Wat is volgens jullie deze pony waard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tsikala

Berichten: 2363
Geregistreerd: 27-03-02
Woonplaats: Deventer

Wat is volgens jullie deze pony waard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-04 22:00

Hoi, ik ben benieuwd naar jullie mening over deze pony. Wat jullie van de pony vinden en wat we er voor kunnen vragen, richtprijs. De merrie staat nou nog niet te koop, maar word van het zomer te koop aangeboden. Ze is nou wat uit conditie en wat aan de schrale kant. Van het voorjaar gaan we weer wat conditie bij der opbouwen en dan zetten we haar te koop.
Hier wat info:

Naam: Viotty
Ras: Arabisch Volbloed (zeer rijtypisch gebouwd)
Leeftijd: word 6 jaar
Geslacht: merrie
Schofthoogte: ongeveer 1.48m. (grote D-pony)
Kleur: zweetvos
Karakter: Zeer lieve merrie in de omgang en onder het zadel. Ze zal nooit bokken, steigeren of op de loop gaan. Ze is zeer verkeersmak, ze schrikt zelden en je kan er makkelijk in je eentje mee naar buiten. Verder is ze ook heel lief met andere paarden/pony's en zeker niet dominant. Ze is ook zeer geschikt voor de sport, loopt heel netjes onder het zadel. Beschikt over drie goede gangen en heerlijke, ruime gallop. Ze is nog niet mee geweest in de trailer, maar we hebben haar weleens in- en uitgeladen zonder problemen. Ze staat al sinds haar geboorte op de boerderij en haar moeder is hier ook te bezichtigen. Haar vader is ook gefokt door deze boer. Maar deze is verkocht en in de sport uitgebracht, wat hij zeer goed doet, hij loopt op dit moment ZZ-dressuur.
Kortom een zeer leuke pony voor zowel de sport als voor de recreatie!

Hier een aantal vrij recente zomer/winter foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Viotty is de vos met bles, aan de rechterkant
Afbeelding

Viotty is de vos met bles, weer aan de rechterkant
Afbeelding

Groetjes Melina


Tsikala

Berichten: 2363
Geregistreerd: 27-03-02
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-04 22:12

Hier nog een paar mooie foto's, die zijn vorige zomer gemaakt.

[img]http://www.myimager.com/uploads/foto's%20Viotty%20004kleiner_213517480_88308.JPG[/img]

[img]http://www.myimager.com/uploads/foto's%20Viotty%20006%20kleiner_213517480_85369.JPG[/img]

Tsikala

Berichten: 2363
Geregistreerd: 27-03-02
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-04 22:13

Ze heeft nog geen wedstrijdervaring, maar is wel wedstrijd klaar. Ze zit op B niveau. Verder heeft ze papieren.


Tsikala

Berichten: 2363
Geregistreerd: 27-03-02
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-04 22:58

Dookie, ik denk ook niet dat je Viotty echt met Camble kan vergelijken, ze zijn zo verschillend. Viotty is een D-pony en Camble en paard van 1.70m. Verder is Viot 6 jaar en Camble 10 jaar, dus een heleboel verschillen. Ja het is net wat ze ervoor willen geven, maar daarom ben ik wel benieuwd wat jullie ervoor zouden geven en waarom.

Tsikala

Berichten: 2363
Geregistreerd: 27-03-02
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-04 23:00

Volgens mij is Viotty bij het NRPS stamboek opgenomen, omdat der vader is gefokt door de boer zelf. Deze is er niet mee naar keuringen geweest, dus is hij ook niet opgenomen in het AVS stamboek. Ik zal eens vragen hoe het precies zit. Maar ik geloof dat er NRPS papier bij zit en dan in het hulpstamboek.

Tsikala

Berichten: 2363
Geregistreerd: 27-03-02
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-04 20:00

Nou, geen ruzie maken hoor, vraag gewoon naar jullie mening, dus iedereen mag zeggen wat hij denkt dat ze waard is!!
Ohja hier nog een standfoto, voor mensen die de pony dan beter kunnen beoordelen en nee het is geen halve ezel en ook niet overbouwd!!! Gewoon een leuke sportpony, netjes gebouwd en zeer braaf en lief van karakter! Op deze foto is ze ook wat aan de schrale kant, maar daar moet je een beetje doorheen kijken, je kan wel mooi haar bouw bekijken. Ze is hier ook pas 4 jaar en is genomen, toen ik der net aan het beleren was, dus zeer weinig bespiering, ze heeft nou een veel rondere kont gekregen en in het geheel wat voller.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Tsikala op 17-02-04 20:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Tsikala

Berichten: 2363
Geregistreerd: 27-03-02
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-04 20:12

Ohja, misschien lijkt het op de foto dat ze gele tanden heeft, maar ze is echt 6 jaar, staat namelijk in der papieren Knipoog. Ohja verder heb ik geen foto's waar ze in beweging op staat, maar die zijn zeker in orde. Maargoed, ik denk dat een groot pluspunt bij deze pony is, dat ie zo braaf is. Ik heb weinig (bloed) paardjes gezien die het karakter van deze pony hadden!! Ik denk dat er zeker wel mensen opzoek zijn naar een superbraaf paardje waar je heerlijk mee het bos in kan, zonder dat je al teveel ervaring hoeft te hebben. Ze is zeker niet sloom, maar lekker voorwaarts en opgewekt, dus dat vind ik gewoon een groot pluspunt.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot en 146 bezoekers