paardrijden en overgewicht. Jullie mening

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vanessa

Berichten: 1073
Geregistreerd: 08-03-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-01 21:09

sinds ik 1,5 jaar geleden ben gestopt met roken, ben ik 15 kilo aangekomen. Ik was niet de dunste maar nu ben ik gewoon dik! En nou vind ik het niet eens heel erg een probleem (maar zou het ook absoluut niet erg vinden als ik morgen weer 15 kilo lichter was), maar ik vind het gewoon geen gezicht als ik op een paard zit.

Ach en met recreatierijden is het ook niet zo'n heel erge ramp, maar ik ga binnenkort dus voor een paardje kijken en ik zou heel graag wat wedstrijdjes willen gaan rijden, maar dat vind ik dus gewoon heel lelijk staan: Zo'n bolletje in een colbert op een paard.
Verder voel ik me ook wel eens te zwaar voor een paard, maar weet aan de andere kant ook wel dat dat onzin is.

Wat is jullie mening hierover?
De paardenfoto's uit mijn profiel zijn trouwens van deze zomer.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 21:18

Ik vind het nog wel meevallen hoor... Het scheelt dat het een groot paard is, dan val jij niet zo op!
Ik denk dat je gewoon op moet letten dat je niet een te strakke blouse en rijjasje aan doet. Dan lijkt het namelijk erger. Terwijl als je kleding netjes zit, het heel netjes lijkt...
Tja, en als je echt zit met je gewicht dan zou ik extra gaan sporten... Paardrijden is nu eenmaal niet een van de zwaarste sporten. Je valt er niet veel van af in elk geval!
Succes met de wedstrijden.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 21:38

ik zag laatst foto's van mezelf op het paard en ik schrok me toch wel een hoedje. Dat was voor mij de bekende druppel en ik ben acuut mijn eetgewoontes gaan veranderen. Inmiddels is er na een week of zes bijna 5 kilo af. Gaat niet echt snel maar dat is ook niet de bedoeling omdat die snelle kilo's er ook weer snel aan komen. Overigens zijn er ook 'dikke' goede wedstrijdamazone's dus als je er zelf niet mee zit dan zou ik me er niet druk om maken. En zowel: dan moet je er iets aan doen Schijnheilig . Makkelijk gezegd he....

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 22:18

Wat mij altijd opvalt is dat wanneer een slanke amazone het paard dmv haar bewegingen tegenwerkt, het veel minder opvalt als wanneer een dikke amazone dat doet...
Maar dat is gewoon een kwestie van rijkunst.

Verder is id de kleding van groot belang,
want hoevaak kom je geen meiden tegen die als een worstje in hun rijjas gepropt zitten tegen?
Dat is dus geen gezicht!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 22:23

btw,
op die foto's zie ik geen dikke amazone hoor!!!

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 23:28

Leuk paard en je past er goed op. Ik vind je ook niet zo vreselijk dik hoor. Denk dat je misschien het beste een wat lang jasje kan nemen, dat staat denk ik best mooi. Gewoon lekker wedstrijden gaan rijden!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132045
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 00:12

Hoi Vanessa,
Allereerst heb ik natuurlijk even de foto's in je profiel bekeken, maar ik kan daar geen foto vinden met een amazone met een overgewicht hoor *LOL*
Ik zou me er dus absoluut niet druk om maken !
'k Ben zelf ook niet de allerslankste, en ik heb er werkelijk nog geen minuut van wakker gelegen.
Als je het echt als een probleem blijft zien, dan is het misschien wel goed een plan te maken om wat kilootjes kwijt te raken.
Bijvoorbeeld door te proberen enkele kilo's af te vallen voordat je je gaat inschrijven voor de wedstrijden, zo heb je meteen een stok achter de deur.
Uiteraard kun je ook van mijn "methode" gebruik maken:
Ik ben niet te dik, ik ben gewoon te klein gebleven voor mijn gewicht *LOL* *LOL*

Riƫtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 00:33

Niks mis met die foto's hoor! 't Is natuurlijk een ander verhaal als jij niet lekker inje vel zit. Maar of afvallen dan een optie is. Gemakkelijk kom je dan in een vicieuze cirkel: ik voel me dik, dus ga afvallen. Het gaat niet snel genoeg, dus ga ik weer snoepen: jo-jo effect dus.
Beter is dus een manier te vinden om wel lekker in je vel te zitten: mischien door extra te sporten en je daardoor fitter voelt? Andere kleding zodat je je aantrekkelijker voelt....
Ik heb zelf best wel resultaat doordat ik niet de slankste ben, altijd in flodder-kleding liep wat best wel dikker maakt. Nu regelmatig mijn eigen (veel leukere ) kleding maak, waarvoor ik dubbele complimenten krijg: omdat ik er leuk bij loop en bovendien om dat ik het zelf gemaakt heb.....

