scheur inhoef?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
brithany

Berichten: 96
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-01 19:39

Hallo allemaal,mij vriendin wil een ponykopen ,maar die heeft van onder tot boven een scheur in haar hoef ,kan dat kwaad,of kan dat worden verholpen door de hoefsmid,of worden vergroeid,help ons.
Groetjes brithany. }>

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 19:48

Het kan zeker verholpen worden maar dat gaat wel een tijd duren en er moet een goede smid aan de pas komen.

Als ik haar was zou ik hem niet kopen want hij kan morgen kreupel op de scheur zijn (of gevoelig). Het kan zijn dat HAAR DA een ander advies geeft. Ik zou het risico niet nemen er lopen genoeg pony's in Nederland rond met wel goede hoeven Party!! .

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 19:52

Als ik haar was zou ik die pony idd niet kopen, het zal lang duren tot het weer goed is en zal ook wel gevoelig of kreupel zijn. Bovendien moet je een goeie hoefsmid hebben en dat kan best wel wat geld gaan kosten! Scheve mond\

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 19:55

Als er niks meer gebeurt, dan duurt het ongeveer een jaar voordat die scheur eruit is. Ik zou er toch op z'n minst zeer terughoudend in zijn om deze pony te kopen. er lopen idd genoeg gezonde pony's rond in dit kikkerlandje.

Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 20:19

Een oude verzorgpony van mij had ook een scheur in haar hoef, ook al toen ze haar kochten...
Nu 1,5 jaar later is de scheur wel wat minder geworden, maar blijft steeds weer terug komen (zeker wanneer ze zomers op het land staat verergert hij...) En toch wordt deze pony regelmatig beslagen (met speciaal beslag)
Ik zou dus ook geen pony met een scheur in zn hoef kopen, kan je dus een behoorlijke lange tijd last van houden, of je moet natuurlijk helemaal gek zijn op dat beessie en de prijs dan ook wat verminderd is...

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 21:25

Ik zou eerst een hoefsmid of een DA er naar laten kijken, Amulet heeft het ook bij hem kna het helemaal geen kwaad, het is op dit moment alleen een schoonheidsfoutje, het kan eruit groeien maar dan moet ik zijn hoeven erg goed schoon houden en dan is nit te doen in een enorm modderig weiland Schijnheilig
Maar ik zou er dus eerst iemand naar laten kijken.

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-01 11:04

mijn paard had ook een scheur in z,n hoef toen ik m kocht , dat was geen beletsel voor mij omdat hij niet zo diep was .hij is nu ook helemaal verdwenen door goede zorg van de hoefsmid en mij natuurlijk.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-01 13:09

Ik denk dat het er maar helemaal van af hangt wat voor scheur het is.
Isolda is geboren met een kleine haarscheur in haar hoef, later groeide dat uit tot best een grote scheur, maar met de juiste behandeling is het prima in orde gekomen. Het is wel een kwestie van een aantal jaren geweest tot hij weg was. Is overigens nog niet helemaal weg, nog een jaartje en Isolda is er van af.

Is het nou een scheur tot in of bijna in het leven en is het ook een brede scheur, dan zou ik er toch goed over nadenken.
Zoals Ikke al zei, er zijn zoveel leuke paarden en ponies in Nederland!

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-01 16:29

jep Jantina,

een scheur kande smit plakken, en ik zou ook door een andere DA laten kijken, maar ja als de scheur verholpen is, en verder geen last, wel kopen.

ANders pak hem ff op proef. Verward