Meest humane dood voor mijn paard......

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 17:25

ik heb ze ook zien knokken tijdens het in laten slapen (ook zo'n stom iets om te zeggen: laat mijn paard inslapen)

Ook met pijnstillers kunnen ze wel naar de slacht, vlees wordt toch gekeurd...en indien niet geschikt voor menselijke consumptie dan door het dierenvoer....

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten


Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 17:58

En alles wordt grondig schoon gespoten...
Nee ik ga voor het slachthuis...

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 20:05

Yeps, en bij nood gedwongen toch liever de slacht dan dagen een kadaver op de oprit, is ook niet leuk voor de kinderen.

Mijn vorige merrie werd al maf als de DA in de buurt was, die kreeg ik echt niet te pakken als ze toevallig nog op de weide was..
En dan een stresskikker icm een gestreste baas... dan liever op laten halen voor de slacht.
Goeie ervaring mee gehad.

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 22:11

Denk dat dat een mening is... ben ook van bepaalde rassen niet echt gecharmeerd. En praten over een paard van ander is gemakkelijker dan wanneer het je eigen aangaat. (ervaring)

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 02:35

wil ik toch even op inhaken... en mischien is dit de uitzondering die de regel bevestigd maar goed.
Ik had een hengstje die met veel bombarie thuis gebracht is (bij mij thuis)
Kompleet in de stress en nat van zweet...Nadien niet weer op een trailer gestaan.
Op bijna 2 jarige leeftijd heeft hij een wond aan het been(opgemerkt toen we de paardjes naar buiten wilden doen en zag er niet erg uit, meer een flinke schram die wat gebloed had) ivm de warmte toch eerst terug naar huis en de DA gebeld, neuh zag er niet ernstig uit. Terug naar stal en de wond is wat beter bekeken (was dus een flinke wond, een hele V-vormige flap die omgeklapt was en niet te zien vanaf de voorkant, hi liep toen nog op 4 benen) terug naar huis en wederom gebeld met de melding dat het wel ernstig was en weer terug naar de stal, lag hij vast en kon niet meer overeind komen.... Da arriverede en ook mijn vader (had ik ook maar gebeld) en zag een soort schuim uit de wond komen...en wist het al.
De DA bevestigede dit, einde voor het paardje.
De slager gebeld en verteld dat ik op dat moment zonder vervoer zat en dat hij op 3 benen liep (inmiddels, waarschijnlijk met de open wond op de voerak geslagen enzo het gewricht zwaar beschadigd)
De slager zou zorgen dat er per direct vervoer zou komen en die was er ook zeer snel. De chauffeur gevraagd erop toe te zien dat het voor het paardje niet lang zou gaan duren....
Tussen de eerste constatering en het ophalen zat nog geen 1,5 uur, tussen het moment van ophalen en wegen (van het geslachte gewicht) nog geen 30 minuten...de chauffeur die het paardje opgehaald heeft kwam het briefje brengen met het geld...en heeft mij verzekerd dat hj gelijk aan de "beurt" was geweest. Het opladen verliep geheel probleem vrij, zo de trailer in,niets geen probleem.... heeft hij dan ook "gevoeld" dat hij naar de verlossing ging?
Denk het niet.... eerder dat de pijn ervoor zorgde dat hij nergens anders meer aan dacht en dat de dood een ware verlossing was voor hem.....

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 15:00

Ik heb ze gezien waarbij het kalmeringsmiddel niet leek te helpen, zwalkend op de benen en maar proberen te blijven staan...je begint dan zo twijfelen of je wel de juiste beslissing hebt genomen..

En eentje die overleden was maar stuipen bleef houden, kan je vertellen dat dat alles behalve prettig als de DA je vertelt dat hij is overleden en toch incidenteel zie je de borstkast op en neer gaan.... En dit laatste 2 jaar geleden ook meegemaakt met mijn kat...Zijn hartje klopte niet meer en toch kwam er af en toe een geluidje met een soort adem happen/uitblazen. De DA heeft wel uitgelegd hoe dat komt, heb het "gehoord" zonder te luisteren, zal er eens naar informeren.

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 21:03

Ik heb sowieso de mogelijkheid niet om thuis in te laten slapen... woon in een woonwijk, zullen de buren en mijn kids fijn vinden als er een kadaver op de oprit zou liggen..En als hij dan toch op de trailer moet, dan maar naar de slacht.

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 02:35

Anita_D schreef:
Levy,

IK vind dat inderdaad en mijn paard kan helaas niet praten, dus ik kan het niet overleggen of erover hebben ofzo....

MAAR....IK weet bijna zeker dat mijn paarden dat liever zouden hebben, dan sterven in een vreemde, misschien wel enge omgeving!
Ik ken mijn paarden namelijk goed genoeg na al die jaren en ik weet 100% zeker dat ze zich thuis het meest op hun gemak voelen.
En ik zeg je, dit is MIJN mening en Ik ken mijn paarden goed!!!!