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 01:57

Ik ken iemand die weegt volgens mij wel 200 kilo, en zij rijdt op een super iel volbloedje!! Verward
Dat vind ik dus geen gezicht!! Misselijk
En ze rijdt er ook nog Z dressuur mee (maar haalt altijd hele lage punten). Het is gewoon zielig voor het paardje.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 10:19

Hoi Vanessa,
Ik ben zelf ook te dik. Ben m'n hele leven al iets te mollig geweest, maar na een ongeluk verleden jaar (en toen ik dus maanden thuis moest zitten) vlogen er nog meer kilo's bij. Toen was ik het zat. Een tijdje de Weight Watchers gedaan (en dat is fantastisch!!!) Nu doe ik dat niet meer, maar er moet nog steeds wel zo'n 5 a 6 kilo af. Het gekke is dat iedereen altijd zegt dat ze me niet te dik vinden, terwijl ik het wel ben!!! (en ja, ook volgens de huisarts mag er wel iets vanaf)
Nu heb ik vanmiddag m'n allereerste wedstrijdje en weet je waar ik me al weken druk om loop te maken?? Die stomme witte rijbroek die je aanmoet. Alle putten en bobbels zijn zichtbaar............
En ik heb ook maar een e-pony, dus ik ben ook een worstje op m'n paardje. En daar maak ik me druk om, zullen de mensen er iets van zeggen......??????
Ik ben 27 maar dat heb ik nog steeds niet afgeleerd......
Dus nee, ook ik doe het gewoon WEL dus waarom jij niet? En ja, ik ga ook op de foto straks en als ik ze zie, zal ik me rotschamen maar ZO BEN IK NU EENMAAL...............misschien zet ik er wel een in dit topic vanavond..

SUCCES ERMEE enne.....goed dat je bent gestopt met roken!!!!

miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 10:42

ik ben ook de allerslanktste nie..
en ik heb ook "maar" een epony..
tja..
het ligt idd hoe je je kleedt..
want er zijn genoeg mensen die zeggen dat ik nie dik ben en andere mensen dunner als mij wel..
dat komt gewoon door de manier waarop ik me kleed..
dus zoals de rest al heeft gezegt..
zorg dat alles goed past (maar ook weer nie te ruim zit want dat is ook nie mooi) en dan komt t allemaal goed!!

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 11:05

Ik heb natuurlijk ook even in je profiel gekeken. Ik vind dat het op het paard waar je daar op zit geen probleem is. In mijn profiel staan helaas geen foto's van mij (zal ik eens veranderen), maar ik ben ook niet slank (75 kg bij 1.76 m).

Zoek gewoon een mooi getailleerd rijjasje wat over je bovenbenen heen valt en koop niet een te dunne witte rijbroek. Een dikkere, strakke rijbroek staat gewoon mooier (niet te strak natuurlijk).

Ik begrijp heel goed dat je je er druk over maakt. Ik ben ook wel zo, maar het wordt al minder.

En als je nog voor een paard gaat kijken dan kun je er toch rekening mee houden? Koop een mooi, stevig paard, dan zijn de verhoudingen prima.

En als laatste: de glimlach bij het groeten doet t m!! Niet je gewicht!

Kelsey
Berichten: 355
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: hoerendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 11:40

overgwicht en paardrijden maak echt niet uit

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 13:11

Citaat:
Op 2001-11-25 10:05, schreef Manon 2:
En als laatste: de glimlach bij het groeten doet t m!! Niet je gewicht!

