Meest humane dood voor mijn paard......

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 17:19

irish_lady schreef:
Allereerst heel veel sterkte!

Als vervoer nog te overwegen is zou ik hem naar een slager (laten) brengen dan krijgen ze een pin in het hoofd geschoten en is het met 1 seconde bekeken! Met spuiten heb ik iets te vaak meegemaakt dat ze ertegen in gaan! En dat is vreselijk om te zien.



Dit vind ik dus ook, dan is het in 1 x gebeurd en zouden ze het bij een spuit niet aan voelen komen???

Zelfvertrouwen......als je alles los laat heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen


Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 17:44

Er zijn ook al paarden die zenuwachtig worden als ze uberhaupt een dierenarts zien.
Ik heb een merrie gehad die panisch werd als ze een dierenarts zag. Dat asocieerde (schrijf ik dat goed?) met nare dingen en pijn.
Dus of het bij zo'n paard goed is om de dierenarts op eigen terrein te laten komen???
9 van de 10 paarden weten ook dat de dierenarts vaak geen plezier komt brengen!

Zelfvertrouwen......als je alles los laat heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 17:55

dan blijft nog mijn eerdere post gelden........

Zelfvertrouwen......als je alles los laat heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 17:56

draumpje schreef:
het probleem van inslapen is ook dat de persoon die erbij staat(eigenaar)
gestressed , verdrietig en over de zeik is omdat die weet , mijn paard gaat nu dood.
als wij als mensen propageren dat paarden ons zo goed aanvoelen, wat moet dat doen met de gemoedstoestand van je paard op dat moment



COMPLEET MEE EENS!!!!!!

Zelfvertrouwen......als je alles los laat heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 18:05

gijsenkim"]
[quote="Taaclover"][quote="draumpje schreef:
ik werk op een varkensslachterij, oke zijn geen paarden, maar een varken is ook intelligent genoeg )
ik jaag in een week tijd 10.000 varkens van de stallen naar de verdoving, als je op de verdoving bent kun je de varkens gestoken zien worden.
ik kan je met alle eerlijkheid vertellen , die varkens kunnen het bloed ruiken maar reageren doen ze er niet op
ze lopen gewoon rustig rond te scharrelen in de drijfgang en lopen vrolijk voor me uit naar de verdoving toe


Ik vraag me af of je varkens met paarden kan vergelijken.
[/quote]


geloof me dat varkens even slim, zo niet slimmer zijn dan paarden
[/quote]


In elk geval bewezen dat het uitermate intelligente beesten zijn

Zelfvertrouwen......als je alles los laat heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 18:10

Sjuimpje schreef:
Ik zag nog wat dingetjes staan wat betreft het consumeren,
tuurlijk is het een gek idee dat iemand jouw paard opsmult.
Maar aan de andere kant: Het is ook een luguber gezicht om je paard een dag langs de weg te moeten laten liggen, vervolgens wordt hij in een vrachwagen gesmeten waarna er lijm van gemaakt wordt. Helaas zijn het geen dieren die je onder de rodondendron begraaft.



Tja, je smult ten slotte ook andermans scharrelkippetjes op omdat je dit humaner vindt...
Maar natuurlijk komen er nu weer argumenten dat dit "anders" is..

Zelfvertrouwen......als je alles los laat heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 18:19

gijsenkim"]
[quote="Taaclover schreef:

Ik ben er zelfs bij gebleven toen mijn pony in de trailer werd geladen. Dit ging overigens niet met een grijper maar er werd een ijzeren plaat onder haar geschoven en die lierde ze de trailer in. Op het moment dat ze dood zijn is de ziel er al uit.
Vraag me af wat ze bij het slachthuis doen met een dood paard maar ik denk niet op een zijden bedje vervoeren.


Aan beurs vlees hebben ze niks............ er word dus heel zorgvuldig met het vlees omgegaan
[/quote]


ze zijn daar ook niet om nogmaals vervoerd te worden natuurlijk.....

Zelfvertrouwen......als je alles los laat heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 19:24

MarianneR schreef:
Zo erg in volle glorie zal dat sportpaard niet zijn als hij afgemaakt moet worden!!



