleden mijn te smalle KN dressuurzadel ingeruild voor het zelfde zadel maar dan breder.
Mijn "oude" zadel was 4 jaar oud maar nauwelijks gebruikt (tijd zonder paard gezeten, jaar paard op rust gehad, enz), kostte nieuw 2900 gulden.
Mijn "nieuwe" zadel was toen kleine 3 jaar oud maar vaker gebruikt, zag er beetje kaal uit maar men heeft het nog geverft en opgevuld voor me, er hing een kaartje aan met €600,- erop.
Ik heb niets bij hoeven leggen en ook nix terug gekregen.
Dit was bij een zadelmakerij die tevens zadels verkoopt.

boemel

Berichten: 8405
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 19:50

Ik kon een poosje geleden een Passier GG zonder extra diepe zit kopen voor € 1500,00. Dit was was 1.5 jr oud en ca. 20x gebruikt.
Was wel helemaal compleet met Kieffer singel en beugelriemen.