Glaasje op...Ga je rijden?? oftewel BERN of BERT?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Glaasje op...Ga je rijden?? oftewel BERN of BERT?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-04 11:24

Vaak zie je op de concoursen toch wel mensen die gezellig aan de bar een borreltje staan te drinken.
Vaak hebben deze mensen meerdere paarden mee, moeten nog een proef rijden of nog een parcoursje springen.
Wat vinden jullie, kan dit door de beugel? Moet een borreltje kunnen als je nog te paard moet?
Of absoluut niet?
Oftewel BERN? (= beschonken en rijden niet)
of BERT? (= beschonken en rijden toch)

Brendageene
Berichten: 1497
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Den Bommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 11:30

ik heb het nog nooit gedaan en zou het ook nooit doen ook! ik vind dat niet eerlijk tegenover je paard omdat je toch anders op dingen reageert en je paardje kan daar de dupe van worden.

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 11:35

ik heb vroeger (20 jaar geleden) slipjachten gereden en daar werd altijd flink gezopen: vóór de jacht om moed in te drinken, tussendoor sherrystops......en na afloop Lips are sealed

Nu drink ik geen alcohol, maar ik ken ruiters die zonder drank geen jacht durven rijden Cool

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 11:36

nog nooit een wedstrijd gereden, en ik drink niet... dus het zal wel bern worden Lachen

Persoonlijk denk ik dat alcohol zoizo je reactievermogen aantast, dus dat je het beter niet kan doen

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 11:39

Nee dat gebeurd bij mij dus NIET Dat je met je eigen leven speelt... maar met die van afhankelijke viervoeters

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 11:44

Toch kan ik me voorstellen dat er mensen zijn die een glaasje drinken voor ze moeten starten, puur voor de ontspanning.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 11:45

Er is natuurlijk een verschil tussen een borreltje op of helemaal lam. Ik heb -zeker 's zomers- vaak zat 's middags 1 of 2 biertjes gedronken en dan 's avonds nog gereden, nooit wat van gemerkt.
Ik denk dat je een beetje dezelfde grens aan kunt houden als met autorijden. Met een flinke slok op stap ik niet in de auto, dus ook niet op m'n paard.

Laatst had ik 's middags een erg gezellige borrel en ik had 'm daarna best een beetje hangen. Naar huis, wat eten en daarna naar stal met het plan om te longeren. Paard heeft er immers geen boodschap aan dat ik het gezellig gehad heb en moet er toch uit. Longeercirkel bezet, dus er toch maar op gestapt en dat ging eigenlijk best wel fijn Haha! Niet dronken hoor, bij lange na niet, maar net een beetje losser en makkelijker zoals het eigenlijk altijd moet zijn...
Toch maar eens overwegen om zo'n vaatje om z'n nek te hangen *LOL*

Wat ik kwalijker vind zijn die lui die als ze klaar zijn met rijden hun paard op de wagen laten staan, zelf aan de bar gaan hangen en daarna het hele spul naar huis rijden. Ik heb 's zomers wel eens paard naar huis gebracht en ben zelf op de fiets terug gekomen Haha!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 11:46

Tja, wat is beschonken? Ik ben geen geheel onthouder, maar ik ga niet zat op of achter een paard zitten.

Tassie78

Berichten: 881
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 12:16

op de manege waar ik gestaan heb reed er ook altijd een man aangeshoten op het paard heeft ook een paar x wat gebroken ik vind dat fout hij heeft zich ook leterlijk dood gezopen

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 12:41

Het mag absoluut niet van de wet! Je bent namelijk een bestuurder en daarvoor geld de normale wet!

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-04 12:42

irish_lady schreef:
Het mag absoluut niet van de wet! Je bent namelijk een bestuurder en daarvoor geld de normale wet!



Geldt dat oko op (besloten en eigen) concours terrein???

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 12:42

Ag, één glaasje kan volgens mij niet zoveel kwaad. Maar echt zuipen?? Nee, dat zeker nooit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 12:58

irish_lady schreef:
Het mag absoluut niet van de wet! Je bent namelijk een bestuurder en daarvoor geld de normale wet!


De meeste wedstrijden zijn niet op de openbare weg Knipoog

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 13:06

irish_lady schreef:
Het mag absoluut niet van de wet! Je bent namelijk een bestuurder en daarvoor geld de normale wet!


volgens mij geld het alleen voor de bestuurders van voertuigen..
en op eigen terrein gelden ook weer andere regels.

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-04 13:08

loulou"]
[quote="irish_lady schreef:
Het mag absoluut niet van de wet! Je bent namelijk een bestuurder en daarvoor geld de normale wet!


volgens mij geld het alleen voor de bestuurders van voertuigen..
en op eigen terrein gelden ook weer andere regels.
[/quote]


Ik heb ze ook nog nooit met een blaasapparaatje zien staan op het concours terrein.....