Dat lijkt me vrij naief......wat denk je van een slag in de darmen bijvoorbeeld??

Zelfvertrouwen......als je alles los laat heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 19:31

Lenn"]
[quote="irish_lady schreef:
wie zegt dat het hier om geld gaat? Dat is toch wel het laatste waar je aan denkt op zo een moment!

Op zo'n moment niet nee, maar dan zit je daar met je verdriet, het paard is toch al weg, en dan krijg je nog een enorme rekening op de deurmat ook nog. Tenminste, ik kan me herinneren dat we een enorme rekening kregen, nou zaten daar ook wel behandelingskosten bij maar toch, dat is dan ook niet leuk om er nog bovenop te krijgen. Als je nou echt kon zeggen dat slachten zieliger is oke, maar daar wordt hier nou al 4 pagina's over gediscussiƫerd..
[/quote]


Daar is het opstarten van een topic toch (o.a.) ook voor? Het afwegen van de voors en tegens......

Zelfvertrouwen......als je alles los laat heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 19:35

Dat kan anders wel van het ene op het andere moment komen hoor..Misschien hebben ze dezelfde dag nog een top wedstrijd gelopen??
Dat is dan niet in volle glorie natuurlijk...duhh

Zelfvertrouwen......als je alles los laat heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 19:40

gijsenkim schreef:
Lieverd, een paard hoeft ook niet dood en dood ziek te zijn om afgemaakt te worden hoor....... er zijn duizenden redenen waarom een paard afgemaakt word....... dus ik snap je reacite niet helemaal



Aan wie gericht?

Zelfvertrouwen......als je alles los laat heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 19:46

In volle glorie zijn, is voor mij in topconditie zijn...
Als een paard nu tijdens een wedstrijd een rugwervel breekt of thuis zijne na de wedstrijd een slag in zijn darmen krijgt, dan is het paard toch in volle glorie?
ook dit soort dieren kan van alles overkomen hoor, dat bedoel ik me naieve reactie..

Zelfvertrouwen......als je alles los laat heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 22:57

gijsenkim"]
[quote="sannah"][quote="Sebito schreef:
Tinkers horen toch niet onder het zadel?
Die horen in de worst...........


Uit een oud topic.

Volgens mij gaat het paard van Sebito, wel of geen Tinker, naar de slager.
[/quote]


Nou ja zeg.......... wat heeft dit er nou mee te maken....... ik doe ook wel eens wilde uitspraken, maar dat betekend niet dat ik het zo meen....... Scheve mond
[/quote]


Volgens mij was het ook n.a.v. een penny achtige opmerking.
maar goed, even weer ter zake....

Zelfvertrouwen......als je alles los laat heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 09:34

Anita_D schreef:
Ik lees hier vanalles over lijm enzo, maar ik heb gehoord dat paarden die niet voor de slacht (vlees en dierenvoeders) bestemd zijn, op een grote stapel verbrand worden????????
Mijn paard stond er ook slecht voor vorig jaar en ik heb mij in Utrecht laten informeren.
Dat paarden trouwens geen dood ruiken is niet waar, mijn pa is helaas jager en heeft eens 2 doden hazen achter in mijn stal opgehangen, die de volgende dag opgehaald zouden worden.Mijn paarden konden de hazen niet zien, maar stonden de hele avond met witte ooghoeken te kijken en een licht snuivend geluid te maken.
Ik ben er van overtuigd dat ze het zeker wel ruiken.
En net zoals bij veel mensen, is het ook bij paarden helaas zo dat ze soms voelen dat ze dood gaan.
Ik zou wel kiezen voor een spuitje, ik zou helemaal instorten daarna vrees ik, maar ik zou absoluut willen dat mijn paarden sterven op de plek waar ze jaren gelukkig zijn geweest en met vertrouwde mensen om hen heen.
Ook heb ik het gevoel dat je dan beter afscheid kan nemen.....

Ik wens jou in ieder geval heel veel sterkte in deze moeilijke tijd!