Dat vind ik een hele goeie!!, zal ik onthouden.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 13:25

Het valt me op dat het meerendeel van de meiden die paard rijden in meer of mindere mate 'volslank' zijn. (Ha! Wat zeg ik dat weer politiek correct Knipoog ) Ikzelf ook, en ik moet eerlijk zeggen dat paardrijden nou juist de sport is waar ik me niet zo druk maak over mijn gewicht.. Bij hockey met die enge korte rokjes was dat veel erger..
Ik heb zelf een vrij slanke kleine pony, dus als ik haar ga rijden zal het er inderdaad niet altijd even charmant uitzien. Maar daar heb ik haar niet voor, ik heb haar omdat er lekker lange buitenritten mee te maken zijn.. Als je dressuur wil gaan rijden, en daar gaat het wel om het plaatje, denk ik dat je er het beste aan doet een wat steviger paard te zoeken. Puur omdat de jury dat graag ziet. Verder moet je lekker doen waar jij je goed bij voelt! Lachen

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 13:32

Citaat:
Op 2001-11-25 10:40, schreef Kelsey:
overgwicht en paardrijden maak echt niet uit


Het maakt wel degelijk iets uit.Ik ken nml iemand,die weegt meer dan 100kg en maakt rustig een buitenrit van 2 uur met der paard (een niet al te stevig type) en dat beest is al heel snel helemaal bekaf Frusty Ik vind overgewicht niet bepaald mooi staan op een slank paard hoor Misselijk
maargoed...Als je niet al te zwaar bent moet je je er neit druk over maken,laat dat maar aan je paard over want die heeft een groter hoofd *LOL*

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 15:03

Ik vind dat overgewicht niet uit maakt, ik ben zelf ook niet een van de dunste en mijn pony is vrij iel, maar ze heeft nergens last van. ik zie liever een wat vollere amazone die haar paard netjes rijdt, dan een dunne die het paard tegenwerkt in zijn bewegingen en daar zal de jury ook zeker opletten. Ik zou me d'r dus niet zo druk om maken.

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 20:50

ik vind je helemaal niet dik,en ja je moet voor een goede combinatie zorgen,dan gaat het je ook geen punten kosten op wedstrijden.
neem een mooi paardje met uitstraling en niet te iel vind ik zowieso lelijk staan,ik vind dat je een mooi figuurtje hebt met ietsie pietsie overgewicht!!
heb ik zelf ook hoor,maar wij zijn niet dik knoop dat maar in je oren,meid!! Haha!

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 22:42

Nou, als er iemand hier niet de slankste is dan ben ik het wel, maar ik rij dus ook op een Welsh Cob met een stevig gestel en niet op een heel slank bloedpaardje. Ik vind wel degelijk dat ik niet op ieder paard kan gaan zitten, zeker met paarden met een lange rug moet je erg uitkijken met overgewicht. En vaak lijken paarden je best wel te kunnen dragen, maar dan is het op de lange termijn niet zo goed voor de gewrichten. Maar van jou vind ik ook hooguit dat je een "stevig gestel" hebt, maar het lijkt zeker wel bij je paard te passen, hoor.

hisseklis
Berichten: 146
Geregistreerd: 15-07-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 22:50

ach, vanes, je bent helemaal niet echt zo dik!! dat vind ik best wel meevallen! zie je 15 dec wel weer!!

-xxx- patricia Pling Party!! Pling

daan Lovers ikke

Vanessa

Berichten: 1073
Geregistreerd: 08-03-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-01 00:07

Bedankt voor jullie reacties. Ik ben alleen wel van mening dat ik wel degelijk te dik ben, en okay, ik ga weer eens een poging wagen om er wat van af te krijgen Tong uitsteken
Ik heb natuurlijk ook wel de meest voordelige foto's geplaatst in mijn profiel destijds. haha

En Manon2: Ik ga er inderdaad rekening mee houden wanneer ik ga kijken voor een paard.
Wilde zowiezo toch een kort groot paard.

Bedankt voor de tips allemaal, enne Mirage, ben beniewd naar je foto's Knipoog

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 00:32

ik ben ook heel wat kilootjes bijgekomen na de geboorte van mijn dochter en die zijn er nog steeds niet af. Ik denk ook niet dat dat gaat komen.
Als ik mezelf in een ruit of in een spiegel zie rijden denk ik ook altijd 'oei...' (en ik denk; 'ga eens rechtop zitten'.
Ik ben nu ook aan het lijnen, voor het eerst in mijn leven het is echt NIET leuk, maar alleen voor die spiegel doe ik het.
Ik denk dat je gewoon een doel moet stellen wat niet te hoog ligt. Heb je succes zal het de volgende keer als je doel wat hoger ligt sneller lukken. Ik doe nu een minikuur, erg vies maar wel effectief en gewoon eten in de weekeinden.