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 13:18

BERN
het is misschien wel goed voor de zenuwen, maar ik vind het niet verantwoordelijk t.o.v. je paard (en andere mensen)

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 13:27

Suleika schreef:
BERN
het is misschien wel goed voor de zenuwen, maar ik vind het niet verantwoordelijk t.o.v. je paard (en andere mensen)

Niet mir jij rijd wel met drank op Haha!
denk maar eens aan de trektocht Haha! gewoon kei zat op je paard Haha!

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 14:30

Ik drink zoizo nooit....

neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 14:54

irish_lady schreef:
Het mag absoluut niet van de wet! Je bent namelijk een bestuurder en daarvoor geld de normale wet!



Nou als fietser ben je ook een bestuurder..
Als je met een paard wandelt ben je ook een bestuurder..

waarom zou je als fietser dan wel mogen drinken??? en er is ook geen verbod op drinken en met een paard wandelen.

Niet dat ik drink bij mn paard.. dat doe ik in de kroeg *LOL*

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 15:45

Ik kan niet tegen alcohol sinds ik pfeiffer heb gehad dus ik heb er totaal geen problemen mee Knipoog

Een biertje op concours moet kunnen en dat ze dan op een paard stappen vind ik niet zo erg, maar na het rijden gaat er nog een biertje bij(meestal meer) en de vrachtwagen met paarden vol(of auto+trailer) moet ook nog naar huis...Dat vind ik eigenlijk erger dan met een biertje op op een paard klimmen Bloos

Ik stap ook niet in de auto bij mensen die teveel gedronken hebben. Laatst één keer, maar dat was nog net acceptabel. Al zou ik als het een ander was geweest wsl een taxi hebben gebeld Bloos

Wij hadden op de club iemand die om tien uur 's morgens op de zaterdag in de kantine aan de sterke drank zat. Dat vind ik al niet kunnen, zeker niet met die kinderen erbij, maar het feit dat ze daarna weer de weg op gaan met een combinatie en de kinderen van een ander vind ik nog veel erger....Boos!


Maar ik ben daar misschien wat feller in dan een ander, omdat een hele goede vriendin van me doodgereden is door iemand die wat te diep in het glaasje had gekeken...

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 16:08

In Ijsland mag het wel, ik heb daar flink aangeschoten op mijn paard gezeten, ik moest me zelfs een beetje vasthouden aan het zadel Haha! Haha! .Dit was wel op de laatste dag hoor en ik had het drankje iets onderschat om 10 uur s'ochtends Schijnheilig

Ijslanders weten wel wat zuipen is en vaak is het allemaal zelf gebrouwen dus huppa een zooitje alcohol erin waar je niet goed van wordt Ziek .

Op de dag van de round-up had ik even een korte pauze, toen kwam er zo'n boertje aan met een slok teveel op en hij flikkert zo van zijn paard. Geweldig was dat en die vent maar lachen joh. Haha!

Onderweg ook regelmatig wat genomen, van iedereen krijg je gewoon en het en was nog lekkerder dan het ander.

Ik ben helemaal geen drinker maar toen was het wel lekker.

Ijslandse Round-UP is echt een aanrader, niet alleen om de drank hoor dat is maar een kleine vvrolijke bijzaak. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 16:25

wat is er gebeurt met BOB ?? Verward als je veel bezopen mensen te paard wil zien.. moet je eens komen kijken bij de strao hier in zeeland.. daar zit helaas geen nuchter mens meer tussen.. vind het onverandwoord en gevaarlijk

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 17:02

Hier ook een BERN .

Ik heb normaal al moeite om in het zadel te blijven door mijn evenwichtsstoornis, wil niet weten wat er gebeurt als ik dan ook nog eens alcohol op heb Tong uitsteken Haha! .

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 17:07

Mhh voor het rijden geen bier nee maar erna des te liever hihi.

Met de hackney afgelopen seizoen wel het nodige bier op maar ja ik hoef niet te rijden dat scheelt. Op de tuigpaard concoursen is het altijd erg gezellig in de tent erna die weten wel een feestje te bouwen. Vaak is er voor de paarden wel het nodige geregeld en gaan die op tijd naar huis de rijders en eigenaren gaan erna zelf met de auto. Hoe die dat doen moeten ze maar zelf weten.

Bij ons op stal zag ik de regel staan dat je met alcohol op niet maar rijden. Op zich heel terecht maar voor de zenuwen kan het wel werken.

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 17:29

1 glaasje is toch niet zo erg. Zelf zou ik het niet doen, maar volgens is zo weinig echt niet erg.