bang..........

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

bang..........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-04 18:57

hoi,

ik wilde vragen wie er nog meer angst heeft om alleen te gaan uitrijden.
Ik heb een eigen paard en ik vertrouw haar 100% maar toch blijf ik te lang over dingen nadenken die kunnen gebeuren.
Ik rij western en dan denk ik wel eens jeetje we dragen geen cap, zou het niet verstandiger dit wel te doen, maar ja dat ziet niet echt uit bij western zeggen ze dan, maarja je hoofd is belangrijker dan hoe je eruitziet he.

Of als we langs een autobaan gaan over een veldweg denk ik jeetje als ze nu schrikt en de autobaan oprent.
Of gewoon als ze schrikt en ze gooit me eraf, waar gaat ze dan naartoe.
Ik moet zeggen die angst is bij mij gegroeid toen ik een eigen paard kreeg.

Mijn angst heeft ook niet zozeer met mezelf te maken, maar met het bang zijn dat als ik eraf val, waar melody naartoe rent, de weg op bijvoorbeeld.

Zodra ik met iemand anders rij samen heb ik totaal geen angst en dan voel ik me heerlijk.

Wat moet ik nu doen om over deze vervelende angst heen te komen, want ik heb niet het gevoel dat ik in mijn uppie kan genieten van mijn eigen paard, ik voel me door mijn angst altijd afhankelijk van anderen.
(ik heb het niet met alleen in de bak rijden alleen over het uitrijden)

help............................. Scheve mond

Tomaatje

Berichten: 2505
Geregistreerd: 16-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 19:00

hey meid, als je over alles zo na gaat denken, is alles gevaarlijk! fietsen, je paard borstelen, alleen al je huis is 1 en al gevaar... Dus ik denk dat je er maar gewoon niet aan moet denken, en juist blij zijn dat daar een auto weg loopt, want als er wat gebeurd, dan is er veel meer kans dat je snel geholpen wordt! en natuurlijk altijd een mobieltje meej he, mocht er toch wat gebeuren!

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-04 19:01

ja dat heb ik, en mijn vriendin zegt ook dat ik teveel over alles nadenk en dat is ook wel zo, maar ja hoe kom ik van die angst af......
gewoon gaan en dan niet zeuren.

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 19:03

Gewoon de eerste paar keer een cap opzetten. Dan voel je je vast een stuk zekerder, en het is idd zo. Je gezondheid gaat toch voor alles?

Tomaatje

Berichten: 2505
Geregistreerd: 16-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 19:03

maar bleef je alleen nadenken, of wordt je echt bang, versneld je ademhaling, voel je je hart helemaal in je keel bonken. en begin je helemaal te shaken enzo?

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-04 19:05

nou ik had haar heel kort vast, western moet je juist met losse teugels rijden, ik was de hele tijd alles in de gaten aan het houden waar zevan kon schrikken, alle gevaarlijke dingen ontwijken echt heel erg ik word er gek van ik wil geweoon genieten van mijn paard.
en ja melody voelt dat en dan schrikt ze natuurlijk juist van vanalles en nog wat

Tomaatje

Berichten: 2505
Geregistreerd: 16-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 19:08

ja, dan ben je dus gewoon echt bang, en als je met je paard gaat wandelen, heb je dan hetzelfde?

Yessy

Berichten: 23022
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 19:08

ik rij ook western, maar dat betekent niet dat ik zonder cap naar buiten ga hoor... heb er nog nooit gekke reacties op gehad dus Lachen en als je bang bent om alleen te gaan, niet doen!! je paard voelt dat en zal dus bij voorbaat al zenuwachtiger zijn en dus sneller schrikken (waarna jij banger wordt en dan is het circeltje weer rond..)

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-04 19:10

ja wandelen is ook al helemaal een ramp.
want ik zit er liever op dan dat ik ernaast loop.

Tomaatje

Berichten: 2505
Geregistreerd: 16-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 19:12

beginnen met kleine stukjes, bijvoorbeeld buiten UIT stappen, dus lange teugel, krijgt langzaam wel meer vertrouwen, wandelen is ook goed natuurlijk. maar dan niet te ver in het begin natuurlijk

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 19:12

Inderdaad ga er gewoon naasrlopen en kijk wat er gebeurt.
En wat is er stom aan een cap?
De laatste paar keren dat ik mi9jn paard longeerde deed ik dat ook met cap op, of dat er zo lekker uitziet!!! Maar gewoon lekker relaxt op je paard gaan zitten, anders voelt hij het zeker dat je bang bent.

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-04 19:13

JA IK GA HAAR 1 APRIL OP EEN PAARDENHOEVE ZETTEN EN DAAR IS EEN RIJBAK IN HET BOS EEN 10 MIN ERVANDAAN DAN BEGIN IK MAAR ES OM DAARNAARTOE TE GAAN OEPS sorry voor de hoofdltters

Tomaatje

Berichten: 2505
Geregistreerd: 16-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 19:26

okee, suc6!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 19:43

sl0wm0ti0n schreef:
Gewoon de eerste paar keer een cap opzetten.


Wat dacht je van altijd een cap dragen?
Verder is het misschien een idee om af en toe iemand te vragen op de fiets mee te rijden. Dan ben je niet helemaal alleen en kun je langzaam werken aan je eigen vertrouwen.

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-04 19:11

ja er gaat de laatste tijd een vriendin mee die meeloopt en dan is alles oke dan heb ik geen angst gek he?

DubbelFun

Berichten: 88663
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 21:35

Zie ook [WN] bang
verder verplaatst van AM naar VMR.