's Nachts op stal of of in de wei?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kedevr

Berichten: 701
Geregistreerd: 26-11-07
Woonplaats: Ergens in Twente

's Nachts op stal of of in de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-07 18:47

Ik heb mijn paard en 2 pony's al 3 jaar niet meer op stal gehad. Ze werden er chagerijnig van. (klinkt misschien raar maar het is zo) in de zomer liepen ze sowiso dag en nacht buiten toen ben ik het gaan proberen of dat in de winter ook wou. Mijn paard is een volbloed en heel kort behaard ik had mijn twijvels bij of zijn vacht wel dik genoeg zou worden maar ja hoor de natuur regelt zichzelf. En ze zijn helemaal happy en gezond! Rijden doe ik alleen niet in de winter. Nou vroeg ik me af zijn er meer mensen die hun paarden altijd buiten laten?

_Merato_
Berichten: 1298
Geregistreerd: 21-02-06

Re: 's Nachts op stal of of in de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 18:53

Ik heb mijn 2 paarden, een Fries en een KWPN-er 24 uur per dag buiten.
In de zomer op de wei, in de winter in de buitenbak/paddock.
Ze houden er ook niet van om op stal te staan, alleen als ik ga slepen in de buitenbak staan ze er een half uurtje in. Dat is voor hun lang zat.
De KWPN-er heeft al wel een wintervacht gecreƫrd, maar zit lang niet zo dik in zijn vacht als de Fries.
Het zijn ook totaal verschillende types. Daarom heeft de KWPN-er een (regen-)deken op, niet gevoerd. De Fries nu ook trouwens, want het is wel erg bar en boos buiten nu op dit moment.
Zo kunnen ze toch lekker buitenstaan, ik heb een hooicontainer voor ze buiten en ze vermaken zich prima. Ook krijgen ze op deze manier ook beweging. Pas als de temperatuur onder nul duikt, dan pak ik een andere deken voor ze.
Succes ermee!

stephanie09
Berichten: 1118
Geregistreerd: 23-10-07
Woonplaats: heerhugowaard

Re: 's Nachts op stal of of in de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 18:55

de paard van mijn schoonzus gaat binnenkort 24 uur per dag naar buiten met een ander paardje van haar. hij vind t het totaal niet fijn om in de stal te staan enzo. en vind het heerlijk buiten. het is gewoon een buitenpaardje

Ulfeino
Berichten: 2196
Geregistreerd: 06-05-06

Re: 's Nachts op stal of of in de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 19:03

Ulf staat zoveel mogelijk in de wei.
Vanaf oktober t/m half april staat hij 's nachts en met erg slecht weer binnen overdag loopt hij buiten met een outdoordeken op.
Van half april t/m september gaat hij 24/7 de wei in en haal ik hem alleen binnen als het een dag doorlopend regent en koud is.

Ulf is graag buiten, maar wanneer het koud is en het regent dan wil hij erg graag naar binnen, doe het halster voor de stal al af en hij rent bijna naar binnen Lachen

Vie

Berichten: 12212
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Haasdonk

Re: 's Nachts op stal of of in de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 11:07

[PP] -> [VSW]

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Re: 's Nachts op stal of of in de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 11:54

Ik vind wel dat een paard dat dag en nacht buiten blijven, fatsoenlijke beschutting moeten hebben.

Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Re: 's Nachts op stal of of in de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 14:22

ik heb een haflinger en een andalusier, zij kunnen zelf kiezen.
overdag staan ze op de wei en s'avonds in de paddock met opening naar de stal, ae kunnen dus zowel buiten als binnen en ze zijn hier erg gelukkig mee, ik merk dat mijn anda meer binnen staat als onze haf.
ze worden beide nog niet gereden, zijn nog te jong, maar ben niet van plan om het in de toekomst te veranderen.

Belles
Berichten: 64
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Op een eiland

Re: 's Nachts op stal of of in de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 16:22

Mijn haflinger en shetlander staan 27/4 buiten op de wei of in de paddock. mijn haflinger nu al 7 jaar, en de shet 2 jaar (zolang ik haar al heb) ideaal, als ik mijn paarden binnen zou zetten worden ze daar echt niet blij van! ze hebben wel een schuilstal.

blensink

Berichten: 5608
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Benidorm

Re: 's Nachts op stal of of in de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 17:59

Woon dan wel in spanje maar het klimaat is hier ongeveer gelijk als dat in Nederland.
Onze anglo-arabier merrie staat 24/7 buiten en heeft een schuilstal tot haar beschikking.

Dani_
Berichten: 4087
Geregistreerd: 31-08-07
Woonplaats: Leiden

Re: 's Nachts op stal of of in de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 18:01

24/7 buiten! Altijd.

Ik zou een rolberoerte krijgen als m'n paard op stal moest...

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Re: 's Nachts op stal of of in de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 18:09

Dani62 schreef:
24/7 buiten! Altijd.

Ik zou een rolberoerte krijgen als m'n paard op stal moest...


Idd hier nog 1 Knipoog vind het net een gevangenis voor ze!

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: 's Nachts op stal of of in de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 18:15

Ja hoor, vier paarden: een arab, een KWPNxconnemara, een draver en een kwpnxarabier. Ja
Bij ons zijn de arab en de kwpn kruisingen de paarden die het dikste in het haar zitten. Haha!

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re: 's Nachts op stal of of in de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 21:03

Anouar werd ook chagrijnig in een stal, dus die staat nu ook lekker dag en nacht buiten met m'n shetlander een nog een andere pony. Hij heeft wel een goede deken op omdat ik hem nog enigsinds kort in het haar wil houden.

