iemand in kattevenia (genk) op kamp geweest

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

iemand in kattevenia (genk) op kamp geweest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-02-04 16:11

ik rij zelf op kattevenia in genk en vroeg me af er al mensen van hier daar op kamp geweest zijn (via bloso) met manege paarden of paard van handelaar: ponykamp, 1ste graad, a of b brevet, ruitertoerisme,
met eigenpaard: dressuur en springen, eventing
ik ben er al vaak op kamp geweest (1ste graad, a en b brevet een paar keer) en dit jaar ga ik ruitertoerisme doen
ben ook nog eens van plan om met mijn vezorgpaard eventing kamp tegaan doen.
wie is er al geweest
graag met uitleg welk jaar, welk kamp enz

A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world


Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-02-04 19:15

niemand?

A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-04 14:59

aah timke en femke de wel beruchte halfingers van bij ons op de manege Knipoog ze zijn er nog altijd allebij

A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-04 19:00

welk kamp? ik ga altijd bij ons hebben ze veel soorten en tja ik ken het hier he Knipoog

A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-04 19:16

pony is voor de kleintjes en 1ste graad is vanaf 14 jaar maar is meer voor onervaren ruiters

a en b brevet vanaf 12 maar meestal rond de leefstijd van 14 16 jaar zitten daar hangt van week tot week af
ruitertoerisme is vanaf 14 jaar normaal heb je 2 kampen 1 vanaf 14 en 1 van af 18 maar nu is het allebij vanaf 14 jaar geworden

Ik weet niet of je een eigenpaard hebt ofzo maar dan kan je deze ook doen
dressuur en springen
Deze sportkampen richten zich tot gevorderde ruiters die na het behalen van het ‘ruiterbrevet B’ zich verder willen vervolmaken in dressuur en springen. Deze doorgedreven stage bereidt de deelnemers voor op de rijvaardigheidsproef of ingangsproef voor de cursus ‘Initiator paardrijden’ van de Vlaamse Trainersschool. Verder staan waterschooling, een wandeling te paard en galoptraining op het programma. In het tarief van het sportkamp is de vergoeding voor de huur van de box en de voeding van het paard inbegrepen.
Toelatingsvoorwaarden: tetanusvaccinatieattest, recent medisch attest, eigen paard meebrengen, houder zijn van het 'ruiterbrevet B'

vanaf 12

en dan EVENTING
Deze sportkampen zijn een introductie in de eventing-discipline en richten zich tot ruiters en amazones die met hun viervoeter willen proeven van deze unieke tak in de ruitersport. Je hoeft helemaal geen ervaring te hebben op dit vlak. Stap voor stap word je vertrouwd gemaakt met de dressuur, springsport, kleine cross-countryhindernissen, waterschooling en galoptraining. In het tarief van het sportkamp is de vergoeding voor de huur van de box en de voeding van het paard inbegrepen.
Toelatingsvoorwaarden: recent medisch attest, tetanusvaccinatieattest, eigen paard meebrengen, houder zijn van het 'ruiterbrevet A'


hier nog effe meer uitleg over a, b en ruitertoerisme

a brevet
Het ‘ruiterbrevet A’ is het ‘rijbewijs’ voor de wandelruiter. · theorie: kennis van paarden, kennis van het gebruik van de rijbaan, kennis van de hulpgeving, kennis van het verkeersreglement; · praktijk: herhaling ‘paardrijden 1ste graad’, contact met het paard, doorzitten in draf, maken van overgangen, de verlichte zit, cavaletti lopen in stap en draf, de eerste sprong; · verzorging van het paard en onderhoud harnachement. Meebrengen: ruiterkledij of lange broek, laarzen en handschoenen De deelnemers worden tijdens het sportkamp voortdurend geëvalueerd. Enkel de ruiters die op basis van de permanente evaluatie blijk gegeven hebben te beschikken over de nodige t+echnische bagage om met een redelijke kans op slagen aan het examen ‘A-brevet’ deel te nemen, worden toegelaten tot het afleggen van de proeven op vrijdag. In het Bloso-centrum Waregem kunnen deelnemers die het wensen hun eigen paard meebrengen. De vergoeding voor huur van de box en voeding bedraagt 7,90 €/dag.
Toelatingsvoorwaarden: recent medisch attest, tetanusvaccinatieattest, houder zijn van het brevet '1ste graad' of 40 u rijervaring bezitten


b brevet
Het ‘ruiterbrevet B’ is het ‘sportief’ brevet. · theorie : kennis van paarden, gebruik van de rijbaan, kennis van hulpverlening, springen; · praktijk : herhaling praktijk A-brevet, het paard in de hand stellen, het aanspringen in galop, het rijden van een dressuuropgave, het springen van verschillende hindernissen; · verzorging : bandageren, hoefverzorging, toiletteren.
Toelatingsvoorwaarden: tetanusvaccinatieattest, recent medisch attest, houder zijn van het 'ruiterbrevet A'
Te behalen graad: B-brevet


ruitertoerisme:
Deze sportkampen zijn voorbehouden voor houders van het ruiterbrevet A (wandelbrevet). Dagelijks worden er uitstappen te paard georganiseerd in de prachtige Limburgse bossen.
Toelatingsvoorwaarden: tetanusvaccinatieattest, recent medisch attest, houder zijn van het 'ruiterbrevet A'

[/i]

A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-04 20:59

ik zou dat ook heel graag willen doen maar dan wel volgend jaar zodat ze er een beetje klaar voor is Lachen

A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world


Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-04 21:50

Bijke schreef:
Al heel lang geleden, ik was een jaar of 11, denk ik... en nu ben ik er 20... Was mijn eerste echte kamp... Ik reed daar altijd op Femke en Timke... Da's 't enige wa'k nog echt weet... Was eerste graad...

hier staan foto's van die 2
[ITP] een paar manege paardjes (kattevenia) deel 2

A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 82 bezoekers