En zeg nou zelf, als onze tijd er is vinden we het waarschijnlijk ook fijn als je thuis bent en je hebt allemaal vertrouwde mensen om je heen die veel voor je betekenen.


Is wel even appels met peren vergelijken...
Dieren hebben het "geluk" dat hun baasjes kunnen beslissen over leven en dood... En 1 ding wat wilde mijn moeder graag dat er ook voor mensen zo'n spuitje was, en ik weet zeker dat ze nog liever naar het slachthuis was gebracht dan de lijdensweg die ze heeft gehad voor ze overleed....

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-04 18:18

Tallie1979 schreef:

En ik zag laatst iets over mummyficeren op tv, wie weet laat ik dat wel doen..


Op laten zetten is ook nog een optie....kan je er ook nog op gaan zitten Clown

Nee, zonder gekheid...
Het ligt eraan of je paard nog vervoers kan worden en of je de mogelijkheid hebt om ze thuis in te laten slapen....EN een DA diet het niet probeerd in een zo'n kort mogelijke tijd..maar eentje die weet wat hijdoet en mee leeft en je goed voorbereid...

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 00:23

Anita_D schreef:
Nou al zou ik er bij de slager weet ik veel hoeveel geld voor krijgen, ik zou dat geld niet eens willen, net bloedgeld.
Ik zou me niet lekker voelen bij het uitgeven daarvan...



Dat "ik weet niet hoeveel" is niet zo heel veel en daar hoef je het echt niet voor te doen...En als je "pech" hebt moet je nog wat bijbetalen... (zit me dan te bedenken of de DA ook zo denkt over het geld dat hij krijgt als hij een dier heeft laten inslapen?) En als de kadaverdienst komt kan het ook zijn dat je geld krijgt voor het velletje....

Ik denk dat dat verbranden op een berg in de open lucht niet bestaat (mischien als er een besmettelijke ziekte uit breekt, denk daarbij aan Engeland ten tijde van de MKZ) Ik heb eigenlijk geen idee wat ze doen met de kadavers die echt nergens voor "gebruikt" kunnen worden.

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 09:11

gijsenkim"]
[quote="Alane schreef:
Ik heb eigenlijk geen idee wat ze doen met de kadavers die echt nergens voor "gebruikt" kunnen worden.



een hint , het plakt vreselijk Knipoog
[/quote]


Dan worden ze toch ergens voor gebruikt.....
Ik bedoel als het zelfs niet meer wil/kan plakken....

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 10:30

gevonden op www:
Alle dode dieren die niet geschikt zijn voor menselijke consumptie worden minofmeer in stukken gedeeld...om zo onderscheid te kunnen maken in risicovolle delen (denk aan de kop van een koe met het ook op BSE)
Het minst risicovolle gedeelte wordt gebruikt voor katte- hondevoer
Het hoogrisicovolle gedeelte wordt verbrand..
Sinds de MKZ is het niet meer toegestaan om slachtafval enz. dat is vermalen tot diermeel te gebruiken voor veevoeder en zijn ze bezig om te kijken of dit diermeel geschikt is voor bio-energie...
wel off-topic maar vond het wel intressant.

En verder is het mogelijk om naast slacht en thuis laten slapen ook te kiezen om met je paardje naar bijv. Utrecht te gaan en daar in te laten slapen (wordt wel aanbevolen om dan een attest mee te nemen van je eigen DA om te voorkomen dat je paard wederom onderzocht wordt of het inderdaad ingeslapen moet worden) Daar kun je dan weer kiezen, nadat het ingeslapen is, of je er afstand van wilt doen, ter beschikking stellen aan de wetenschap....

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 19:50

marahorse schreef:
ik denk dat jullie het meisja in kwestie die een zware beslissing moet maken , echt bang maken door zo te discusieren jullie maken het haar juist moeilijker.

Het zou vandaag gebeuren Huilen
Ik hoop dat het goed met haar gaat en ze een beetje overweg kan met haar verdriet....

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 11:57

nano schreef:
sorry hoor mensen maar als een paard vecht tegen zijn dood denk je niet dat hij dan nog niet toe is voor dood? het lichaam is dus nog gezond anders kan het niet vechten!en ik denk als een paard dood wil dat hij ook niet zal vechten voor zijn leven!het is niet zo dat je paard weer een nieuwe start maakt als jij hem straks van zijn leven hebt berooft een paard leeft maar 1x jij ook!gun hem zijn leven.


Dit slaat alles....zijn lichaam nog gezond???? Eerder dan de bovenkamer, als je het op die manier wil bekijken... Lips are sealed

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 12:51

of eentje die zijn been aan gort heeft geslagen is in zijn bovenkamer niet minder hoor....geen kans op genezing of paardwaardig bestaan...dan blijft er nog een laatste keuze...voor ond de minst leuke maar voor het dier de beste...

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fudge, GoogleAdsense, Homerup en 85 bezoekers