Laatst moest hij een paar uurtjes op stal om goed op te drogen voor het scheren. Hij was gewoon kwaat Nagelbijten / Gniffelen

Amigoo

Berichten: 47
Geregistreerd: 18-08-07
Woonplaats: in het hoge Noorden

Re: 's Nachts op stal of of in de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 13:04

Mijn verzorgpaard staat ook altijd buiten. Heerlijk met z'n vriendjes!

Loose

Berichten: 4726
Geregistreerd: 11-11-07

Re: 's Nachts op stal of of in de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 15:28

Onze paardjes staan in de zomer dag en nacht buiten. Eentje gaat dan de bak in 's nachts anders wordt ze moddervet. Haha! In de winter staan ze overdag of alleen 's middags buiten want het land is heel nat. Het liefst had ik ze van zonsopkomst tot zonsondergang buiten in de winter, maar ze zijn er zelf snel zat van met die nattigheid. Hier zou ik ze dus nooit altijd buiten laten. En sowieso niet zonder schuilstal. De hele tijd in dat natte gras enzo, en daar ook liggen. Scheve mond

Wat ik me trouwens afvraag van mensen die hun paarden altijd buiten hebben, hebben jullie paarden nog nooit blaasontsteking gehad of helemaal verkleumt ofzo? Of hebben ze dan nog een schuilstal?

xxAnsxx

Berichten: 72
Geregistreerd: 04-12-07
Woonplaats: Jelsum

Re: 's Nachts op stal of of in de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 16:35

Mijn paardje staat swinters snachts binnen en komt er overdag uit, kan kiezen tussen paar uurtjes in de bak of hele dag op het betonpad (elk paard heeft zijn eigen stukje en krijgt kuil op het pad)

Mijn zusje heeft haar paarden al meer als 2 jaar denk ik dag en nacht buiten staan...

Beide heeft wel wat, haar paarden vinden het heerlijk buiten, al mag de mijne altijd graag op stal wat rotzooien.

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re: 's Nachts op stal of of in de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 17:08

Anouar is nog nooit ziek geweest

Kirs_G

Berichten: 28
Geregistreerd: 28-08-07

Re: 's Nachts op stal of of in de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 17:53

Mijn pony staat ook altijd buiten! Samen met dr mama Knipoog En ze hebben het hartstikke naar hun zin. Ze hebben ook eigenlijk nooit wat. Ik ben altijd ergens wel blij als ik hoor wat al die paarden die dag en nacht op stal hebben allemaal voor smeersels en medicijnen gebruiken...

chrispy

Berichten: 757
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Beemster

Re: 's Nachts op stal of of in de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 10:15

onze pony's staan ook dag en nacht buiten lekker in een kudde. zoals het hoort. wij hebben er ook een bij lopen die heel chagie wordt op stal.Knipoog als he tmoet kunnen ze wel op stal. en in de wei hebben we een overdekte hooi ruif een kant dicht

GummyBear
Berichten: 3035
Geregistreerd: 26-09-04
Woonplaats: Nieuwegein

Re: 's Nachts op stal of of in de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 11:41

Mijn pony heeft 's winsters sowieso altijd binnen gestaan. Op mijn oude stal bleef ze in de zomer dag in dag uit buiten en 's winsters dag en nacht binnen.
Op de stal waar ik nu sta, gaan de paarden altijd 's nachts naar binnen. Ook in de zomer. In de winter staan ze dag en nacht binnen, maar ze gaan wel in groepjes 2 uurtjes de paddock. Mijn pony gaat 's ochtends de paddock in, dus als ik zelf aan het eind van de middag kom na school, komt ze 2 x per dag haar stal uit. Lachen Ik merk wel dat 's nachts binnenstaan beter voor haar is. Ze is vrolijker, zit beter in haar vacht en ze zit gewoon goed in haar vel.

bouwvakker
Berichten: 30
Geregistreerd: 28-11-07
Woonplaats: wezep, bij zwolle

Re: 's Nachts op stal of of in de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 15:26

mijn pony's staan s nachts binnen, 'k vertrouw het niet met dat tuig wat bij de wei rond loopt

Dela

Berichten: 6940
Geregistreerd: 07-09-04
Woonplaats: Overijssel

Re: 's Nachts op stal of of in de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 19:18

Mijn paard staat nu in de winter, s'avonds/ s'nachts binnen, maar overdag gewoon buiten Haha!

nicolaas
Berichten: 80
Geregistreerd: 23-07-07

Re: 's Nachts op stal of of in de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 19:59

Als het donker wordt gaan ze hier naar binnen. Met erg slecht weer trouwens ook.

Kiwi_
Berichten: 1494
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Het mooiste plekje!

Re: 's Nachts op stal of of in de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 21:25

Die van ons staan ook altijd buiten, ze worden krengerig op stal, heb echt het idee dat ze het gewoon niet leuk vinden daar. Buiten gaat het prima, ze hebben een droog land, schuilmogelijkheid, en genoeg te eten Lachen

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re: 's Nachts op stal of of in de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 21:46

Op wedstrijd slaap ik eigelijk altijd in m'n tentje naast de paddock. Dan hoor je pas goed hoe actief ze zijn 's nachts. Eten, lopen, rollen, ze staan echt nauwelijks stil. 's Nachts wordt ik natuurlijk regelmarig wakker en vraag ik me af of hij nog braaf in de paddock staat, dan hoef ik alleen maar even te luisteren