Artrose

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Kan je bij paarden hetzelfde als bij mensen gebruiken?

ja kan altijd
1 (6%)
meestal wel
3 (20%)
hangt van het product af
11 (73%)
nee, mag absoluut niet
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 15


Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Artrose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-04 15:26

Na aanleiding van een topic dat hier laatst stond over artrose vroeg ik me nog iets af.

Kan je bij paarden dezelfde ( homeopatische ) middelen gebruiken als bij mensen ?
Zoals duivelsklauw, en zo'n zalfje, harpagopythum heet het geloof ik als je het zo schrijft. Bij mensen helpt het met gewrichtsproblemen wel goed, maar wat bij paarden .. ?

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 15:30

Homeopathische middelen volgens mij meestal wel. Er zijn trouwens hele goede homeopatische middelen tegen artrose. Zoek eens contact met een alternatieve genezer die kan je ongetwijfeld meer vertellen.

Memuska

Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 15:44

Ik heb gekozen voor "hangt van het product af". Ik heb niet veel ervaring met homeopathische middeltjes, maar ik denk wel dat zoiets ook bij dieren zou kunnen werken. Maar ik zie mezelf nog geen lekkere hap uit de emmer Primeval van Memuska nemen Knipoog

Lestria

Berichten: 1068
Geregistreerd: 30-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 15:47

Ik heb geen idee maar ik weet wel dat Duivelsklauw ook gebruikt wordt voor paarden. Kijk maar op www.paardendrogist.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 15:49

Maar vergeet niet dat duivelsklauw gewoon een pijnstiller is, dus je paard de pijn niet meer voelt en door de pijn heen loopt.
Wat niet goed is lijkt me

Memuska

Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 15:50

runningkawa schreef:
Maar vergeet niet dat duivelsklauw gewoon een pijnstiller is, dus je paard de pijn niet meer voelt en door de pijn heen loopt.
Wat niet goed is lijkt me


Daar ben ik het helemaal met je eens!
Natuurlijk loopt je paard rad als hij/zij verdoofd is!

Baytje
Berichten: 405
Geregistreerd: 07-08-02
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 15:53

t mooiste is dat t bij Primeval nou eens omgekeerd is; t is eerst uitgebreid op mensen getest voordat t voor paarden en honden in de handel kwam...

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-04 16:04

Memuska"]
[quote="runningkawa schreef:
Maar vergeet niet dat duivelsklauw gewoon een pijnstiller is, dus je paard de pijn niet meer voelt en door de pijn heen loopt.
Wat niet goed is lijkt me


Daar ben ik het helemaal met je eens!
Natuurlijk loopt je paard rad als hij/zij verdoofd is!
[/quote]

ooh dat wist ik niet eens, is zeker niet goed dan

Mist

Berichten: 9487
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 20:07

Ik heb gestemd op "meestal" omdat in de paardemiddeltjes vaak hetzelfde zit als bij mensen....MAAR wel dan in overleg met DA ! Mijn paard krijgt namelijk pure glucosamine/chondroitine van de apotheek, de dosering is in overleg met DA vastgesteld.

Om een voorbeeld te geven, ik had altijd een konijn (Bigwig) die helaas vorige juli is overleden, omdat hij altijd met mijn katten (4) speelde, waarbij ze elkaar nogal eens in de houtgreep namen, vroeg ik aan mijn DA of ik ook bij het konijn, vlooiendruppels in de nek kon geven, de DA zocht het uit, wat blijkt: konijnen gaan daar dood aan !

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-04 22:37

schop

nog meer mensen ?