Succes!!!
oja, ik zou trouwens niet eens een foto van mezelf durven plaatsen!!

Willekes
Berichten: 957
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 16:22

Ik weeg zelf ook rond de 100 kg. Ja schrik maar, maar afvallen is makkelijker gezegd dan gedaan. Je moet er niet 100 % achterstaan, maar 200 %. Ik ben al wel wat kilootjes kwijt, maar het houdt niet over. Voorlopig is mijn streven om onder de 90 te komen, maar met de Sint dagen en Kerst voor de deur is het wel erg lastig.

Trouwens, ik mag dan erg veel moeite hebben met opstijgen en ik zal ook niet op een klein smal paard stappen, maar tot nu toe gaat het nog wel hoor. Sommige mensen kijken je natuurlijk wel aan. Ik rij al jaren op een manege waar ze me allemaal kennen dat valt dus dan mee. Ergens snel een buitenrit maken is moeilijker.

Ach, zo lang ik er lol in heb en mijn paard nergens last van heeft ben ik van mening dat je gewoon moet kunnen blijven rijden. Wat anderen ook zeggen. Het duurt langer voordat het er af is dan dat het eraan zit. Dan te bedenken dat ik niet eens zo heel veel snoep of vet eet. Sommige mensen hebben er ook aanleg voor. Dat is niet echt een excuus maar wel iets waar je rekening mee moet houden. Mijn vriend kan bijvoorbeeld alles in 3 voud eten. Echt erg hoor en dat zit ik er naast met mijn slaatje.

Wat echter wel weer positief werkt is als het mensen op gaat vallen dat je afgevallen bent. Advies lijn wanneer je moet. Ik zal wel moeten uit gezondheidsoverwegingen. Blijf lekker paardrijden, iets doen is altijd beter dan de hele dag de luiaard spelen door op je kont te zitten (kantoorbaan).

Groetjes

Willeke

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 18:32

hier moet ik ook even op reageren.
Ik ben niet bepaald dun, ales behalve dun zullen we maar zeggen, we noemen dit ook niet volslank, maar dik. na verwoede pogingen, incl maagballon enzz. ben ik toch maar weer aan een gewoon dieet begonnen. ben pas een week bezig, maar ja ik moet iets. Verder vind ik paardrijden leuk, en ik merk verder niet dat mijn paard er last van heeft, is ook wel een flinke hoor, ong. 1.73 m
maar ik denk ook altijd, jee, wat zullen ze wel niet zeggen. nou komt ook nog eens mijn probleem ik heb een ontzettende (laten we het netjes houden) grote voorgevel. wat dus inhoud, met 2 beha`s rijden en daaroverheen nog 2 strakke hesjes trekken. anders rijd ik helemaal voor schut.
ik moet me daar overheen zetten, en zoals jullie merken voel ik me er niet lekker bij, dus dan denk ik bij mezelf als ik een chocolaatje pak: "zeg nu ook nooit meer dat je te dik bent want dat doe je je eigen aan" ja zo is het toch wel.
Dus: voel je je er niet lekker bij, ga gezond leven.
eet je gewoon door, niet zeueren dan. klinkt cru, maar zo is het wel ! en ehh... op ieder potje past een dekeltje... ehh ik bedoel op ieder paardje past een mensje... hihihi....

Willekes
Berichten: 957
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 19:24

Daar ben ik het mee eens.

Ik heb zelf ook een grote voorgevel. Sportbeha's werken echt niet bij mij. Na mijn lijnpoging werden ze ook niet kleiner of zo, dus ik rij nog steeds met dubbele BRA, BH dus.

Ik mag er dan erg last van hebben. Ik loop ook naar voren en moet hiervoor naar de fysio. Lichamelijk heb ik er verder geen last van, maar twee van die ballonnen voorop. Springen (zonder paard) zal ik niet zo snel doen, dat valt erg tegen. Hebben nog meer mensen hier ervaring mee? Heeft iemand oplossingen of tips?

Gelukkig heeft mijn vriend er geen moeite mee Lovers
*LOL*

Hi, hi. Het valt me altijd wel op dat sommige mensen toch naar een grote voorgevel blijven kijken, ik heb zelf 85 DD.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Willekes op 2001-11-26 18:25 ]</font>