Daar gaan we dan weer, hele discussie laait dan weer op...
Maar...dat is dus wat JIJ zou willen, maar wat zou het beste zijn voor je paard???
JIJ wilt het op zijn vertrouwde plek, JIJ wilt afscheid nemen, wat zou het beste zijn voor je PAARD??

Zelfvertrouwen......als je alles los laat heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 13:12

En ik zag laatst iets over mummyficeren op tv, wie weet laat ik dat wel doen..[/quote]


Dan kijk je steeds tegen je dode paard an? heb je hem niet liever in gedachten zoals hij was?
Geen kritiek, enkel een vraag

Zelfvertrouwen......als je alles los laat heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 13:16

Alane"]
[quote="Anita_D schreef:
Levy,

IK vind dat inderdaad en mijn paard kan helaas niet praten, dus ik kan het niet overleggen of erover hebben ofzo....

MAAR....IK weet bijna zeker dat mijn paarden dat liever zouden hebben, dan sterven in een vreemde, misschien wel enge omgeving!
Ik ken mijn paarden namelijk goed genoeg na al die jaren en ik weet 100% zeker dat ze zich thuis het meest op hun gemak voelen.
En ik zeg je, dit is MIJN mening en Ik ken mijn paarden goed!!!!

En zeg nou zelf, als onze tijd er is vinden we het waarschijnlijk ook fijn als je thuis bent en je hebt allemaal vertrouwde mensen om je heen die veel voor je betekenen.


Is wel even appels met peren vergelijken...
Dieren hebben het "geluk" dat hun baasjes kunnen beslissen over leven en dood... En 1 ding wat wilde mijn moeder graag dat er ook voor mensen zo'n spuitje was, en ik weet zeker dat ze nog liever naar het slachthuis was gebracht dan de lijdensweg die ze heeft gehad voor ze overleed....
[/quote]

Het gaat er ook niet om dat ik JOUW wensen niet respecteer het gaat hier om het morele verhaal

Zelfvertrouwen......als je alles los laat heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 13:20

Loena schreef:
Nee, ze worden op een grote stapel verbrand..

Dat ze gebruikt zouden worden voor voer, een lijmfabriek enz.. dat is helemaal niet meer..



Wat dacht je van de vetfabrieken? waar de resten worden gebruikt voor sterilisatie?
het rotten van "afval" geeft een steriliserende werking.
Misschien een uitje organiseren naar Ten Kate Oss in Oss?
Geeft waarschijnlijk een hoop helderheid.
Sorry als het hard overkomt maar de realiteit mag onder ogen worden gezien.

Zelfvertrouwen......als je alles los laat heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 20:12

Tja, hoe cru het ook klinkt, en ook ik weet dat een paard gevoelsmatig onvervangbaar is, maar ik zou er dan liever een ander paard voor kopen.
Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk....

Zelfvertrouwen......als je alles los laat heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 10:50

Ik denk dat Sebito nu heel veel behoefte heeft aan zo'n opmerking KimDai...

Zelfvertrouwen......als je alles los laat heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 12:03

nano schreef:
sorry hoor mensen maar als een paard vecht tegen zijn dood denk je niet dat hij dan nog niet toe is voor dood? het lichaam is dus nog gezond anders kan het niet vechten!en ik denk als een paard dood wil dat hij ook niet zal vechten voor zijn leven!het is niet zo dat je paard weer een nieuwe start maakt als jij hem straks van zijn leven hebt berooft een paard leeft maar 1x jij ook!gun hem zijn leven.



Heb je hier wel over nagedacht?
Het spijt me wel, maar dit is niet echt logisch naar mijn idee

Zelfvertrouwen......als je alles los laat heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 12:46

Kortgezegd komt het er dus op neer dat je een paard pas "naar zijn laatste rustplaats" mag begeleiden als hij geestesziek is?
Het woord egoistisch is al eerder in dit topic naar voren gekomen...

Zelfvertrouwen......als je alles los laat heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 12:55

Sterkte met je beslissing en het nemen van afscheid.

Was gister al, maar toch lief bedoeld van je!
Ze heeft trouwens al gereageerd.

Zelfvertrouwen......als je alles los laat heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DexterM, IASCrawler, Jel_R07, LisaaSophie, Trendiction en 105 bezoekers